testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HDciąg dalszy...
Możliwości multimedialne
Podgląd w trybie filmowania
Kolejny zarzut dotyczy dźwięku – niestety rejestrowany jest w postaci monofonicznej, bez możliwości dołączenia zewnętrznego mikrofonu (miał ją już pokazany na jesieni EOS 5D Mark II, mają ją też zaprezentowane niedawno Pentax K7 i Panasonic Lumix GH1). Pod tym względem nie róźni się jednak od Nikona 5000D. Trzeba pamiętać, żenajlepsza nawet jakość w połączeniu z kiepskim dźwiękiem to jednak jeszcze nie to. Ostatni problem to system AF. Na to nikt nie ma jeszcze dobrej recepty i ustawianie ostrości nadal odbywa się w oparciu o detekcję kontrastu. Póki co, nikt nie znalazł sposobu na zaimplementowanie w lustrzance ciągłego trybu AF. Oczywiście, detekcja jest powolna i nieprecyzyjna (często gubiąc się, gdy kontrastowo układają się elementy, np. tylko w poziomie). Ale nie to jest najgorsze. Silnik AF kitowego obiektywu niestety pracuje bardzo głośno, co wyraźnie rejestrowane jest przez mikrofon aparatu. Producent sam zaleca w instrukcji obsługi korzystanie z ręcznego trybu AF.
Podgląd kadru w trybie Live View
Jeśli zamierzamy często korzystać z trybu filmowego, powinniśmy też zaopatrzyć się w szybkie karty. Jak podaje Canon, powinny to być nośniki typu SDHC minimum 6. klasy szybkości. My zalecamy szybsze, bo sami przekonaliśmy się, że nie każda karta opatrzona symbolem Class 6 „trzyma standardy” – jeśli karta jest wolniejsza, filmowanie może zakończyć się już po około 10-20 sekundach.
EOS 500D obsługuje karty typu SD/SDHC
W trakcie filmowania możemy korygować ekspozycję (w zakresie +/– 2 EV), filmowanie nie ma też wpływu na działanie układu stabilizacji optycznej IS. Kolejnym plusem będzie możliwość doboru profilu balansu bieli oraz wybór jednego z trybów Picture Style, czyli np. filmowanie czarno-białe.
Tryb Live opiera się na detekcji kontrastu, tryb szybki to chwilowe opuszczenie lustra i pomiar tradycyjny.
Z kolei fotografowanie w trybie Live View, o ile bez wątpienia bardzo przydatne, nadal bywa zwyczajnie irytujące. Nastawianie ostrości trwa długo i często jest niedokładne, bez względu na producenta. W tym zakresie również Canonowi nie udało się nic poprawić.
Mocno „plastikowy” kitowy obiektyw EF-S 18-55 IS, choć nie najlepiej wykonany, pod względem ostrości czy przenoszenia kontrastu radzi sobie bardzo dobrze.
Mówiąc o możliwościach multimedialnych trzeba pochwalić Canona, który jako jedyny (w tej klasie) umieścił w aparacie ekran o dużej rozdzielczości 920 tys. punktów. Dzięki temu łatwiej będzie nam ocenić jakość wykonanego zdjęcia. Mimo niedociągnięć pod względem możliwości multimedialnych, EOS 500D i tak najlepiej wypada w swojej klasie, dlatego przyznajemy mu 5,5 punktu.
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 68960
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |