testowe Fotografia studyjna - wywiad miesiąca: Agnieszka i Dagmar Łosowscyciąg dalszy...
Laura Raab – aktorka, grudzień 2016, sesja 8-godzinna, 10 zdjęć, 5 stylizacji i zmian oświetlenia. Do sesji użyto 6 lamp błyskowych punktowych Hensel (wszystkie z soczewkami fresnela + wrota). Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio
F-K: Czy w dzisiejszych czasach łatwo jest prowadzić fotograficzny biznes i co by państwo poradzili rozpoczynającym przygodę z fotografią komercyjną?
Backstage z sesji Martin Hugh Henley, makijaż – Sylwia Ostrowska. Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio
F-K: Ile kosztuje przykadowa sesja fotograficzna?
F-K: Jakim aparatem państwo fotografują? Czy macie swoje ulubione obiektywy i co jest na wyposażeniu państwa studia?
Wyposażyliśmy studio w dość nietypowy sprzęt, na tyle trudny do obsługi i delikatny, że całkowicie zaprzestaliśmy wynajmowania studia na sesje innym fotografom. Używamy dwóch systemów oświetlenia – ze światłem ciągłym Dedolight, z błyskowym – Hensel. Lampy Hensela to najczęściej punktowe fresnele – w różnych rozmiarach od 11 do 30 cm, beauty dishe, stripy, projektory gobo – podłączane do generatorów Tria 3000AS. Lubimy precyzyjnie świecić i czasem do jednego portretu używamy kilkunastu lamp. Często zdarza się nam mieszać światło pilotujące Hensela z halogenami Dedolight – dzięki temu, że piloty w punktowcach Hensela mają moc 650 W. Prawie zawsze ciężki aparat (3,7 kg) spoczywa na solidnym statywie kolumnowym Foba, który mimo wagi ok 100 kg jest bajecznie wygodny w użyciu. Aparat na bieżąco przesyła zdjęcia do komputera – Imac 5K, 27" – gdzie oceniamy niuanse, możemy łatwo wychwycić nieprawidłowości oświetlenia, pokazać klientowi wyniki i na bieżąco korygować przebieg sesji. Praca w studiu jest niesamowicie wciągająca – szczególnie z ludźmi – trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawianiem oświetlenia, korygowaniem elementów na planie, zmianami wyglądu, ubioru modela, kontrolą parametrów ekspozycji, realizacją planu sesji. Klient ani przez chwilę nie może poczuć się osaczony lub zapomniany – trzeba podtrzymywać kontakt i często pokazywać wyniki pracy na ekranie komputera. Dwoje fotografów to idealny team – każde z nas może chwycić aparat i wykonać zdjęcie, każde może rozmawiać z modelem, przekazywać mu sugestie, poprawiać. Oboje mamy podobny gust i zauważamy te same niedoskonałości. Inaczej jest w zespole fotograf – asystent. Klient - model najczęściej ufa fotografowi i od niego oczekuje wskazówek, skupienia, traktując asystenta jak powietrze lub odczuwa przy nim skrępowanie. Ciężko te zależności wytłumaczyć pokrótce – cieszymy się, że nasz sposób pracy działa, pozwala nawiązać więź z modelem i daje dobre zdjęciowo efekty.
Katarzyna, czerwiec 2016, 3-osobowa 8-godzinna sesja, 30 zdjęć. Do sesji użyto 5 lamp błyskowych Hensel (3 z soczewkami fresnela + wrota, 2 z softboxami 40×180 cm). Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio
Podczas reportażu lub w plenerze pracujemy Canonami. Moje ulubione obiektywy to 200 mm f/2 – przy portretach w plenerze, a na reportażu 50 mm ze światłem f/1,2 i 24 mm f/1,4. Przynajmniej ich najczęściej używam. Dagmar lubi 200 mm – tego używa też przy wykonywaniu fotoreportażu i 85 mm f/1,2.
data dodania: 16-03-2018
godzina dodania: 18:16
odsłon: 18970
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |