Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

TEST: Nikon P900 - podróż na Księżyc; test Foto-Kurier 12/17

Jak większość już z Państwa wie firma Nikon była partnerem technologicznym Fotojachtingu 2017 (patrz tutaj). Z tego też powodu jednym z „uczestników” wspomnianych warsztatów był tytułowy Nikon Coolpix P900 i dlatego nieco więcej na jego temat oraz na temat naszej podróży na Księżyc wykonanej za jego pomocą piszemy w dalszej części.

 

W aparacie można uzyskać też aż 166-krotne powiększenie dzięki funkcji Dynamic Fine Zoom. Ogniskowa ustawia się wtedy na 2000 mm, ale kąt widzenia zawęża się do takiego, jaki mamy przy 4000 mm. Obraz jest interpolowany w aparacie w czasie rzeczywistym, a efekt takiej interpolacji widzimy na zdjęciu powyżej. Pra. eksp.: 1/500 s; ISO 320; f/6,5; f=2000 mm

W aparacie można uzyskać też aż 166-krotne powiększenie dzięki funkcji Dynamic Fine Zoom. Ogniskowa ustawia się wtedy na 2000 mm, ale kąt widzenia zawęża się do takiego, jaki mamy przy 4000 mm. Obraz jest interpolowany w aparacie w czasie rzeczywistym, a efekt takiej interpolacji widzimy na zdjęciu powyżej. Pra. eksp.: 1/500 s; ISO 320; f/6,5; f=2000 mm

 

Od zewnątrz

Nikon P900 to kompakt, który na rynku zadebiutował już 15 kwietnia 2015 roku i w tamtych czasach bez wątpienia był czymś innowacyjnym, ale i obecnie nie można przejść obok niego obojętnie.
Nikon P900 ma obiektyw nadal o rekordowym, w swojej klasie aparatów, zakresie ogniskowych 4,3–357 mm (24–2000 mm dla małego obrazka). Ten 83-krotny zoom optyczny, którego ogniskowa zmienia się elektronicznie, determinuje wielkość aparatu, który jednak, pomimo gigantycznej krotności obiektywu, nadal jest aparatem kompaktowym o wymiarach ok. 139,5×103,2×137,4 mm i wadze 899 g (z akumulatorem i kartą pamięci). W aparacie można uzyskać też aż  166-krotne powiększenie dzięki funkcji Dynamic Fine Zoom. Oczywiście jest to już obraz powstały w wyniku interpolacji. Dzięki swoim niewielkim wymiarom P900 może być idealnym partnerem w niejednej podróży, który umożliwia rejestrowanie szczegółów niewidocznych gołym okiem co najlepiej widać na zaprezentowanych w dalszej części zdjęciach.

 

Nikon Coolpix P900. Z tego samego miejsca możemy oglądać to co się dzieje na jednym z ateńskich skrzyżowań (f=24 mm), a po chwili policzyć spinacze do bielizny na oddalonym o kilkaset metrów balkonie (f=2000 mm).

Najedź myszka na obrazek. Nikon Coolpix P900. Z tego samego miejsca możemy oglądać to co się dzieje na jednym z ateńskich skrzyżowań (f=24 mm), a po chwili policzyć spinacze do bielizny na oddalonym o kilkaset metrów balkonie (f=2000 mm).

 

 

Z równą łatwością możemy zajrzeć do sąsiada na balkon [1] lub policzyć diody w neonie wiszącym na ulicy [2], albo wybrać się w podróż na Księżyc [3] bez konieczności opuszczania naszej planety.
Skuteczne fotografowanie odbywa się w aparacie za pomocą dość efektywnego systemu AF i dzięki systemowi optycznej stabilizacji (VR) z podwójną detekcją o efektywności 5 EV. Patrząc na zdjęcia zbliżeń Księżyca nikt chyba nie ma wątpliwości, ze stabilizacja ta działa skutecznie.

 

Analogiczna sytuacja do powyższej z tym, że analizie poddaliśmy neon pobliskiej apteki. Najciekawsze jest to, że zastosowana ogniskowa 2000 mm umożliwiła zobaczenie trójkolorowych składowych (RGB) elementów „neonu”.

Analogiczna sytuacja do powyższej z tym, że analizie poddaliśmy neon pobliskiej apteki. Najciekawsze jest to, że zastosowana ogniskowa 2000 mm umożliwiła zobaczenie trójkolorowych składowych (RGB) elementów „neonu”.

 

Zdjęcia wykonywane z ręki są stabilne, ponieważ mechanizm VR jednocześnie wykrywa ruch na podstawie analizy ruchu obiektywu (czujnik prędkości obrotowej) oraz matrycy (informacje o wektorze ruchu), co ułatwia niwelowanie drgań. Ważne jest jednak, żebyśmy podczas fotografowania sami stali na dość stabilnym podłożu. W przypadku jachtu, podczas pływania wśród fal, ustawianie ostrości przy najdłuższej ogniskowej było utrudnione, momentami wręcz niemożliwe kiedy staraliśmy się uchwycić kadr przy maksymalnej ogniskowej.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 29-11-2018
 
godzina dodania: 10:48
 
odsłon: 4844
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST Fujifilm Frontier DE100 - nowa odsłona profesjonalnego druku - pełny Test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12
fotografia
TEST: Uniwersalny zoom Nikkor AF-S 28–300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test Foto-Kurier 10/10
fotografia
TEST: Sony A7 II „drugie wcielenie pełnej klatki” - test z Foto-Kuriera 3/2015
fotografia
TEST: 40 milionów w Olympusie OM-D E-M5 Mark II czyli nowe wcielenie udanego protoplasty - test Foto-Kurier 3/15
fotografia
TEST: Jasne pięćdziesiątki Canon 50 mm, Nikkor 50 mm, Sigma 50 mm, Sony 50 mm - test z Foto-Kuriera 7/13
fotografia
Epson SureColor SC-S80610 - czyli najtańsze wydruki fotograficzne - TEST Foto-Kurier 11/18
fotografia
Olympus na każdą okazję – od szerokiego kąta 17 mm f/1,2 po krótkie tele 45 mm f/1,2 - TEST Olympus Foto-Kurier 6/18
fotografia
Sharp 8K TV LV-70X500E - nowy wymiar fotograficznej ostrości - TEST Foto-Kurier 5/2018
fotografia
TEST: Najlepszy w historii aparat systemu Mikro 4/3 – Olympus OMD E-M1 - TEST Foto-Kurier 10/13
fotografia
Test GorillaPod 5K kit - lekki, poręczny, idealny nie tylko dla posiadaczy lustrzanek - Foto-Kurier 3/18
fotografia
X-T2+GFX50S= X-H1 czyli kolejny wytrzymały bezlusterkowiec Fujifilm - TEST Fujifilm X-H1 Foto-Kurier 6/18


Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2019
zdjęcie miesiąca
© fot. Bogna Jadżyn


Obiektyw kinowy z mocowaniem typu E - Sony FE C 16–35 mm T3,1 G

Firma Sony poinformowała o powiększeniu oferty o pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E 16–35 mm (FE C 16–35 mm T3,1 G). Nowy model, ogłoszony razem z pełnoklatkowym kamkorderem FX9 (
PXW-FX9 - pisaliśmy o nim tutaj), wyróżnia się dobrymi parametrami optycznymi, niezawodnym działaniem i inteligentnymi funkcjami dla profesjonalnych twórców materiałów wideo. Współpracuje on z szerokim wachlarzem kamer i aparatów z mocowaniem typu E, od VENICE poprzez aparaty z wymiennymi obiektywami Alpha™ aż po nową, flagową kamerę FX9. Pojawienie się obiektywu zoptymalizowanego do użytku w profesjonalnych produkcjach filmowych zapewni twórcom treści niespotykaną przedtem swobodę twórczą. W przyszłości firma Sony zamierza wprowadzać kolejne produkty z linii Cinema Lens.
więcej
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |