Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Grażyna Nelec, fotografia ślubna i nie tylko, czyli Noritsu Green II, zielony gwarant sukcesu. Wywiad z Foto-Kuriera 4/17

ciąg dalszy...

 

F-K: Czy jest Pani zadowolona z przejścia z maszyny „mokrej” na maszynę „suchą”?
G.N.: Maszynę suchą Noritsu Green II mam już prawie półtora roku. Jest to wystarczający czas, aby przekonać się o jej zaletach. Powiem zdecydowanie - jestem bardzo zadowolona z dokonanej zmiany.


F-K: Jak Pani ocenia pracę oraz proces produkcji zdjęć na maszynie Noritsu Green II?

G.N.: Praca na Noritsu Green II jest łatwa i komfortowa. Czas na czynności pomocnicze takie jak rozruch i wyłączenie maszyny jest zdecydowanie krótszy niż w przypadku tzw. „mokrej” maszyny. Dzięki temu np. laborant może o wiele więcej czasu poświęcić na wykonywanie odbitek co wymiernie przekłada się na wydajność jego pracy.


F-K: Jakie są według Pani największe plusy i minusy procesu „suchego”? Czy jest on lepszy od procesu „mokrego”?
G.N.: Plusów jest naprawdę wiele. Wymienię jednak jedynie kilka dla nas istotnych i wyraźnie zauważalnych oraz odczuwalnych. W pierwszej kolejności należy podkreślić wysoką jakość odwzorowania barw oraz możliwości wykorzystania wielu rodzajów papierów, o różnym wykończeniu powierzchni o naprawdę wysokiej jakości. Maszyna umożliwia wykonywanie powiększeń od 9×13 cm do 30,5×91,4 cm. Jedyną niedogodnością jest brak możliwości druku seryjnego w formacie 30,5×91,4 cm, ale mamy nadzieję, że przy kolejnej aktualizacji oprogramowania będzie już taka możliwość. Na uwagę zasługują również warunki nazwijmy to obsługowo-higieniczne. Brak chemii fotograficznej, którą dość często należy uzupełniać w „mokrej” maszynie, to istotny element mający wpływ na poprawę higieny pracy, jej czystość i bezpieczeństwo. W maszynie Noritsu Green II stosowane są tusze, a konstrukcja kartridży czyni cały proces ich załadunku całkowicie szczelnym i wyklucza możliwość pomyłek oraz problem „rozcieńczania” tuszy. Do ważnych zalet nowej maszyny należy też jej „dyspozycyjność”. W ciągu 2-4 min. bez względu na to, czy jest to noc, niedziela czy też święto maszyna jest gotowa do pracy. Bardzo wygodne jest to, że podwójne dwie kasety umożliwiają drukowanie na czterech rodzajach papierów. Wspomniane wcześniej tusze są bardzo wydajne, co w efekcie powoduje, że ich wymiana nie jest częsta. Rzecz bardzo istotna związana jest z powierzchnią magazynową przeznaczoną na materiały eksploatacyjne do Greena. Jest ona zdecydowanie mniejsza niż w przypadku maszyn „mokrych”. Ważnym jest też system priorytetu i szybkości druku. Jest to istotne przy pilnych zleceniach, np. zdjęcia do paszportu klient otrzymuje w ciągu 4–5 min od ich wykonania. Bardzo istotną zaletą jest powtarzalność koloru. Klient dorabiając odbitkę studyjną, np. po upływie miesiąca, otrzymuje ją w identycznych kolorach jak zdjęcie pierwotne. W przypadku maszyn „mokrych” mogły powstać pewne odstępstwa kolorystyczne. Bardzo ważną cechą przy zdjęciach studyjnych jest: 100% pewności przy „zarządzaniu” kolorem i 100% pewności, że biel jest bielą a czerń ma niesamowitą głębię.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 23-03-2018
 
godzina dodania: 10:00
 
odsłon: 15283
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
fotografia
Karol Nienartowicz - Krajobraz górski - wywiad z Foto-Kuriera 4/22 - na weekend
fotografia
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
Czarek Sokołowski fotograf „demokracji”, czyli o ważnych sprawach obiektywnie, artykuł z FK 12/20
fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.088) / 0.078

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |