Wydania FK: 169,
publikacje: 9011,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287174,
użytkownicy: 9693
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Warsztaty Photoshopa: Podkręć kolory - pełny artykuł z Foto-Kuriera nr 10/2009
Często zdarza się, że podczas fotografowania w dość dużym słońcu kolory na zdjęciu bledną. W rzeczywistości widzieliśmy błękitne niebo, pomarańczowe dachy budynków i zielone drzewa. Po przerzuceniu plików do komputera oglądamy to samo miejsce, tylko wyglądające tak, jakby aparat zdjął nasycenie z naszej fotografii. W tym artykule pokażemy jak szybko „podkręcić” kolory w JPEG-ach.
Krok 1: „Wyprane kolory”
Otwieramy zdjęcie, które chcemy poprawić (Ctrl+O). Będziemy pracować na fotografii przedstawiającej panoramę Lizbony wykonaną z zamku San Jorge. Widzimy, że kolory na tym zdjęciu są jakby „wyprane”.
Krok 2: Kopiujemy
Zaczynamy od skopiowania warstwy; wybieramy z menu Layer/New/Layer via Copy, lub skrótem Ctrl+J, i aktywujemy nową warstwę przez kliknięcie na nią.
Krok 3: Hue/Saturation
Teraz przechodzimy do menu Image/Adjustment (Obrazek/Dopasowanie) i stamtąd wybieramy Hue/Saturation (Kolor/Nasycenie), lub skrótem Ctrl+U. Widzimy, że otworzyło się okno dialogowe, w którym są trzy suwaki: Hue (Kolor), Saturation (Nasycenie) i Lightness (Jasność). My w tym ćwiczeniu będziemy korzystać tylko ze środkowego.
Krok 4: +60
Przeciągamy więc suwak Saturation (Nasycenie) na wartość – w naszym przypadku – +60. Widzimy, że zdjęcie nabrało nienaturalnych kolorów, jest wręcz przesycone. Nie przejmujemy się tym, zatwierdzamy „OK”.
Krok 5: Noise
Widzimy, że dzięki tej operacji zostały wyróżnione „brudy” na zdjęciu, najbardziej widoczne na niebie. Aby je zlikwidować, wybieramy Filter/Noise/Median… (Filtry/Szum/Mediana), i wpisujemy w okno Radius (Promień) wartość 6. Potwierdzamy „OK”.
Krok 6: Gaussian Blur
Niedoskonałości zaczynają być mniej widoczne, ale przez zastosowanie filtra Mediana krawędzie zostały zniekształcone. Aby pozbyć się tego zniekształcenia, wybieramy z menu filtrów tym razem Blur/Gaussian Blur (Rozmycie/Rozmycie Gaussowskie). Tam w polu Radius wpisujemy wartość 4 i zatwierdzamy „OK”.
Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera
& Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia
2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok.
7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty
z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze,
rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna
szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem.
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda
wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu
foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki
o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy
korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla
internetu” („Save for web”).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024