Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Canon zawodowiec - EOS 7D - test (artykuł opublikowany w FK 1/2010)

EOS 7D to półprofesjonalna lustrzanka Canona wyposażona w 18-milionową matrycę formatu APS-C. W najnowszym EOS-ie modyfikacji poddano wszystkie najważniejsze układy aparatu. Jak „wyśrubowane” parametry przekładają się na praktykę i realne osiągi EOS-a 7D? Zapraszamy do lektury naszego testu.

Canon EOS 7D - test

Estetyka

EOS 7D jest nieznacznie tylko większy (148,2×110,7×73,5 mm) i cięższy (820 g bez akumulatora) od modelu EOS 50D. Wykonany ze stopu magnezu, i podob­nie jak w profesjonalnym, analogowym modelu EOS-1N uszczelnieniony i wzmocniony korpus robi wrażenie naprawdę bardzo solidnego. Do estetyki i jakości wykonania nie można mieć zastrzeżeń – obudowa jest bardzo zwarta, a elementy dobrze dopasowane. Nawet proszkowy czarny lakier jest bardziej odporny na drobne zarysowania niż np. w bardzo podatnym EOS-ie 5D Mark II. Uchwyt pokryto gumową, miękką okładziną, która skutecznie poprawia chwyt i zapobiega ślizganiu się dłoni. Aparat bardzo dobrze leży w dłoni – uchwyt jest wysoki, masywny i wystarczająco głęboki, a na tylnej ściance znajdziemy nowe, podłużne profilowanie, dające wygodne podparcie dla kciuka. Za estetykę przyznajemy 6 punktów.

Canon EOS 7D - test

Budowa korpusu nie różni się znacząco od poprzedników z serii dwucyfrowej – pod tym względem 7D przypomina raczej EOS-a 50D niż 5D czy 5D Mark II.

 

Ergonomia

W „siódemce” Canon zdecydowanie poprawił ergonomię względem serii dwucyfrowej. Zachował cenione przez użytkowników rozwiązania i zrezygnował z tych bardziej kontrowersyjnych. Przede wszystkim rozdzielił włącznik aparatu i blokadę ustawień, które do tej pory znajdowały się na jednej dźwigni (E), co czasami bywało kłopotliwe – zwłaszcza dla osób nie mających do czynienia na co dzień z systematyką obsługi Canona. Na plus można zaliczyć też zaczerpnięty z Pentaksa przycisk szybkiej zmiany formatu RAW/JPEG (C) – to rozwiązanie umożliwia zaoszczędzenie sporej ilości miejsca na karcie pamięci. Wreszcie pojawiają się nowe, dedykowane przyciski start/stop (D) dla trybu filmowego i Live View (po prawej stronie wizjera), oraz przycisk funkcyjny obok spustu (A). Od Olympusa Canon „pożyczył” przydatne szybkie menu, aktywowane przyciskiem „Q” (B). Canon przygląda sie konkurencji, ale spełnia też życzenia samych użytkowników – przyciski są faktycznie większe, bardziej „wystające” z korpusu i matowe, a nie śliskie i błyszczące jak w niektórych korpusach Canona. Podobno ma to ułatwiać fotografowanie w niskich temperaturach. Tak na marginesie: grudniowe mrozy dały nam okazję, żeby to sprawdzić. Przy –15 stopniach obsługa w rękawiczkach faktycznie nie stanowiła problemu, ale po około 30 min. niemal ciągłej pracy elektronika zaprotestowała i spust nie za każdym razem wyzwalał migawkę. Canon słusznie wycofuje się też z praktyki układania przycisków w poziomie pod ekranem LCD tak jak w EOS-sie 50D – przesunięty na skraj ścianki ekran był bez przerwy „wypalcowywany”, bo brakowało miejsca na oparcie lewej ręki. Za ergonomię przyznajemy 5,5 punktu.

Canon EOS 7D - test

Do większości przycisków aparatu możemy sami przypisać wybrane funkcje. Plusem będzie też rozdzielenie włącznika i blokady, które do tej pory znajdowały się na jednej dźwigni.

Artykuł opublikowano w numerze FK 1/2010 >>>

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 9 ; Liczba tabel i ilustracji: 3 ;
Liczba znaków: 15055

Wybierz formę płatności



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 02-09-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 5135
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Zbigniew Nojek
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.076) / 0.067

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |