Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Aspekty widzenia - Agata Szuba, Ewa Martyniszyn, Linda Parys

Autor wystawy: Agata Szuba, Ewa Martyniszyn, Linda Parys
Do kiedy: 28.02.2015
Miejsce prezentacji: Galeria FF - Łódzki Dom Kultury

Ulica: Traugutta 18 ,
Miasto: 90-113 Łódź,
Telefon kom.: 797-326-191
strona www: www.ldk.lodz.pl

Aspekty widzenia trzech kobiet: Agaty Szuby, Ewy Martyniszyn i Lindy Parys zwracają uwagę różnorodnością form, estetyk, rozwiązań technologicznych, ale również i takich wartości, dzięki którym możemy mówić o szczególnym podejściu do fotografii jako medium sztuki, które staje się zarówno narzędziem kreacji, jak i instrumentem służącym do świadomych wypowiedzi artystycznych. W realizacjach kluczowe znaczenie ma kulturowy dialog pomiędzy współczesnością a historycznymi tradycjami.

Agata Szuba w cyklu prac „Garderoba” dotyka tematu kostiumu i nagości. Jej inscenizowane fotografie, rejestrujące do-kamerowy performance, ukazują nagie kobiece sylwetki tonące w stercie ubrań, które znajdują się do nich w wyraźnej opozycji. Ciało jest znieruchomiałe i bezwolne, zaś ubrania zdają się dysponować żywą i agresywną energią.

Agata Szuba Garderoba

Agata Szuba Garderoba

 

„Monidła” Ewy Martyniszyn to pokolorowane monochromatyczne fotografie. Autorka zajmuje się tworzeniem monideł na zamówienie, nadając im nową wartość estetyczną o współczesnym wymiarze. Wszystkim realizacjom towarzyszy podobny sposób myślenia z uwzględnieniem postrzegania problemu w odniesieniu do konkretnych osób.

Ewa Martyniszyn Monidła

Ewa Martyniszyn Monidła

Ewa Martyniszyn Monidła

 

Innego rodzaju grę ze schematami kulturowymi podejmuje Linda Parys w realizacji „Viva la Playa”. Plaża w swoim rzeczywistym, jak i wirtualnym znaczeniu, ukazana jest jako miejsce szczególnego kultu ciała, jako świątynia cielesności – barwna i gadżeciarska. Portretowane „święte” plażowe, adorujące olejek do opalania czy butelkę wina, zderzają sakralne schematy kompozycyjne z popartowską estetyką, by opowiedzieć, jak banalne i najprostsze przedmioty potrafią stać się obiektami swoistego kultu.

Linda Parys Viva la Playa

 

Aspekty widzenia funkcjonują jako połączenie trzech różnorodnych światów, jednak o podobnym torze rozumowania. Autorki używają medium fotografii z pełną świadomością szerokiego kontekstu współczesnych technik obrazowania, wchodząc z nimi w rozmaite dialogowe relacje, zaś kreacja artystyczna traktowana

 
data dodania: 30-11-1999
 
godzina dodania: 00:00
powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Foto-Kurier 1-2/2020 - Tylko dla Ciebie, przejrzyj całe wydanie, nie kupuj w ciemno
fotografia
Foto-Kurier 1-2/2020 wysałny do prenumeratorów
fotografia
Warsaw Photo Expo 2020 - krótka relacja, uzupełnienie materiału z FK 1-2/20
fotografia
Foto-Kurier 1-2/2020
fotografia
Mnie się to podoba: wystawa Jeremiasza Popiela pt. „Nowojorskie Relacje”
fotografia
Gerhard Steidl z nagrodą SWPA 2020 za wybitny wkład w fotografię
fotografia
Decydujący moment – spotkania z mistrzami polskiej fotografii
fotografia
Podsumowanie 2019 roku powoli, ale systematycznie w górę z foto-kurier.pl
fotografia
Wydanie Specjalne Foto-Kurier 1/2019 "Obiektywy" dostępne on-line i w salonach prasowych


 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |