Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Fotografia studyjna - wywiad miesiąca: Agnieszka i Dagmar Łosowscy

6 grudnia 2016 w Warszawie przy ul. Lwowskiej 2a/5 odbyło się otwarcie pierwszego w Polsce Instax Store. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem fotografów i fanów fotografii natychmiastowej. Dla nas było również okazją do rozmowy między innymi na temat fotografii studyjnej z Agnieszką i Dagmarem Łosowskimi, jego właścicielami, której obszerne fragmenty publikujemy w dalszej części.

 

 Agnieszka i Dagmar Łosowscy
 Agnieszka i Dagmar Łosowscy
Małżeństwo fotografów wspólnie prowadzące przy Placu Politechniki w Warszawie (Lwowska 2a) firmę ADStudio sp. z o.o. – portretowe studio fotograficzne, laboratorium CyfrowaCiemnia.pl, sklep i kawiarnię dla fotografów, oraz pierwszy w Polsce Instax Store z pełnym asortymentem aparatów i materiałów ­Fujifilm do fotografii natychmiastowej.
 

Foto-Kurier: Firma ADStudio z siedzibą przy ul. Lwowskiej 2a w Warszawie firmowana jest przez Agnieszkę i Dagmara Łosowskich. Oboje są państwo fotografami specjalizującymi się w fotografii studyjnej. Czy najpierw było zamiłowanie do fotografii, a potem powstała firma, czy też było odwrotnie?
ADStudio:
Zdecydowanie najpierw było zamiłowanie do fotografii, dużo później powstała firma ADStudio w takiej formie jak obecnie. W sumie to dość skomplikowana sprawa. Dagmar zajmuje się fotografią „od zawsze”. Pierwsze reportaże wykonywał mając 17 lat. W 1990r., mając lat 20 założył z ówczesnym wspólnikiem pierwszą firmę ADStudio. Ja fotografię „odkryłam” dopiero w 2001 roku, w 2004 roku zaczęłam fotografować dla klientów. Poznaliśmy się w 2011 roku i wtedy Dagmar postanowił przenieść firmę ADStudio do Warszawy. Tu gwoli jasności potrzebne jest jeszcze jedno wytłumaczenie: ADStudio to wykonywanie zdjęć, my jako fotografowie; natomiast istniała – i do dzisiaj istnieje – druga „marka” – CyfrowaCiemnia.pl – sklep i laboratorium fotograficzne, które równolegle prowadzimy. Laboratorium, trzeba wspomnieć, powstałe z myślą głównie o profesjonalnych fotografach, którym zależy na odbitkach, wydrukach kolorystycznie zgodnych z tym, co widzą na własnych monitorach. Tak więc od 2011 roku firma ADStudio – fotografia oraz CyfrowaCiemnia. pl istnieje w takim składzie i formie jak dzisiaj. A rzeczywiście od jakichś 2-3 lat zaczęliśmy więcej czasu spędzać w studio niż na reportażach czy w plenerze. Mogę śmiało powiedzieć, że dzisiaj zdecydowana większość zdjęć, które wykonujemy, to fotografia studyjna.

 

Kasia,  październik 2015,  5-godzinna sesja kobieca – zaplanowana na 6 zdjęć, w tym 1 powiększenie 60×90 cm. Do sesji użyto 12 lamp błyskowych Hensel (większość z soczewkami fresnela + wrota, część z „plastrami miodu”).

Kasia, październik 2015, 5-godzinna sesja kobieca – zaplanowana na 6 zdjęć, w  tym 1 powiększenie 60×90 cm. Do sesji użyto 12 lamp błyskowych Hensel (większość z soczewkami fresnela + wrota, część z „plastrami miodu”). Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio

 

F-K: W Jakim rodzaju fotografii specjalizują się państwo? Czy sesje zdjęciowe wykonujecie razem, czy też każde z was specjalizuje się w czym innym?

ADStudio: Specjalizujemy się w fotografii portretowej – kobiecej – między innymi mojej ulubionej ciążowej, a także biznesowej – na którą zauważamy stale rosnące zapotrzebowanie. Zazwyczaj pracujemy razem, w studio właściwie zawsze. Swoją ofertę rozdzieliliśmy na dwie strony internetowe – reklamujemy tam to, co chcemy robić, a nie wszystko, co robimy (to dość ważne): www.adstudio.com.pl - czyli fotografia ciążowa i kobieca oraz www.businessphoto.expert – fotografia biznesowa.
Mamy oczywiście także inne zlecenia, gdzie już pracujemy osobno: Dagmar na przykład wykonuje reprodukcje obrazów i fotografię wnętrz, a ja reportaże z uroczystości rodzinnych.

 

Agnieszka i Dagmar Łosowscy

Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio

 

F-K: Ile osób zaangażowanych jest przy jednej sesji?
ADStudio:
Zazwyczaj my oboje plus wizażystka. Chyba, że zdarza się jakaś duża sesja, gdzie potrzeba naprawdę dużej ilości sprzętu, to dodatkowo trzeci fotograf – asystent.

 

Iwona, wrzesień 2015, 3-godzinna sesja ciążowa, 12 zdjęć. Do sesji użyto 3 lampy błyskowe Hensel (2 strumienice 4000 Ws, 1 z soczewką fresnela + wrota).

Iwona, wrzesień 2015, 3-godzinna sesja ciążowa, 12 zdjęć. Do sesji użyto 3 lampy błyskowe Hensel (2 strumienice 4000 Ws, 1 z soczewką fresnela + wrota). Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio

 

F-K: Specjalizują się państwo w tzw. portrecie biznesowym. Na czym polega jego specyfika?
ADStudio:
Po pierwsze osoba fotografowana musi na zdjęciu dobrze wyglądać – tak długo pracujemy z modelem, aż uzyskamy „to” ustawienie – czasami to różnica dosłownie milimetrów przechylenia głowy, lekkiego uśmiechu… Dlatego nawet sesja zdjęciowa, której efektem jest jedno zdjęcie trwa 30–40 minut. I to nie tylko my mamy uważać, że osoba dobrze wygląda – modele po serii ujęć także oglądają zdjęcia na dużym monitorze i mówią nam, co sądzą – po ich reakcji wiemy, w jakim kierunku podążać w kolejnej serii. Ponadto musimy wiedzieć do czego model chce zdjęcia wykorzystać, jaka jest specyfika jego zawodu – czy zdjęcia mają być bardzo oficjalne, czy na luzie. Pytamy także przed sesją jakie wrażenie model chce na odbiorcy wywrzeć. Prosimy także, aby przyniósł na sesję ubrania, dodatki, które lubi, w których się dobrze czuje. Dążymy do tego, żeby każdy nasz klient na sesji czuł się swobodnie, a potem patrząc na zdjęcie – po prostu je lubił i podobał się sobie.

Czasami zdarza się, że model chce, aby zdjęcie wskazywało na zawód, który wykonuje – wtedy wspólnie wymyślamy, jak możemy tego dokonać – np. lektorka angielskiego miała jedno ze zdjęć zrobione na tle Big Bena rzuconego z rzutnika na tło.

 

Mateusz, sierpień 2016, 2-godzinna sesja biznesowa, 3 zdjęcia w różnych stylizacjach. Do sesji użyto 5 lamp błyskowych Hensel (4 z soczewkami fresnela + wrota, 1 beauty dish).

Mateusz, sierpień 2016, 2-godzinna sesja biznesowa, 3 zdjęcia w różnych stylizacjach. Do sesji użyto 5 lamp błyskowych Hensel (4 z soczewkami fresnela + wrota, 1 beauty dish). Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 16-03-2018
 
godzina dodania: 18:16
 
odsłon: 8045
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografia architektury. Wielcy mistrzowie - Rui Morais de Sousa - wywiad z  Foto-Kuriera 10/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: przypominamy sylwetkę Raya Collinsa - fotografa, który m.in. zorganizował wystawę na plaży
fotografia
Ciekawe miejsca świata: Laos - spokojnie i bez pośpiechu - pełny artykuł Foto-Kurier 5/13
fotografia
Grażyna Nelec, fotografia ślubna i nie tylko, czyli Noritsu Green II, zielony gwarant sukcesu. Wywiad z Foto-Kuriera 4/17
fotografia
Fotografia Panoramiczna, Marek Czarnecki i pięć fotograficznych Oskarów - wywiad z Foto-Kuriera 5/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografia reklamowa czyli perfekcyjne lanie wody. Artykuł z Foto-Kuriera 2/13
fotografia
Prawda o Noritsu w Polsce zielony gwarant sukcesu II. Wywiad z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Foto-Kurier na Weekend: Tomasz Tomaszewski - Moja nowa Sympatia - pełny artykuł z FK 4/2014
fotografia
Kadry kreślone piórem - pełny wywiad z Miłoszem Kowalewskim na temat fotografowania ptaków z  Foto-Kuriera 5/2014
fotografia
Profesjonalna sesja fotograficzna - kalendarz Media Markt - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 1/2013


Zdjęcie miesiąca
Grudzień 2018
zdjęcie miesiąca
© fot. Bogna Jadżyn
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |