Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

ZDJĘCIA W SŁABYM OŚWIETLENIU

Wykonuj doskonałe fotografie nawet przy słabym oświetleniu bez korzystania z rozpraszającej uwagę lampy błyskowej. Zachowaj na dłużej romantyczne chwile spędzane we dwoje przy blasku świec korzystając z naszych porad.

Jeśli chcemy uchwycić nastrojowe oświetlenie - wyłączmy lampę błyskową. Bezpośrednie, mocne światło lampy błyskowej niweczy cały urok takiego oświetlenia. Ponieważ światło świec jest bardzo słabe, fotografowany obiekt nie może znajdować dalej niż metr od źródła światła.
W warunkach słabego oświetlenia, czasy naświetlania ulegają znacznemu wydłużeniu, co utrudnia wykonanie poprawnego zdjęcia z ręki. Najlepsze efekty uzyskuje się fotografując ze statywu, ewentualnie stawiając lub opierając aparat na czymś stabilnym, np. stole, ławce, murku, itp. Nawet najprostsze „podparcie” może się okazać kluczowe, by uzyskać nieporuszone ujęcie.
Jeżeli aparat zamontowany jest na statywie i fotografowana sytuacja na to pozwala, najlepiej wykonać zdjęcie korzystając z funkcji samowyzwalacza – pozwoli to zminimalizować ryzyko poruszenia aparatem. Samowyzwalacz staje się bezużyteczny przy fotografowaniu dzieci, gdyż te co chwilę zmieniają pozycję
i wyraz twarzy.
Aparaty wyposażone w stabilizację obrazu pozwalają na fotografowanie z ręki w słabszym oświetleniu niż aparaty bez stabilizacji, wydłużając dopuszczalny czas naświetlania nawet kilkakrotnie. Dzięki temu, uzyskujemy ostre i nieporuszone zdjęcia w warunkach oświetleniowych, prawie niemożliwych do wykonania dla aparatu bez stabilizacji. Do niektórych lustrzanek produkowane są specjalne obiektywy ze stabilizacją soczewek - teleobiektywy. Istnieją również lustrzanki z wbudowaną stabilizacją obrazu, opartą o ruchy matrycy światłoczułej, działającą ze wszystkimi rodzajami obiektywów danego systemu: szerokokątnych, standardowych, makro oraz tele.
W słabym oświetleniu, zastosowanie jasnego obiektywu (co najmniej F2,8 w przypadku obiektywów zoom lub F2 w przypadku obiektywów stałoogniskowych) pozwala użyć krótszych czasów naświetlania, bez konieczności podnoszenia czułości ISO. Warto jednak pamiętać, że głębia ostrości przy pełnej jasności takich obiektywów jest bardzo mała i może wynieść przy małej odległości do obiektu zaledwie kilka centymetrów. Ustawienie ostrości musi być wtedy niezwykle precyzyjne.

 >>>więcej 



 
data dodania: 20-07-2009
 
godzina dodania: 12:14
 
odsłon: 11843
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

30-08-2009 08:44
jest wiele rodzajow lamp blyskowych ,bardziej zaawansowane maja ustawienia naswietlen mertowych...wiec i obiekt moze znajdowac sie nawet 5 m od aparatu a i tak sostanie oswietlony...,inna dobra funkcja jest rowniesz bezprzewodowy system lampowy slowem (dla mniej wtajemniczonych) lampa wbudowana plus 2 osobne lampy ,ktore tez bardzo dobrze zdaja egzamin , pozatym i bez lampy mozna zrobic ciekawe zdjecie nawet z lekkon naswietlonym obiektem ,od fotografa zalezy co zamierza z tym zrobic ,przy czasach naswietlania nawet 60 ' wychodza bardzo ciekawe prace nie mniej jednak nie polecam stosowania iso wiekszego niz max 320 z pozdrowieniami tom
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane - pełny artykuł Foto-Kurier 11/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Poranek z żurawiami czyli jak fotografować dziką przyrodę - tekst Foto-Kurier 1-2/15
fotografia
Autoryzacja zdjęć w świetle przepisów prawa - artykuł z Foto-Kuriera 12/2017
fotografia
Skradzione zdjęcie działania krok po kroku - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/2014
fotografia
Wynagrodzenie autorskie pięć najważniejszych zasad - artykuł z Foto-Kuriera nr 11/17
fotografia
Dwaj autorzy, jedna fotografia czyli kilka słów o utworze współautorskim
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sekrety fotografii podwodnej - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/2015
fotografia
Warsztaty Photoshopa: Masowa poprawa zdjęć. Pełny artykuł z Foto-Kuriera 9/2009
fotografia
Warsztaty Photoshopa - Korekta tonalna część II. Pełny artykuł z Foto-Kuriera 8/2009
fotografia
Warsztaty Photoshopa - Maski część III WYOSTRZANIE. Pełny artykuł z Foto-Kuriera 6/2009.


 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |