testowe Ostre 35 mm porównujemy: f/1,8 vs. f/1,8 vs. f/1,4W 2014 roku, a dokładnie 7 stycznia pojawiła się nowa „trzydziestkapiątka” Nikkora o jasności f/1,8. Obiektyw ten może być ciekawą alternatywą dla Nikkora 35 mm f/1,4 jak i „cropowego” obiektywu AF-S DX Nikkor 35 mm f/1,8G. Testujemy zatem dwie „trzydziestkipiątki” f/1,8 odnosząc się do testowanego wcześniej jaśniejszego kolegi (35 mm f/1,4).
fot. Piotr Borys
W artykule skupiamy się głównie na teście dwóch obiektywów: AF-S Nikkor 35 mm f/1,8G ED [1] i AF-S DX Nikkor 35mm f/1,8G [2].
Jasne szerokokątne obiektywy dedykowane do pełnoklatkowych aparatów
testowaliśmy w FK 3/ 2013. Wśród nich znalazł się m.in. Nikkor 35 mm
f/1,4. Tam gdzie to będzie możliwe będziemy się do niego odnosić. Nowy
pełnoklatkowy Nikkor (AF-S 35 mm f/1,8G ED) może być też podpięty
do aparatu niepełnoklatkowego, co uczyni go bezpośrednim konkurentem dla
testowanego modelu DX (AF-S DX Nikkor 35 mm f/1,8G). Zatem porównamy
ze sobą również te dwa modele.
Mechanika i ergonomia
Soczewki przesuwają się wewnątrz obudowy. Ponadto mają one metalowe bagnety mocujące [3], przełączniki ustawiania ostrości (automatyczny M/ A; ręczny M) [4] oraz karbowane pierścienie do ręcznego ustawiania ostrości. W Nikkorze AF-S 35 mm f/1,8G ED jest on bardzo szeroki jak na obiektyw takich wymiarów [5]. Ma on aż 29 mm (większy Nikkor 35 mm f/1,4 ma węższy pierścień – 24 mm). W modelu AF-S DX Nikkor 35 mm f/1,8G pierścień ten ma jedynie 14 mm szerokości, z czego 9 mm jest karbowane [6].
data dodania: 09-03-2017
godzina dodania: 13:23
odsłon: 5720
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR w porównywarce Nikkor Z DX 50–250 mm f/4,5–6,3 VR, uniwersalny zoom o dużych ompożliwościach, jest w naszej porównywarce. Zobacz jego dane techniczne. Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność 7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 różnych dysków SSD dla mobilnych twórców treści korzystających z aparatów cyfrowych, smartfonów (również z iPhonów) i laptopów. Różowy - II etap LIGI FOTO-KURIERA 2024 - ostatnie godziny przyjmowania zgłoszeń Dołącz do LIGI Foto-Kuriera na dowolnym jego etapie. Temat drugiego etapu to "Różowy". Piotr Grochala, Kaz Karżel, Jarosław Klej, Piotr Mańczak, Maciej Nowak, Aleksandra Piotrowska, i Bogusław Wójcikiewicz, autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do końca dnia. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |