Wydania FK: 169,
publikacje: 9009,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 286819,
użytkownicy: 9684
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Grażyna Nelec, fotografia ślubna i nie tylko, czyli Noritsu Green II, zielony gwarant sukcesu. Wywiad z Foto-Kuriera 4/17
ciąg dalszy...
F-K: Czy jest Pani zadowolona z przejścia z maszyny „mokrej” na maszynę „suchą”? G.N.: Maszynę suchą Noritsu Green II mam już prawie półtora roku. Jest to wystarczający czas, aby przekonać się o jej zaletach. Powiem zdecydowanie - jestem bardzo zadowolona z dokonanej zmiany.
F-K: Jak Pani ocenia pracę oraz proces produkcji zdjęć na maszynie Noritsu Green II? G.N.: Praca na Noritsu Green II jest łatwa i komfortowa. Czas na czynności pomocnicze takie jak rozruch i wyłączenie maszyny jest zdecydowanie krótszy niż w przypadku tzw. „mokrej” maszyny. Dzięki temu np. laborant może o wiele więcej czasu poświęcić na wykonywanie odbitek co wymiernie przekłada się na wydajność jego pracy.
F-K: Jakie są według Pani największe plusy i minusy procesu „suchego”? Czy jest on lepszy od procesu „mokrego”? G.N.: Plusów jest naprawdę wiele. Wymienię jednak jedynie kilka dla nas istotnych i wyraźnie zauważalnych oraz odczuwalnych. W pierwszej kolejności należy podkreślić wysoką jakość odwzorowania barw oraz możliwości wykorzystania wielu rodzajów papierów, o różnym wykończeniu powierzchni o naprawdę wysokiej jakości. Maszyna umożliwia wykonywanie powiększeń od 9×13 cm do 30,5×91,4 cm. Jedyną niedogodnością jest brak możliwości druku seryjnego w formacie 30,5×91,4 cm, ale mamy nadzieję, że przy kolejnej aktualizacji oprogramowania będzie już taka możliwość. Na uwagę zasługują również warunki nazwijmy to obsługowo-higieniczne. Brak chemii fotograficznej, którą dość często należy uzupełniać w „mokrej” maszynie, to istotny element mający wpływ na poprawę higieny pracy, jej czystość i bezpieczeństwo. W maszynie Noritsu Green II stosowane są tusze, a konstrukcja kartridży czyni cały proces ich załadunku całkowicie szczelnym i wyklucza możliwość pomyłek oraz problem „rozcieńczania” tuszy. Do ważnych zalet nowej maszyny należy też jej „dyspozycyjność”. W ciągu 2-4 min. bez względu na to, czy jest to noc, niedziela czy też święto maszyna jest gotowa do pracy. Bardzo wygodne jest to, że podwójne dwie kasety umożliwiają drukowanie na czterech rodzajach papierów. Wspomniane wcześniej tusze są bardzo wydajne, co w efekcie powoduje, że ich wymiana nie jest częsta. Rzecz bardzo istotna związana jest z powierzchnią magazynową przeznaczoną na materiały eksploatacyjne do Greena. Jest ona zdecydowanie mniejsza niż w przypadku maszyn „mokrych”. Ważnym jest też system priorytetu i szybkości druku. Jest to istotne przy pilnych zleceniach, np. zdjęcia do paszportu klient otrzymuje w ciągu 4–5 min od ich wykonania. Bardzo istotną zaletą jest powtarzalność koloru. Klient dorabiając odbitkę studyjną, np. po upływie miesiąca, otrzymuje ją w identycznych kolorach jak zdjęcie pierwotne. W przypadku maszyn „mokrych” mogły powstać pewne odstępstwa kolorystyczne. Bardzo ważną cechą przy zdjęciach studyjnych jest: 100% pewności przy „zarządzaniu” kolorem i 100% pewności, że biel jest bielą a czerń ma niesamowitą głębię.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024