Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

ZDJĘCIA W SŁABYM OŚWIETLENIU

Wykonuj doskonałe fotografie nawet przy słabym oświetleniu bez korzystania z rozpraszającej uwagę lampy błyskowej. Zachowaj na dłużej romantyczne chwile spędzane we dwoje przy blasku świec korzystając z naszych porad.

Jeśli chcemy uchwycić nastrojowe oświetlenie - wyłączmy lampę błyskową. Bezpośrednie, mocne światło lampy błyskowej niweczy cały urok takiego oświetlenia. Ponieważ światło świec jest bardzo słabe, fotografowany obiekt nie może znajdować dalej niż metr od źródła światła.
W warunkach słabego oświetlenia, czasy naświetlania ulegają znacznemu wydłużeniu, co utrudnia wykonanie poprawnego zdjęcia z ręki. Najlepsze efekty uzyskuje się fotografując ze statywu, ewentualnie stawiając lub opierając aparat na czymś stabilnym, np. stole, ławce, murku, itp. Nawet najprostsze „podparcie” może się okazać kluczowe, by uzyskać nieporuszone ujęcie.
Jeżeli aparat zamontowany jest na statywie i fotografowana sytuacja na to pozwala, najlepiej wykonać zdjęcie korzystając z funkcji samowyzwalacza – pozwoli to zminimalizować ryzyko poruszenia aparatem. Samowyzwalacz staje się bezużyteczny przy fotografowaniu dzieci, gdyż te co chwilę zmieniają pozycję
i wyraz twarzy.
Aparaty wyposażone w stabilizację obrazu pozwalają na fotografowanie z ręki w słabszym oświetleniu niż aparaty bez stabilizacji, wydłużając dopuszczalny czas naświetlania nawet kilkakrotnie. Dzięki temu, uzyskujemy ostre i nieporuszone zdjęcia w warunkach oświetleniowych, prawie niemożliwych do wykonania dla aparatu bez stabilizacji. Do niektórych lustrzanek produkowane są specjalne obiektywy ze stabilizacją soczewek - teleobiektywy. Istnieją również lustrzanki z wbudowaną stabilizacją obrazu, opartą o ruchy matrycy światłoczułej, działającą ze wszystkimi rodzajami obiektywów danego systemu: szerokokątnych, standardowych, makro oraz tele.
W słabym oświetleniu, zastosowanie jasnego obiektywu (co najmniej F2,8 w przypadku obiektywów zoom lub F2 w przypadku obiektywów stałoogniskowych) pozwala użyć krótszych czasów naświetlania, bez konieczności podnoszenia czułości ISO. Warto jednak pamiętać, że głębia ostrości przy pełnej jasności takich obiektywów jest bardzo mała i może wynieść przy małej odległości do obiektu zaledwie kilka centymetrów. Ustawienie ostrości musi być wtedy niezwykle precyzyjne.

 >>>więcej 



 
data dodania: 20-07-2009
 
godzina dodania: 12:14
 
odsłon: 13787
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

30-08-2009 08:44
jest wiele rodzajow lamp blyskowych ,bardziej zaawansowane maja ustawienia naswietlen mertowych...wiec i obiekt moze znajdowac sie nawet 5 m od aparatu a i tak sostanie oswietlony...,inna dobra funkcja jest rowniesz bezprzewodowy system lampowy slowem (dla mniej wtajemniczonych) lampa wbudowana plus 2 osobne lampy ,ktore tez bardzo dobrze zdaja egzamin , pozatym i bez lampy mozna zrobic ciekawe zdjecie nawet z lekkon naswietlonym obiektem ,od fotografa zalezy co zamierza z tym zrobic ,przy czasach naswietlania nawet 60 ' wychodza bardzo ciekawe prace nie mniej jednak nie polecam stosowania iso wiekszego niz max 320 z pozdrowieniami tom
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Prawo w fotografii: Ochrona wizerunku i zasady jego rozpowszechniania - artykuł z Foto-Kuriera 6/14
fotografia
Prawo w fotografii: Dozwolony użytek czyli co i gdzie wolno wieszać - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
fotografia
Warsztaty Photoshopa: Wyrównujemy oświetlenie - artykuł z Foto-Kuriera 3/16
fotografia
Znak wodny, czyli fotografowanie zabezpieczeń banknotów - artykuł z Foto-Kuriera 3/99
fotografia
CEWE Fotoksiążka jako Kronika Roczna - kupon promocyjny dla Czytelników Foto-Kuriera!
fotografia
Licencje oraz wykorzystanie zdjęć z banków fotografii - artykuł z Foto-Kuriera 12/12
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane – artykuł z FK 10/13
fotografia
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sposób na „zimowe safari” - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/10
fotografia
Internetowe banki zdjęć - między nami a regulaminem - artykuł z Foto-Kuriera 4/15
fotografia
Najczęstsze błędy w umowach związanych z prawem autorskim - artykuł z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
Mem internetowy fenomen, a zarazem przedmiot prawa autorskiego - artykuł Foto-Kurier 1-2/19
fotografia
Przebieranki na stadionie czyli kilka słów o statusie fotoreporterów - artykuł Foto-Kurier 8-9/17


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.141) / 0.124

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |