Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Testy

news bez fotki

TEST / Nikon D300, Olympus E-3, Sony Alfa 700 - lustrzanki dla zaawansowanych / PEŁNA WERSJA z FK 1/2008

fotografia

Przedstawimy Państwu najistotniejsze wrażenia z obcowania z zaawansowanymi lustrzankami cyfrowymi: Nikonem D300, Olympusem E-3 i Sony A700.


news bez fotki

Canon EF 50 mm f/1,4 USM vs Nikkor AF 50 mm f/1,4D / TEST

fotografia „Pięćdziesiątki 1,4” to sztandarowa optyka każdego producenta. Mają wysoką jakość i wspaniałą jasność, a do ich zakupu zachęcają relatywnie niskie ceny. Kąty widzenia „pięćdziesiątek” przyjęto za standard w fotografii małoobrazkowej, a w „cyfrze” niepełnoklatkowej odpowiadają optyce portretowej. Zobaczmy, jak w praktyce sprawują się dwa najlepsze „szkła” tego typu Canona i Nikona.
news bez fotki

PC-E Nikkor 24 mm f/3,5D ED - przesuwy, pokłony oraz kilka drobnych spostrzeżeń / TEST

fotografia Autor artykułu po wielu latach korzystania z systemu Canona zdecydował się przejść na system Nikona. A geneza tej decyzji i wnioski płynące ze zmiany systemu to temat na oddzielne wywody. Być może przyczynkiem do nich stanie się ten test szerokokątnego obiektywu PC-E Nikkor 24 mm f/3,5D ED do korekcji perspektywy.
news bez fotki

Sony&Back Focus

fotografia

Pod koniec marca w Tajlandii firma Sony Poland zorganizowała, dla grupy polskich dziennikarzy, warsztaty fotograficzne poświęcone optyce profesjonalnej dedykowanej do lustrzanek Sony.

 


news bez fotki

Sony Cyber-shot HX1 - przykładowe zdjęcia

fotografia Przedstawiamy kilka zdjęć wykonanych aparatem Sony HX1 z wykorzystaniem funkcji panoramy wykonanych podczas warsztatów Sony w Tajlandii poświęconych temu modelowi i zjawisku front i back focusu w obiektywach do lustrzanek.
news bez fotki

Mini test Sony Cyber-shot HX1 - przykładowe zdjęcia

fotografia Przedstawiamy kilka zdjęć wykonanych aparatem Sony Cyber-shot HX1 z wykorzystaniem funkcji panoramy wykonanych podczas warsztatów Sony w Tajlandii poświęconych temu modelowi i zjawisku front i back focusu w obiektywach do lustrzanek.
news bez fotki

Adobe Photoshop Elements 7 - album online

fotografia W lutowym wydaniu FotoKuriera opisaliśmy najnowszą wersję programu do obróbki zdjęć Photoshop Elements 7. Wspomnieliśmy o tworzeniu, wśród szeregu nowych funkcji i możliwości, albumów internetowych czy foto-książek, z użyciem różnego rodzaju bardzo ciekawych wzorników.
news bez fotki

Epson R-D1 - klasyka na cyfrowo / TEST

fotografia Dalmierzowy Epson RD1 opisaliśmy szerzej w numerze 6/2004 Foto•Kuriera. Jednak dopiero teraz, tj. po roku, udało się otrzymać egzemplarz testowy na czas wystarczający do wykonania niniejszego testu.
news bez fotki

Ambitny Samsung

fotografia

Przy okazji wizyty w Korei Południowej i zwiedzania centrali firmy Samsung Electronics, w Suwon na południe od Seulu, udało nam się porozmawiać z Park Seungsoo – wiceprezydentem wydzielonego ze struktur koncernu Samsung Techwin działu Digital Imaging.


news bez fotki

Nikon u fryzjera

fotografia 1 grudnia ubiegłego roku w jednym z salonów fryzjerskich Warszawy odbyło się „mafijne” spotkanie Nikona.
news bez fotki

Kryształowy Pentax

fotografia 2 grudnia w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyła się prezentacja ekskluzywnej wersji Pentaksa K-m, aparatu wysadzanego kryształkami Swarovskiego.
news bez fotki

Dane na płytach CD

fotografia Wszystkie rodzaje płyt kompaktowych bazują na tej samej zasadzie zapisu. Na powierzchni nośnika znajduje się spirala ścieżek. Kształt i struktura ścieżek pozwalają na utrzymanie stałej prędkości liniowej podczas odczytu/zapisu (prędkość obrotowa płyty jest zmienna – jest zależna od tego, w jakiej odległości od środka płyty znajduje się głowica z laserem), oraz na śledzenie następujących po sobie serii danych.
news bez fotki

TEST / (Nie) Bezpieczne fotoarchiwum

fotografia Posiadacze aparatów cyfrowych wykonują ogromne ilości zdjęć, wierząc bezkrytycznie w bezkosztowość takiego postępowania, jak też bezkarność tworzenia nienaruszalnych zasobów archiwalnych wykonywanych najniższym kosztem – a więc na zapisywalnych płytach CD-R/RW lub DVD+/-R/RW. Okazuje się, że ta metoda archiwizacji nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa – szczególnie w odniesieniu do pewniejszej metody tradycyjnej.
news bez fotki

TEST EPSON R2880, czyli nowe wcielenie EPSONA 2400

fotografia W czerwcu  bieżącego roku, w 3 lata po premierze drukarki Epson Stylus Photo 2400 (FK 8/2005), Epson  wprowadza do sprzedaży jej następcę – profesjonalną drukarkę fotograficzną formatu A3+  Stylus Photo R2880. Zdobywca nagrody EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej sezonu 2008/2009 przeznaczony jest dla zawodowych fotografów i zapalonych fotoamatorów. Do druku wykorzystuje on zaawansowane atramenty pigmentowe UltraChrome K3 z kolorem Vivid Magenta, wprowadzone w miejsce dotychczasowych atramentów Magenta. To w szczególności wyróżnia ten model od poprzednika. Ale czy tylko zmieniono rodzaj atramentu? Trzy lata to długi okres, więc bez wątpienia ciekawi ewentualnego użytkownika, co jeszcze nowego pojawiło się w nowym następcy modelu 2400, który – przypomnijmy – otrzymał również nagrodę EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej; z tą różnicą, ze było to w sezonie 2005/2006. W niniejszym teście postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
news bez fotki

Zapis Blu-ray i HD-DVD

fotografia Ogólny schemat zapisu i odczytu w urządzeniach obu standardów jest zbliżony do tego, który prezentuje rys. 1 z FK 8/2006 s. 64. Najważniejszą różnicą, która wpływa na zwiększenie pojemności nośnika jest zastosowanie innego źródła światła – lasera półprzewodnikowego o innej długości fali – 405 nm (zakres promieniowania niebieskofioletowego).
news bez fotki

Błękitny czy "twardy" DVD

fotografia W poprzednich odcinkach omówiliśmy pokrótce technologie zapisu danych na płytach CD, DVD oraz na twardych dyskach, które są w danej chwili najpowszechniej spotykane, gdy w grę wchodzi problem archiwizacji danych. Teraz chcielibyśmy podjąć temat standardu cyfrowego archiwum z przyszłości – a więc płyt Blu-ray Disc oraz HD-DVD.
news bez fotki

FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości

fotografia W tym numerze prezentujemy Państwu test trzech zaawansowanych, a nawet bardzo zaawansowanych, aparatów z wbudowanym obiektywem o dużym zakresie ogniskowych. Są to: Casio Exilim Pro EX-F1, Fujifilm FinePix S100FS i Olympus SP-570 UZ. (Szczegółowe opisy dwóch ostatnich modeli znajdą Państwo w numerach odpowiednio: 5/083/08 FotoKuriera).
news bez fotki

TEST FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości

fotografia W tym numerze prezentujemy Państwu test trzech zaawansowanych, a nawet bardzo zaawansowanych, aparatów z wbudowanym obiektywem o dużym zakresie ogniskowych. Są to: Casio Exilim Pro EX-F1, Fujifilm FinePix S100FS i Olympus SP-570 UZ. (Szczegółowe opisy dwóch ostatnich modeli znajdą Państwo w numerach odpowiednio: 5/083/08 Foto•Kuriera).
news bez fotki

Fujifilm FinePix S100FS - filmy fotograficzne w cyfrówce

fotografia O wysokiej jakości barwnych materiałów odwracalnych, a w szczególności Velvii firmy Fujifilm, nikogo nie trzeba przekonywać. Teraz konstruktorzy przenieśli ich symulację do nowego modelu aparatu spod znaku Fuji o nazwie FinePix S100FS. Firma ta brak w swojej ofercie lustrzanek konsumenckich rekompensuje silną pozycją w segmencie zaawansowanych aparatów kompaktowych z wizjerem elektronicznym (EVF). A ten model może tę pozycję umocnić.
news bez fotki

Test CANON EOS 450 kontra OLYMPUS E-520

fotografia W dzisiejszym teście stają w szranki dwie konsumenckie lustrzanki cyfrowe, na których medialną promocję postawiły obie firmy: Canon EOS 450D i Olympus E-520. Lustrzanki te korzystają z najnowszych technologii użytych w topowych produktach i adresowane są do użytkowników zainteresowanych fotografią, dla których kompakt to już za mało. Z tej racji do testów wzięte zostały kitowe zestawy (aparat + obiektyw). I tak: EOS-a testujemy z obiektywem EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS, a E-520 z obiektywem ED 14-42 mm f/3,5-5,6. Ogólny opis tych aparatów mogą Państwo przeczytać w poprzednich wydaniach Foto-Kuriera 2/08 (Canon)6/08 (Olympus), a dziś zajmiemy się tylko uwagami z użytkowania obydwu modeli.




Zdjęcie tygodnia
12 tydzień 2018 roku
zdjęcie tygodnia
Akcesoria foto-wideo fotografia
Lowepro Camera Box Medium
Seria Lowepro Camera Box Medium jest dopasowana do aparatów takich jak Sony A6500 wraz z dodatkowym obiektywem, z wewnętrznymi i&...
fotografia
Lowepro Switch Wrap DLX
Lowepro Switch Wrap DLX ma dedykowaną kieszeń na główne urządzenie i kieszenie na ulubione, dodatkowe gry, a także dodatkową...
fotografia
Lowepro Pouch Medium
Lowepro Pouch Medium to idealne miejsce na mały zasilacz, przewody, mysz i wiele innych drobiazgów.
Wydarzenia fotografia
IFA 2018: TCL, 8K i jakość obrazu godna Międzynaro...
IFA 2018 to doskonała możliwość dla producentów telewizorów do zaprezentowania swoich najnowszych osiągnięć. Przedstawiamy kilka...
fotografia
IFA 2018 - telewizory 8K Sharp i Toshiba
IFA 2018 to raj dla miłośników elektroniki użytkowej i doskonała możliwość dla producentów telewizorów do zaprezentowani...
fotografia fotografia
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |