testowe TEST Fujifilm Frontier DE100 - nowa odsłona profesjonalnego druku - pełny Test z Foto-Kuriera 7/19W marcu 2015 roku w Foto-Kurierze 3/2015 ukazał się test Epsona SureLab D700, w październiku 2016 (FK 10/16) opublikowaliśmy test Fujifilm DX100, po to żeby w tym numerze móc wykonać test, zaprezentowanego 5 marca 2019 roku, następcy Fujifilm DX100 o oznaczeniu DE100.
W latach poprzedzających ukazanie się modelu DE100 (model ten był promowany na odbywających się w maju targach Film Video Foto 2019 w Łodzi [1]) firmy Epson i Fujifilm szły ramię w ramię oferując takie samo urządzenie drukujące pod różnymi nazwami, czyli drukarkę o możliwościach ekonomicznego minilabu (D700 i DX100). Jednak w 2018 roku drogi obu firm rozeszły się i Fujifilm nawiązała współpracę z firmą Ricoh, na skutek której na rynku pojawił się najnowszy model drukarki Fujifilm DE 100, który testujemy w tym wydaniu.
W publikacji na temat najnowszej drukarki Fujifilm DE100
odnosimy się, tam gdzie to ma sens, do modelu Fujifilm Frontier-S DX100.
Od zewnątrz
Niewielkie wymiary i waga
sprawiają, że drukarkę można montować np. w zakładach fotograficznych,
które dotychczas nie mogły wstawić większego minilabu. Podobnie jak
w przypadku DX100 tak i przy DE100, w zależności od modelu biznesowego,
można skonfigurować
Jedynym złączem w drukarce, poza zasilaniem, jest
port USB, który wykorzystujemy do bezpośredniego podpięcia drukarki
do komputera. Fujifilm DE100 nie jest drukarką sieciową, ale też nie ma
potrzeby, żeby nią była.
Fujifilm DE100, tak jak DX100, cały panel komunikacyjny ma umieszczony w przedniej, górnej części obudowy po obu stronach komory [2], do której ładowany jest papier [3]. Wszystkie media ładujemy do drukarki z przodu [4], tak więc nie ma konieczności ciągłego wyjmowania drukarki z obudowy lub odsuwania jej od ściany.
W modelu DE100 znacznie uproszczono wymianę papieru. W bocznych czarnych „kołach” ograniczających rolki papieru wprowadzono zielone zaciski [5], które ułatwiają szybką wymianę papieru. W samej drukarce ograniczono też liczbę prowadnic papieru do jednej [6], w której zmieniamy jedynie w prosty sposób szerokość wprowadzanego papieru przesuwając go na pole o odpowiedniej kolorystyce. To znacznie poprawiło intuicyjność obsługi urządzenia.
Przy okazji omawiania załadunku papieru warto zwrócić uwagę na nowy przycisk PAUSE [7] znajdujący się tuż obok przycisku zasilania POWER. Żeby wspomniane przyciski POWER i PAUSE zadziałały musimy każdy z nich dłużej przytrzymać. Ma to zapobiec przypadkowemu ich wciśnięciu np. podczas transportu lub obsługi. Przycisk PAUSE wykorzystujemy gdy chcemy zmienić papier, a on niestety nie zwinął się samoczynnie. W takim przypadku naciskamy przycisk PAUSE i papier sam nawija się z powrotem na rolkę. Przycisk ten służy nam też do przerwania wykonywanego zlecenia. Co umożliwia nam zaoszczędzenia papieru w przypadkach gdy np. po rozpoczęciu drukowania będziemy chcieli z niego zrezygnować. Pamiętajmy, że gdy przerwiemy zlecenie w trakcie jego wykonywania to musimy wznowić jego realizację samodzielnie od początku.
Warto też wspomnieć o nowych dwóch rolkach [8] [9], które pomagają zwijać papier.
data dodania: 06-09-2019
godzina dodania: 07:18
odsłon: 18055
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |