Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST: 40 milionów w Olympusie OM-D E-M5 Mark II czyli nowe wcielenie udanego protoplasty - test Foto-Kurier 3/15

5 lutego 2015 roku, w trzy lata po premierze wyróżnionego nagrodą EISA Olympusa OM-D E-M5 przyszła kolej na jego następcę. Choć drobna zmiana w nazwie (dodanie symbolu Mark II) sugeruje, że model ten będzie niewiele różnił się od poprzednika, to jednak w rzeczywistości różnic pomiędzy konstrukcjami jest sporo i są one na tyle ciekawe, że warto im się przyjrzeć nieco dokładniej. W siedem dni po światowej premierze mieliśmy możliwość uczestniczyć w niezwykle efektywnych warsztatach poświęconych najważniejszym funkcjom tego aparatu. W artykule prezentujemy pierwsze zdjęcia wykonane Olympusem OM-D E-M5 Mark II oraz nasze pierwsze wrażenia powstałe podczas jego użytkowania.

 

Tryb Live Composite umożliwia dowolne kreowanie obrazu światłem z jednoczesną obserwacją efektów naszych działań na ekranie LCD aparatu.

Tryb Live Composite umożliwia dowolne kreowanie obrazu światłem z jednoczesną obserwacją efektów naszych działań na ekranie LCD aparatu; fot. K. Patrycy.

 

Od zewnątrz – przeprojektowany korpus

OM-D E-M5 Mark II na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od poprzednika. Jednak po wzięciu aparatu do ręki, po chwili, spoglądając w szczególności na górną ściankę korpusu, dostrzeżemy zmiany konstrukcyjne w jego budowie. Przede wszystkim zmieniło się rozplanowanie przycisków funkcyjnych, wiele z nich pojawiło się po raz pierwszy, a liczne zmieniły swoją pozycję.

 

Olympus OM-D E-M5 Mark II + 12-40 mm f/2,8. Par. eksp.: 1/25 s; ISO 1600; f/4; f=30 mm

Olympus OM-D E-M5 Mark II + 12-40 mm f/2,8. Par. eksp.: 1/25 s; ISO 1600; f/4; f=30 mm; fot. K. Patrycy

 

Przeprojektowano też uchwyt z prawej strony aparatu poprawiający ułożenie aparatu w dłoni. Szczegółowiej to widać na zdjęciach zamieszczonych obok. Widać, że projektanci przyłożyli dużą wagę do detali tworząc konstrukcję, która łączy zalety E-M5 i E-M1. Kiedy trzymamy w rękach E-M5 Mark II, nie mamy wątpliwości, że korpus wykonany został ze stopu magnezu, jest solidny i elegancki, mimo tego, że w porównaniu do standardowych lustrzanek jest sporo lżejszy (waży z akumulatorem i kartą pamięci ok. 469 g, 5D ważył 425 g) i mniejszy 123,7×85×44,5 mm [121×89,6×41,9 mm (5D)].

 

Olympus OM-D E-M5 Mark II

Olympus OM-D E-M5 Mark II

 

Olympus OM-D E-M5

Olympus OM-D E-M5


Aparat jest oczywiście odporny na zakurzenie, mróz (do -10° C) i zachlapania, co nie oznacza, że możemy się z nim kąpać. W tym celu lepiej jest zastosować jedną z dedykowanych obudów podwodnych. Cechą charakterystyczną tej grupy produktów są wizjery elektroniczne. Ten w E-M5 Mark II ma większą rozdzielczość (2,36 mln punktów) niż miał wizjer w E-M5 (1,44 mln), co przekłada się wyraźnie na większy komfort kadrowania.

 

Jasna „siedemnastka” (f/1,8) może być z powodzeniem wykorzystana do tworzenia przerysowań podczas wykonywania zdjęć portretowych.

Jasna „siedemnastka” (f/1,8) może być z powodzeniem wykorzystana do tworzenia przerysowań podczas wykonywania zdjęć portretowych; fot. K. Patrycy.

 

Jedynym drobnym mankamentem ergonomicznym wydaje się być wkręcana w przednią część korpusu zaślepka gniazda synchronizującego z lampami błyskowymi, która (choć stylowa) szybko nam się zgubi. Dlatego też ergonomię wykonania korpusu oceniamy na 5,8 pkt-u, a estetykę na 6.  

 

Olympus OM-D E-M5 Mark II

Olympus OM-D E-M5 Mark II

 

Olympus OM-D E-M5

Olympus OM-D E-M5

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 05-04-2019
 
godzina dodania: 09:10
 
odsłon: 4424
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.110) / 0.100

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |