Wydania FK: 169,
publikacje: 9009,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 286839,
użytkownicy: 9685
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Wywiad z Peterem Linberghiem - twórcą kalendarza Pirelli 2017
ciąg dalszy...
Nastassja Kinski, rok 1996, zdjęcie okładkowe. fot. Peter Lindbergh
Aby wyrazić swoją ideę naturalnego piękna i kobiecości, Lindbergh sfotografował 14 światowej sławy aktorek. Wśród nich znalazły się: Jessica Chastain, Penelope Cruz, Nicole Kidman, Rooney Mara, Helen Mirren, Julianne Moore, Lupita Nyong’o, Charlotte Rampling, Lea Seydoux, Uma Thurman, Alicia Vikander, Kate Winslet, Robin Wright i Zhang Ziyi. A także Anastasia Ignatova, profesor teorii politycznych na MGIMO – Moskiewskiego Uniwersytetu Państwowego im. Łomonosowa. Ten wybór jeszcze raz ujawnia miłość Lindbergha do kina, przez co wskazanie na the Cité du Cinéma na Saint Denis, jednego z najważniejszych studiów filmowych, w którym Kalendarz został zaprezentowany, na miejsce tradycyjnej gali stał się naturalny. „Moim celem było przedstawić kobiety w inny sposób”, mówi Lindbergh, „i zrobiłem to przez wybór aktorek, które odegrały ważną rolę w moim życiu, starając się zbliżyć do nich na ile to tylko możlwe, by zrobić zdjęcia. Jako artysta czuję, że jestem odpowiedzialny za uwolnienie kobiety od idei wiecznej młodości i doskonałości. Ideał doskonałego piękna, promowany przez społeczeństwo jest po prostu nie możliwy do osiągnięcia.”
Zdjęcia do kalendarza zostały wykonane w okresie od maja do czerwca 2016 roku w pięciu różnych lokalizacjach: w Berlinie, Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie i na plaży w Le Touquet we Francji. Rezultatem jest Kalendarz składający się z 40 obrazów – z portretami i otoczeniem stworzonym nie w studio, ale w wielu zakątkach miast i otwartych plenerach. Dlatego widzimy na ulicach zarówno fast food i zniszczone hotele w centrum Los Angeles, jak i Times Square w Nowym Jorku, teatr Sophiensaele w Berlinie, dachy poddaszy w Nowym Jorku i Londynie czy plażę Le Touquet. Świat kina nie jest jednak jedyną rzeczą, która sprawia, że praca Lindbergha jest tak wyjątkowa. Zawsze był znany z włączania w swoje obrazy elementów świata przemysłowego, w którym dorastał. Jego pierwotnym pomysłem było zaprezentowanie w Kalendarzu aspektów technologii i przemysłu, dlatego podczas pracy nad nim zebrał wiele fotografii w centrum przemysłowym Pirelli w Settimo Torinese (najbardziej zaawansowana technologicznie fabryką należącą do grupy Pirelli). Doświadczenie to doprowadziło do serii zdjęć ze świata automatyki i innowacji, które okazały się być tak sugestywne i potężne – jak fotograf sam mówił w wywiadzie opublikowanym w czasopiśmie Pirelli World – „ostatecznie zdecydowaliśmy się podzielić zdjęcia na dwa oddzielne tematy i wykorzystać te z fabryki do samodzielnego projektu nie mającego nic wspólnego z Kalendarzem”.
To, co dzieje się za kulisami, poza kadrem, historie i osobowości, można znaleźć na specjalnej stronie internetowej www.pirellicalendar.com.
Ta niedawno odświeżona cyfrowa platforma, dzięki filmom, fotografiom i różnorodnym ekskluzywnym wywiadom, umożliwia odwiedzającym zagłębienie się w ponad 50-letnią historię The Cal. Daje również możliwość poznania kulis powstawania nowego kalendarza oraz podążania krok po kroku wraz z jego autorem Peterem Lindberghiem, w narodzinach The Cal 2017.
Podczas premiery kalendarza Peter Lindbergh udzielił wywiadu zgromadzonym dziennikarzom, którego fragmenty prezentujemy dalej:
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024