Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Jakość = PRO - M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO

Seria PRO obiektywów Olympusa charakteryzuje się wysoką wydajnością optyczną, odpornością na kurz i zachlapania oraz stosunkowo niedużymi wymiarami i wagą (w stosunku do obiektywów lustrzankowych). Do naszej redakcji trafił najnowszy obiektyw z tej serii – M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO. Sprawdzamy czy kolejny obiektyw serii PRO jest warty tego przedrostka.

Jakość = PRO - M.Zuiko Digital 12-40 mm f/2,8 ED PRO

 

Linia obiektywów serii PRO zadebiutowała na początku września 2013 roku podczas premiery Olympusa OM-D E-M1. Był to M.Zuiko Digital 12-40 mm f/2,8 ED PRO. Zaprezentowany na tegorocznych targach Photokina M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO jest idealnym uzupełnieniem 12-40 mm, oraz zapowiadanych M. Zuiko Digital ED 7-14 mm f/2,8 PRO i M.Zuiko Digital ED 300 mm f/4.

Jakość = PRO - M.Zuiko Digital 12-40 mm f/2,8 ED PRO

Olympus E-M1 + M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO
f/2,8; 1/125 s, ISO 200, f=40 mm

 

Mechanika i ergonomia

40-150 mm f/2,8 PRO jest największym obiektywem w systemie Mikro 4/3, ma wymiary 79×160 mm, waży 750 g (bez stopki statywowej). Biorąc pod uwagę zakres ogniskowych i jasność (f/2,8) to nie jest to duży obiektyw. Dla przykładu obiektywy do lustrzanek o zakresie 70-200 mm są szersze i dłuższe). M.Zuiko 40-150 mm PRO jest uszczelniony, ma zwartą obudowę wykonaną ze stopu metalu, nie ma luzów, wykonany jest solidnie. Zaczyna się, również metalowym, bagnetem mocującym. Oprócz standardowych styków znajdziemy na nim dwa nowe. Jeden z nich wykorzystywany jest do pracy z konwerterem 1,4×, drugi może znajdzie zastosowanie w kolejnych korpusach Olympusa.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 15-01-2015
 
godzina dodania: 16:49
 
odsłon: 6490
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.089) / 0.080

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |