foto-kurier.pl
Internet

Test EIZO ColorEdge CS2420, zdrowe oczy i wspomnienia bliskie oryginału - pełna wersja artykułu z FK 11/2016

EIZO ColorEdge CS2420 zadebiutował w Polsce w kwietniu 2016 na targach w Łodzi i od tego czasu był prezentowany na wielu warsztatach i prezentacjach tematycznych aż w końcu trafił na test do naszej redakcji. Zainteresowanych rozsądnym zakupem monitora zapraszamy do dalszej lektury.

 

Podczas pracy przed monitorem bardzo ważny jest szeroki zakres regulacji położenia ekranu. W testowanym modelu wysokość ekranu można regulować w zakresie 155 mm, pochylać go w przód lub w tył od –5° do +35°, a w prawo-lewo w zakresie ±344° [1]. Możemy też ustawić ekran w pionie (pivot). Ruch monitora po kolumnie odbywa się płynnie z wyczuwalnym  oporem. Podobnie rzecz ma się z wykonywaniem obrotów. Na szczęście zmian tych nie dokonujemy co chwila.

 

 

Ciekawie rozwiązano system sterowania parametrami monitora. W prawym dolnym rogu czarnej ramki monitora umieszczono elektrostatyczne przełączniki [2], gwarantujące wygodny dostęp do ustawień CS2420. Działa to bez zarzutu, a menu jest intuicyjne choć wśród języków komunikacji nie znaleźliśmy języka polskiego [3].
Monitor dostarczany jest bez osłony przed padającym na ekran oświetleniem zewnętrznym czyli tzw. kaptura (można go kupić opcjonalnie). Jego montaż różni się od swoich poprzedników tym, że zakłada się go magnetycznie, co ma znacznie uprościć i przyspieszyć montaż. Nie mieliśmy takiej osłony, więc trudno nam polemizować z producentem. Trzeba przyjąć w tym przypadku założenie, że firma która ma ponad 45-letnią tradycję w produkcji monitorów wie co pisze.

 

 

EIZO ColorEdge CS2420 ma nieco zmieniony wygląd obudowy. W modelu tym ramki otaczające matrycę są o 39% węższe niż w poprzednim modelu CS [4] , dzięki czemu mniej rozpraszają użytkownika i pomagają skupić wzrok na ekranie. Czy tak jest w rzeczywistości? Trudno powiedzieć. To co jest pewne to to, że monitor zyskał dzięki temu na wyglądzie i na estetyce. Jest przyjemniejszy dla oka i zapewne nieco lżejszy (waży 7,8 kg). Monitor wyposażony jest w wygodny uchwyt do przenoszenia [5]. To rzadkość w tego typu konstrukcjach.

 



Złącza

ColorEdge CS2420 wyposażony jest w gniazda sygnałowe [6]: DVI-D 24 pin (z HDCP), DisplayPort (z HDCP), HDMI (z HDCP, Deep Color) oraz 1 port USB do kontroli monitora, 3 porty jako hub USB 3.0 [7]. Jeden port (pierwszy od góry) można wykorzystać do ładowania urządzeń takich jak smartfon lub aparat fotograficzny. Wejście HDMI umożliwia bezpośrednie połączenie z aparatami cyfrowymi co docenią fotografujący, którzy zamierzają np. kontrolować fotografowany kadr za pomocą monitora EIZO lub wykorzystujący go do prowadzenia prezentacji, szkoleń.

 

 

Wejście HDMI obsługuje konwersję I/P (interlace/progressive) – oznacza to, że sygnał typu interlace emitowany przez telewizję i inne źródła wideo zostanie bezstratnie przekonwertowany do trybu progressive, gwarantując tym samy bardzo dobrą jakość obrazu bez migotania [8].

 

 

Dwa porty USB upstream umożliwiają podłączenie dwóch komputerów jednocześnie, wobec czego nie trzeba ponownie podłączać kabla USB, gdy używa się oprogramowania ColorNavigator na dwóch komputerach. Monitor nie ma czytnika kart SD. 3 porty USB znajdują się z lewej części obudowy. Żeby z nich skorzystać trzeba połączyć oddzielny kabel USB [6a] z komputerem.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 28-12-2016
 
godzina dodania: 10:05
 
odsłon: 1292
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014
fotografia
Fotograficzny Samsung czyli kropka kwantowa i HDR w służbie obrazu - test Samsunga SUHD 55" Smart TV KS9000
fotografia
Fotograficzny BenQ czyli 27-calowy monitor QHD z trybem B&W ( test BENQ SW2700PT) - pełna wersja artykułu z FK 10/2016
fotografia
TEST: 300-calowy Epson za rozsądne pieniądze - pełny test z Foto-Kuriera 6/2016
fotografia
Canon EOS 70D (test) w akcji - 7 kl./s, Wi-Fi - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 12/13
fotografia
Z lustrem czy bez - lustrzanka Canon EOS 700D vs. bezlusterkowiec Panasonic Lumix G6 TEST
fotografia
Panasonic Lumix DMC-GX8, bezkompromisowe możliwości fotograficzne, czyli 4K w służbie jejmość fotografii.
fotografia
Test drukarki Epson SureColor SC-P800 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 8-9/2015
fotografia
Test drukarki Epson SureColor SC-F2000 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 7/2015


 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne