testowe Czułość, dynamika i plastyka - Sony A7S7 kwietnia 2014 r. firma Sony poinformowała o poszerzeniu linii pełnoklatowych bezlusterkowców. Tym razem do wprowadzonych wcześniej modeli A7R i A7 dołączył 12-milionowy Sony A7S. Jest przeznaczony dla zaawansowanych fotografów i filmowców. Wyróżnia się nadzwyczajną czułością (do ISO 409 600), niskim poziomem szumu oraz możliwością rejestracji obrazu filmowego w technologii 4K (QFHD: 3840×2160). Tym razem to on właśnie trafił pod nasze testowe strzechy.
Od zewnątrz – ergonomia, estetyka Mimo że model A7S jest najmniejszym na świecie (126,9×94,4×48,2 mm) pełnoklatkowym (23,8×35,6 mm) korpusem bezlusterkowca, odznacza się bardzo dobrą ergonomią i niezwykle solidnym wykonaniem.
Jest to trzeci z serii pełnoklatkowy bezlusterkowiec z rodziny 7 (po pokazanych w październiku 2013 r. modelach A7 i A7R), ale przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych jest jednocześnie najcięższym z tych modeli.
Sony A7S + obiektyw FE 70-200 mm f/4 G OSS, 1/160 s, ISO 100, f/4, f=35 mm
Choć trzeba przyznać, że masa korpusu wynosząca 446 g to raczej waga piórkowa w porównaniu z masą pełnoklatkowych lustrzanek, co bez wątpienia dla wielu będzie sporą zaletą tego modelu.
Korpus aparatu wykonany został ze stopu metalu i jest dość solidny, a wszystkie pokrętła poruszają się bez zarzutu, z wyraźnym zaznaczeniem zmiany położenia. Aparat jest tak niski, że osoby o dość dużych dłoniach będą miały trudność w objęciu go całą dłonią. Niemniej, pomimo tego, trzy górne palce w połączeniu z kciukiem komfortowo utrzymają go w dłoni. Dla tych, którym to nie wystarcza przewidziano dodatkowy grip.
Sony A7S + obiektyw 35 mm f/2,8; 1/250 s, ISO 100, f/3,2, f=35 mm
Korzystaliśmy z niego w połączeniu z A7R i ogólne wrażenia są pozytywne. Prawa strona aparatu pokryta jest, wokół uchwytu, gumowaną okładziną imitującą skórę, która zapobiega wyślizgnięciu się korpusu z ręki. W uchwycie po prawej stronie umieszczono przycisk nagrywania, który jednoznacznie uruchamia tryb filmowania. W tylnej części korpusu znalazł miejsce uchylny (góra/dół) ekran LCD, ale oczywiście szkoda, że nie został on osadzony na przegubie. Cały test przedstawiamy w wydaniu Foto-Kuriera 12/2014, aktualnie w sprzedaży. Całe wydanie możesz przejrzeć tutaj nie wychodząc z domu! data dodania: 21-01-2015
godzina dodania: 13:05
odsłon: 3376
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |