testowe Kocham Fotografię. Portret epoki w obiektywie Stanisława Kazimierza Kossakowskiego.
Autor wystawy: Stanisław Kazimierz Kossakowski
Do kiedy: 13.11.2016 Miejsce prezentacji: Dom Spotkań z Historią Ulica: Karowa 20 , Miasto: Warszawa,
Dom Spotkań z Historią i Narodowe Muzeum Sztuki im. M. K. Čiurlionisa w Kownie oraz Fundacja Kossakowskiego zapraszają na wernisaż wystawy: Kocham Fotografię. Portret epoki w obiektywie Stanisława Kazimierza Kossakowskiego. Wystawa ta to 130 nieznanych w Polsce wybitnych zdjęć z przełomu XIX i XX wieku z Kowieńszczyzny i Warszawy.
Galeria obrazów w pałacu Kossakowskich urządzona w latach 1858-59 według projektu Franciska Marii Lanciego. Warszawa, 1985. Zbiory Narodowego Muzeum Sztuki im. M. K. Ciurlionisa w Kownie. Właściciel majątku Wojtkuszki niedaleko Wiłkomierza, Stanisław Kazimierz hrabia Kossakowski (1837–1905) to postać niezwykła. Był artystą, badaczem, heraldykiem, znanym kolekcjonerem i mecenasem sztuki, działaczem społecznym, współzałożycielem Towarzystwa Fotograficznego, jednym z fundatorów Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych „Zachęta” oraz gospodarzem cenionego salonu literackiego w swoim warszawskim pałacu i wreszcie wybitnym, oryginalnym fotografem, twórcą atelier Wojtkuszki.
Widok z balkonu pałacu Kossakowskich na skrzyżowanie Nowego Światu i Alej Jerozolimskich (dziś rondo gen. de Gaulle’a). Warszawa, 1900. Zbiory Narodowego Muzeum Sztuki im. M. K. Ciurlionisa w Kownie. W Narodowym Muzeum Sztuki im. M. K. Čiurlionisa w Kownie, z którego pochodzą prezentowane fotografie, znajduje się ponad 6000 zdjęć hrabiego Kossakowskiego wykonanych w latach 1894–1904. W Polsce po raz pierwszy zostanie prezentowany dorobek artystyczny Stanisława Kazimierza Kossakowskiego.
Wojtkuszki, sierpień 1904. Na wystawie w Domu Spotkań z Historią zostaną pokazane zarówno fotografie dokumentalne z Kowieńszczyzny i Warszawy, z którym związany był autor, jak i aranżowane sceny rodzajowe. Nie zabraknie fotografii architektury, wnętrz, pięknych zdjęć krajobrazowych, a przede wszystkim wysmakowanych portretów indywidualnych i grupowych. Będzie można zobaczyć m.in. nieistniejący już dziś pałac w Wojtkuszkach, jego wnętrza, otoczenie oraz skupiające się wokół niego życie towarzyskie – sceny z przyjęć, podwieczorków, inscenizowanych zabaw. Część poświęconą Wojtkuszkom uzupełnią fotografie okolicy oraz fotoreportaże m.in. z targu w Wiłkomierzu, polowań, prac polowych.
Las nazywany przez rodzinę Kossakowskich „Piwońskim”. Wojtkuszki, 1904. Fot. Stanisław Kazimierz Kossakowski. Zbiory Narodowego Muzeum Sztuki im. M. K. Ciurlionisa w Kownie. Zdjęcia Stanisława Kazimierza Kossakowskiego mają nie tylko dużą wartość historyczną, dokumentując epokę, która bezpowrotnie przeminęła wraz z I i II wojną światową, zmianami obyczajowymi i geopolitycznymi, lecz także są odkryciem artystycznym. Ta kolekcja to coś więcej niż zapisana na kliszach uroda nieistniejącego już świata, krajobrazów, wysmakowanej architektury, wnętrz, detali i strojów. Talent autora, jego wyjątkowa wrażliwość, umiejętność odejścia od przyjętej w epoce konwencji, poczucie humoru, sprawiają że fotografie mają charakter ponadczasowy, a jego mało znany dorobek z przełomu epok zasługuje na ważne miejsce w historii fotografii europejskiej.
Kiermasz na końskim targu. Wiłkomierz, 29 czerwca 1895. Zbiory Narodowego Muzeum Sztuki im. M. K. Ciurlionisa w Kownie.
Ekspozycja została przygotowana w językach polskim, angielskim
i litewskim. Uzupełnieniem wystawy będą dodatkowe fotografie, które
będzie można obejrzeć na tabletach. WSTĘP WOLNY
[Informacja prasowa] data dodania: 13-09-2016
godzina dodania: 13:10
powrót na stronę główną »
Zobacz także:Albumy do lamusa: aż 86% osób - według raportu firmy Epson - ma albumy ze zdjęciami, do których… nie zagląda
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |