Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Serwis Canona i Sony pod lupą - czyli między nami 20-latkami (pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 6/2011)

W tym roku firma CSI (centrum Serwisowo Informacyjne), zlokalizowana przy ul. Żytniej 15 w Warszawie, obchodzi, podobnie jak Foto-Kurier, 20‑lecie powstania. Z tej okazji rozmawiamy dziś ze Zbigniewem Aleksandrowiczem, właścicielem serwisu, i Anną Szeligą, zarządzającą firmą.

Serwis Canona i Sony - CSI

Anna Szeliga i Zbigniew Aleksandrowicz w nowootwartej części serwisu, w której ma być uruchomiona wypożyczalnia sprzętu Canona i Sony.

 

Foto-Kurier: Jakie były początki firmy? Czy od samego początku serwisowała lustrzanki? A jeśli tak, to jakich producentów?

Centrum Serwisowo Informacyjne: Twórcą i założycielem firmy jest Zbigniew Aleksandrowicz, choć firma ma obecnie charakter firmy rodzinnej. To on 20 lat temu otworzył niewielki zakład naprawczy sprzętu fotograficznego przy ul. Ogrodowej 11 w Warszawie, i tam na 18 m2, z pierwszymi technikami z firmy, wykonywał naprawy sprzętu takich marek, jak: Zenit, Praktica, Lomo, Smiena, Hanimex, Vivitar; część z nich miała już produkty typu SLR. Z czasem, ze względu na rozwój rynku oraz rosnącą ilość zleceń, firma otworzyła kolejny warsztat, który finalnie znalazł usytuowanie przy ul. Żytniej 15, i jest tam po dziś dzień (aktualnie zajmuje powierzchnię 420 m2). W tym samym czasie firma rozpoczęła współpracę z firmą Olympus. W kolejnych latach, po wejściu na nasz rynek firmy Canon, CSI nawiązało z nią ścisłą współpracę, a nasza wiedza i doświadczenie ewoluowały wraz z technologią tych producentów – od analogowej do cyfrowej, od aparatów kompaktowych po lustrzanki i obiektywy.

Serwis Canona i Sony - CSI

Serwis Canona i Sony - CSI

Serwis Canona i Sony - CSI

F-K: Zaczynali Państwo jako serwis przy ul. Ogrodowej. Obecny lokaj jest zdecydowanie większy. Ilu techników pracuje u Państwa obecnie, a ilu pracowało na początku? Czy dysponują Państwo specjalnymi urządzeniami wykorzystywanymi do naprawy? Proszę wymienić kilka z nich.

C.S.I.: Aktualnie firma zatrudnia 15 techników. Początki, jak to początki, charakteryzowały się skromnymi zasobami kapitału ludzkiego. Naprawy wykonywał osobiście właściciel firmy, chociaż wkrótce dołączył pierwszy technik, który pracuje nadal, i służy wiedzą i doświadczeniem młodszej kadrze technicznej. Co do przyrządów, to zarówno każdy producent, jak i każda grupa produktowa wymagają specjalistycznych narzędzi, przyrządów i oprogramowań. Oczywiście nie są one wymagane do każdej naprawy, natomiast jako autoryzowany serwis jesteśmy wyposażeni w tego typu produkty. Zaliczają się do nich oscyloskopy, lightboxy, wektroskopy, kolimatory*, oraz bardziej specjalistyczne przyrządy wymagane przez producentów. Jednak domeną dzisiejszego autoryzowanego serwisu są programy pomiarowo-regulacyjne. Brak dostępu do nich uniemożliwia jakąkolwiek głębszą ingerencję w sprzęt.

Serwis Canona i Sony - CSI

 

Kilkuosobowe centrum informacji telefonicznej, nawet w czasach internetu, ma co robić.


Serwis Canona i Sony - CSI

Podczas serwisowania obiektwywów i aparatów serwisant ma założoną na rękę opaskę antystatyczną, która pomaga odprowadzić zbędne ładunki elektryczne.

 

F-K: Czym różni się obecna praca serwisu od pracy pod koniec XX wieku?

C.S.I.: Przede wszystkim różni się oczekiwaniami klienta względem usługi naprawy. Wzrosło zapotrzebowanie na informację i indywidualne podejście do usługi. Stąd nie posiadamy zryczałtowanego cennika napraw, a nasze wyceny są bezpłatne i wykonywane do 24 h. Natomiast dzięki kilkuletniej już współpracy z firmą informatyczną ASSECO BS, stworzyliśmy i ciągle udoskonalamy rozwiązania systemowe, które są w stanie sprostać takim oczekiwaniom klientów, jak podgląd naprawy on-line, mailowe powiadamianie o terminach realizacji, czy przekazywanie danych o wysyłce sprzętu po naprawie. Dziś każdy jest zabiegany i wiecznie się spieszy, dlatego skróciliśmy terminy napraw do minimum, a ponad 50% usług wykonujemy jeszcze tego samego dnia. Patrząc na różnicę w funkcjonowaniu serwisu „od kuchni”, mocno wzrosło znaczenie sprawnej logistyki dostaw części zamiennych i gospodarowanie zasobami magazynowymi. Wpływa na to wysoka dynamika rynku, szeroki asortyment produktów i przede wszystkim coraz krótszy czas życia modelu na rynku.

Serwis Canona i Sony - CSI

Pan Grzegorz odpowiedzialny jest za należyte przygotowanie sprzętu, np. do testów, i za sprawdzenie go po ich zakończeniu.

* lightbox – urządzenie, ze specjalnymi filtrami, służące do sprawdzania i regulacji odwzorowania kolorów w aparatach;
* wektroskop – urządzenie wyświetlające wektory kontrolne obrazu, dzięki któremu możliwe jest prawidłowe ustawienie barwy w kamerze, podczas regulacji serwisowej.
* kolimator – urządzenie wykorzystywane przy analizie pracy systemu AF aparatu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 26-10-2011
 
godzina dodania: 16:50
 
odsłon: 16333
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
fotografia
Karol Nienartowicz - Krajobraz górski - wywiad z Foto-Kuriera 4/22 - na weekend
fotografia
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
Czarek Sokołowski fotograf „demokracji”, czyli o ważnych sprawach obiektywnie, artykuł z FK 12/20
fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.098) / 0.084

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |