Wydania FK: 169,
publikacje: 9013,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287231,
użytkownicy: 9694
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Wywiad z Peterem Linberghiem - twórcą kalendarza Pirelli 2017
ciąg dalszy...
50 lat kalendarza Pirelli.
Kate Winslet podczas sesji do kalendarza Pirelli 2017.
Bohaterki kalendarza Pirelli 2017
Nicole Kidman, Los Angeles
Alicia Vikander, Berlin
Léa Seydoux, Londyn
Robin Wright, Nowy Jork
Lupita Nyong’o, Nowy Jork
Kate Winslet, Londyn
Rooney Mara, Nowy Jork
Jessica Chastain, Nowy Jork
Penelope Cruz, Nowy Jork
Zhang Ziyi, Los Angeles
Julianne Moore, Nowy Jork
Uma Thurman, Nowy Jork
Helen Mirren, Londyn
Charlotte Rampling, Londyn
Anastasia Ignatova Le Touquet, Francja
Twórcy Pirelli 2017
Fotograf: Peter Lindbergh
Dyrektor Artystyczny: Juan Gatti
Pierwszy Asystent Petera Lindbergha: Stefan Rappo
Stylizacja fryzur: Odile Gilbert, Vernon Francois (Lupita)
Make up: Stephane Marais, Nick Barose (Lupita), Groomer Pablo (Penelope)
Stylizacja: Julia Von Boehm
Produkcja: 2b Management
Casting: Piergiorgio Del Moro
F.K.: Skąd wziął się pomysł na najnowszy Kalendarz? Peter Lindbergh: Chciałem za pośrednictwem Kalendarza 2017 przekazać inny rodzaj piękna. Ponieważ jest oparty na konsumpcji, obecny system oferuje jeden rodzaj piękna, który jest w istocie oparty na młodości i doskonałości, ponieważ jego celem jest, aby ludzie konsumowali. Jednak ta idea piękna nie ma nic wspólnego ani z realnym światem ani z kobietami. Poprzez Kalendarz Pirelli próbowałem przekazać to, że piękno to o wiele więcej niż to, co oferują nam dziś reklamy. Moim celem było pokazać kobiety w inny sposób: zrobiłem to przez wybór aktorek, które odegrały ważną rolę w moim życiu, starając się zbliżyć do nich, by zrobić zdjęcia. Już od pierwszego ujęcia widziałem, że to działa. Myślę, że to niesamowite patrzeć na kogoś takiego jak Nicole Kidman – którą jako pierwszą fotografowałem – w zupełnie inny sposób. To genialne doświadczenie patrzeć na kogoś, kto spogląda na ciebie przez aparat i tworzyć z nim bezpośrednią więź – to było wyjątkowe doświadczenie niepodobne do żadnego wcześniejszego. Kiedy po godzinie lub dwóch robienia zdjęć, Nicole odwróciła się do mnie i powiedziała: „nie wiem dlaczego tak dobrze się bawię… nikt do tej pory nie fotografował mnie w ten sposób… nikt nigdy nie widział tej części mnie i to jest naprawdę piękne”, uchwyciła esencję tego, co starałem się pokazać w Kalendarzu Pirelli 2017. Chciałem przedstawić kobiety nie pod kątem ich doskonałości, ale poprzez ich uczucia i emocje. Dlatego nazwałem tę edycję Kalendarza „Emocjonalną”: nie jest to sztuczna doskonałość, ale prawdziwy świat i emocje, które pojawiają się na twarzach tych kobiet.
Nicole Kidman fot. Peter Lindbergh
F.K.: Dlaczego czerń i biel? P.L.: Gdy fotografujesz w czerni i bieli umieszczasz swój temat w rzeczywistości, która różni się od realnego świata w kolorze: to ty interpretujesz rzeczywistość poprzez mieszanie czerni i bieli w celu uzyskania cieni, świateł i form. Myślę, że czerń i biel mają moc redukowania i przekształcania rzeczywistości w coś innego. Jest to pierwszy mały krok w kierunku ucieczki przed czymś normalnym czy rzeczywistym i znalezienia czegoś bardziej interesującego – czegoś, nierzeczywistego.
F.K.: Czy innowacje technologiczne mają wpływ na pana pracę? P.L.: Nie, ponieważ bronię się przed tym. Dzisiejsi młodzi fotografowie nawet nie wiedzą, co to znaczy korzystać z aparatu analogowego. Znam świat filmu bardzo dobrze i nie chcę cyfrowego aparatu. Byłem bardzo zadowolony z wcześniejszego stanu rzeczy. Jednak w miarę upływu czasu, zorientowałem się, że fotografia cyfrowa jest fantastyczna na wiele sposobów – z wyjątkiem dwóch. Po pierwsze obraz cyfrowy jest zbyt ostry i traci miękkość i emocjonalność. Dlatego używam Photoshopa w celu zmniejszenia efektu cyfrowego. Po drugie, najbardziej denerwującym aspektem pracy z aparatem cyfrowym jest to, że przekształca zdjęcie we wspólny wysiłek. Za każdym razem, gdy pracuję z modelką i robimy zdjęcie, zaraz potem pojawia się na ekranie komputera w pokoju obok, a dziesięć osób od razu ogląda je, ocenia i doradza. Taki sposób fotografowania kompletnie niszczy intymność pomiędzy fotografem i modelką. To, co mnie interesuje to relacja, którą buduję, bo to prowadzi do pięknych zdjęć. Fotografowanie cyfrowym aparatem uniemożliwia mi stworzenie tej wyjątkowej relacji.
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda
wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu
foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki
o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy
korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla
internetu” („Save for web”).
20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek
pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową
lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią
i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to
sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to,
że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców
kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II
pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły
już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada
mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem
naszymi wrażeniami.
Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą
inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16
tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie
jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie
Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024