Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Ambitny Samsung

Przy okazji wizyty w Korei Południowej i zwiedzania centrali firmy Samsung Electronics, w Suwon na południe od Seulu, udało nam się porozmawiać z Park Seungsoo – wiceprezydentem wydzielonego ze struktur koncernu Samsung Techwin działu Digital Imaging.

Park Seungsoo – wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu Digital Imaging  Div. Digital Media Business

 

Dział Digital Imaging został wydzielony z firmy Samsung Techwin w lutym tego roku i włączony w struktury Samsung Electronics. Celem tych zmian jest koncentracja działań firmy Samsung Elektronics na sprzedaży aparatów i kamer cyfrowych. Dla Polski oznacza to, że od stycznia tego roku wszelkie działania związane z aparatami Samsunga będą odbywały się w ramach firmy Samsung Electronics, a nie – jak to było w roku 2008 – za sprawą firmy K-Consult i Samsung Electronics.

 

Na zdjęciu popiersie Byung-chull Lee (1910-1987), założyciela Grupy Samsung.

Na zdjęciu popiersie Byung-chull Lee (1910-1987), założyciela Grupy Samsung.

 

Przypomnijmy, że przez długi okres, do roku 2007, wyłączność na sprzedaż aparatów Samsunga miała firma K-Consult, a przed nią SM Foto-Plus z Poznania. W Polsce na skutek zmian wygenerowano dosyć ambitne plany, które mają zapewnić Samsungowi w roku 2009 około 15% udział w rynku aparatów kompaktowych, ze sprzedażą na poziomie 300 tysięcy sztuk w ciągu roku. Jednak Tomasz Malasek (AV Product Marketing Specialist) i Robert Staniszewski (Business Development Manager CE – były Channel manager firmy Canon Polska) zgodnie twierdzą, że ambicje polskiego oddziału są znacznie większe. Plan na rok 2009 ma zamknąć się sprzedażą 350 tysięcy sztuk cyfrowych kompaktów. Przypomnijmy, że w roku 2008 Samsung osiągnął udziały w rynku polskim na poziomie 11%, sprzedając 168 tysięcy sztuk aparatów i 12% udział w rynku kamer cyfrowych. SE wzrost sprzedaży chce osiągnąć poprzez efektywniejszą sprzedaż w dotychczasowych kanałach oraz przez zwiększenie liczby punktów sprzedaży produktów Samsunga o nowe kanały dystrybucyjne. Park Seungsoo – wiceprezydent Samsung Digital Imaging dodał jeszcze, że firma zamierza zwiększyć portfolio aparatów kompaktowych o produkty bardziej zaawansowane, a przez to i droższe. Tak więc średnia cena sprzedawanych aparatów ma wzrosnąć o ponad 20% w roku 2009 i o dalsze ok. 5% w roku 2010. Z danych zaprezentowanych w centrali Samsunga wynika, że pozostałe firmy będą w tym samym okresie stopniowo zmniejszały średnią cenę sprzedaży aparatów i kamer. Według wiceprezydenta Samsung, w 2012 roku, ma być liderem w sprzedaży kompaktów z udziałem w rynku na poziomie 20%, oraz zajmować drugą pozycję w sektorze kamer wideo z 22% udziałem w rynku.

 

Mokap najnowszego zaawansowanego kompaktu Samsunga

Mokap najnowszego zaawansowanego kompaktu Samsunga

 

Rok 2009 ma być rokiem aparatów kompaktowych. Jeśli Samsung Electronics umocni swoją pozycję na rynku kompaktów, to Park Seugsoo nie wyklucza, że w roku 2010 zobaczymy nowy model lustrzanki Samsunga. W roku 2009 nadal flagową lustrzanką firmy będzie Samsung GX20. Na konferencji nie ukrywano, że Samsung wiąże spore nadzieje ze sprzedażą modelu WB500 (patrz "Co w trawie pstryka", str.11), oraz że wkrótce na rynku pojawi się niezwykle atrakcyjny kompakt wyposażony w 5-krotny zoom optyczny i 12-milio­nową matrycę, będący krzyżówką modelu NV9 i ST50.

 

Kliknij aby powiększyć 

 

Znając ambicje Koreańczyków nietrudno uwierzyć, że ten scenariusz się sprawdzi. Wydaje się, że jedynie wszechogarniający kryzys może stanąć Samsungowi na drodze do sukcesu. O tym, jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się wkrótce.

 

Krzysztof Patrycy

 



 
data dodania: 16-02-2009
 
godzina dodania: 10:04
 
odsłon: 3746
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.108) / 0.092

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |