testowe TEST: Nikon D5200 - godny następca Nikona D5100W ofercie jednej z sieci marketów pojawił się Nikon D5200 z obiektywem 18-105 VR w bardzo atrakcyjnej cenie. Przed zakupem warto zapoznać się z testem tego aparatu. Możemy jedynie zdradzić, że oferta jest warta uwagi.
Zdjęcie wykonano podczas konferencji firmy Fujifilm odbywającej się
w szkole baletowej w Warszawie poświęconej aparatom Fujifilm X20
i X100S. W tym przypadku przydał się odchylany ekran LCD i tryb Live
View.
Między wprowadzeniem Nikona D5000 a D5100 (5.04.2011) minęły prawie dwa lata. Na następcę Nikona D 5100 teoretycznie nie musieliśmy jednak czekać tak długo. 6 listopada 2012 roku świat obiegła wiadomość, że na rynku pojawi się Nikon D5200. Jego opis zamieściliśmy w FK 12/2012. Jednak dopiero w tym wydaniu, również po dwóch latach od premiery Nikona D5100, testujemy jego następcę. Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Nikon D5200 z zewnątrz, na pierwszy rzut oka, przypomina model D5100. I tak jest w rzeczywistości. Dopiero wprawne oko obserwującego dostrzeże drobne zmiany w ergonomii korpusu i rozmieszczeniu niektórych elementów i przycisków w aparacie. Najwięcej zmian znajdziemy w górnej części lustrzanki, gdzie obok dźwigni LV (Live View) pojawił się nowy przycisk selekcji częstotliwości ekspozycji, a na pokrywie lampy błyskowej znalazło się miejsce (wzorem aparatów Sony) na mikrofon stereofoniczny (w modelu D5100 mikrofon był monofoniczny i znajdował się po lewej stronie przedniej ścianki korpusu).
D5100
D5200
Delikatnie zmieniono też wyprofilowanie lewej części korpusu dodając kawałek gumowanej wykładziny poprawiającej ułożenie aparatu w dłoni. Drobnej modyfikacji uległo również ułożenie gniazd zewnętrznych w aparacie. W D5200 gniazdo podłączeniowe GPS-u znajduje się na samym dole, a wyjście mikrofonowe tuż nad nim. W modelu D5100 jest odwrotnie. W tylnej części korpusu zmian jest najmniej. Delikatnie zaokrąglono prawy dolny róg oraz zmieniono koło wyboru umieszczone wokół przycisku OK. D5200 jest jedynie o 5 g cięższy od poprzednika, a jego wymiary nie różnią się od poprzednika więcej niż o 1 mm w każdej z płaszczyzn wymiarowych (129×98×78 mm). Nikon D5200 występuje w trzech kolorach: czarnym, czerwonym i brązowym.
D5100
D5200 W Nikonie D5200 zmieniono menu komunikacyjne. Teraz jest ono bardziej intuicyjne.
Widać, że konstruktorzy Nikona dbają o detale konstrukcyjne. Pomimo zamontowania płytki statywowej można bez problemu wymienić akumulator i kartę pamięci. Brawo!!!
Intuicyjność obsługi
Wydanie to jest dostępne również w naszym e-kiosku >>> Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 73 ; Liczba tabel i ilustracji: 4 ; Liczba znaków: 16296 Wybierz formę płatności Uwaga! Nadesłany kod będzie aktywny tylko na danym komputerze z daną przeglądarką.
data dodania: 21-08-2015
godzina dodania: 13:49
odsłon: 6271
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |