Wydania FK: 169,
publikacje: 9013,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287218,
użytkownicy: 9694
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Wydania specjalne
Foto-Kurier wyd. specjalne 2/14. 176 obiektywów w cenie do 10 tys. zł.
Wymiary: 190 mm x 270 mm
Stron: 152 Cena: 19.00 zł Dostępność: tak
Z przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejne, dziewiętnaste już wydanie specjalne Foto-Kuriera.
Tym razem na 152 stronach zamieszczamy, po raz drugi w ponad 20-letniej historii naszego wydawnictwa, obszerne zestawienie obiektywów do lustrzanek i aparatów z wymienną optyką w cenie do 9999 zł (i nie tylko). Przybliżamy Państwu poszczególne konstrukcje, wskazując ich największe wady i zalety. Jesteśmy pewni, że specyfikacje zawierające podstawowe dane ponad 170 obiektywów umożliwią szybkie ich porównanie.
Jak wiadomo, wybierając obiektyw, kierujemy się nie tylko jego możliwościami, ale również ceną. Cena sugerowana, podawana przez importera, najczęściej niewiele ma wspólnego z faktyczną, jaką znajdziemy w sklepie. Dlatego zebraliśmy dla Państwa również ceny występujące w internetowych porównywarkach cenowych.
Przegląd istniejących rozwiązań poprzedzony jest obszernym opracowaniem, w którym wyjaśniamy podstawowe pojęcia związane z obiektywami, z technologiami w nich zastosowanymi, omawiamy niektóre konstrukcje optyczne, krzywe MTF, oraz udzielamy praktycznych rad o tym jak stworzyć niektóre efekty za pomocą obiektywów.
Opracowanie tym razem podzielone jest na 2 główne części. Pierwsza poświęcona jest obiektywom do lustrzanek. Grupę tę, jako najliczniejszą dodatkowo podzieliliśmy na 2 podgrupy: obiektywy pełnoklatowe (z podziałem na stałoogniskowe i zmiennoogniskowe) i tzw. „cropy”. Drugą grupę stanowią obiektywy do tzw. bezlusterkowców. Obiektywy w ramach lustrzanek uporządkowane są w podgrupach według początkowej ogniskowej, a w przypadku bezlusterkowców według nazw producentów, a następnie według ogniskowych. Tam, gdzie było to możliwe, do opisów obiektywów dołączaliśmy zdjęcia wykonane danym obiektywem, krzywe MTF oraz schematy układów optycznych. W doborze obiektywów pomogli nam przedstawiciele poszczególnych marek w Polsce, dzięki czemu piszemy tylko o tych produktach, które są dostępne na naszym rynku bądź też wkrótce na nim zagoszczą.
Jesteśmy pewni, że ta idea ułożenia obiektywów umożliwi Państwu łatwiejsze dotarcie do produktów, którymi jesteście zainteresowani.
Jak zwykle życzymy efektywnej lektury i udanych zdjęć wykonanych wybranymi obiektywami.
W wydaniu zamieszczamy również tabele porównawcze wybranych obiektywów.
Bez wątpienia to niecodzienne, jedyne na naszym rynku, kompendium praktycznej wiedzy o obiektywach będzie przydatne zarówno dla tych, którzy kupują, jak i dla tych, którzy stoją po drugiej stronie lady.
Redaktor Naczelny
Krzysztof Patrycy
złap lub kliknij na róg strony
Spis treści
ABC obiektywów
Co to jest obiektyw 6
Ogniskowa 10
Przysłona 12
Wady optyczne 18
Stabilizacja optyczna 20
Filtry 22
Obiektywy do zadań specjalnych 24
Obiektywy makro 27
Krzywe MTF 44
Do lustrzanek z matrycą APS-C
Wstęp 90
Opisy obiektywów 91
Tabela porównawcza 108
Do aparatów z wymienną optyką
Wstęp 110
Opisy obiektywów 112
Tabela porównawcza 154
FF stałoogniskowe
35 mm f/1,4L
35 mm f/2
50 mm f/1,2
50 mm f/1.4
85 mm f/1,2L
85 mm f/1.8
100 mm f/2,8L
300 mm f/2,8
500 mm f/4L
FF zoomy
8–15 mm f/4
16–35 mm f/2,8
16–35 mm f/4
17–40 mm f/4
24–70 mm f/2,8
24–70 mm f/4
70–200 mm f/2,8
70–300 mm f/4–5,6
200–400 mm f/4
APS-C/DX
10–18 mm f/4,5–5,6
10–22 mm f/3,5–4,5
17–55 mm f/2,8
55–250 mm f/4–5,6
Do bezlusterkowców
10–24 mm f/4
14 mm f/2,8
16–50 f/3,5–5,6
18 mm f/2
18–55 mm f/2,8–4
23 mm f/1,4
27 mm f/2,8
35 mm f/1,4
50–230 f/4,5–6,7
55–200 f/3,5–4,8
56 mm f/1,2
60 mm f/2,4
FF stałoogniskowe
28 mm f/2,8 50
90 mm f/2,5 57
FF stałoogniskowe
28 mm f/1,8
28 mm f/2,8
35 mm f/1,4
35 mm f/1,8
50 mm f/1,4
50 mm f/1,8
85 mm f/1,4
85 mm f/1,8
105 mm f/2,8
200 mm f/2
400 mm f/2,8
FF zoomy
14–24 mm f/2,8
18–35 f/3,5–4,5
16–35 mm f/4
24–120 mm f/3,5–5,6
24–120 mm f/4
24–70 mm f/2,8
28–300 mm f/3,5–5,6
70–300 mm f/4,5–5,6
70–200 mm f/2,8
70–200 mm f/4
80–400 mm f/4,5–5,6
APS-C/DX
10,5 mm f/2,8
10–24 mm f/3,5–4,5
12–24 mm f/4
16–85 mm
17–55 mm f/2,8
18–35 mm f/3,5–4,5
18–105 mm f/3,5–5,6
18–135 mm f/3,5–5,6
18–140 mm f/3,5–5,6
18–300 mm f/3,5–6,3
24–85 mm f/3,5–4,5
35 mm f/1,8
40 mm f/2,8
55–300 mm f/4,5–5,6
Do bezlusterkowców
9–18 f/4–5,6
12 mm f/2
12–40 f/2,8
14–150 f/4–5,6
17 mm f/1,8
25 mm f/1,8
45 mm f/1,8
60 mm f/2,8
75 mm f/1,8
75–300 mm f/4,8–6,7
Do bezlusterkowców
12–35 mm f/2,8
12–32 mm f/3,5–5,6
14–140 mm f/4–5,8
15 mm f/1,7
20 mm f/1,7
35–100 mm f/2,8
42,5 mm f/1,2
45–200 f/4–5,6
45–175 f/4–5,6
100–300 f/4–5,6
APS-C/DX
21 mm f/3,2
50–135 mm f/2,8
Do bezlusterkowców
9–27 f/3,5–5,6 ED OIS
10 mm f/3,5
12-24 mm f/4-5,6 ED
16 mm f/2,4
16–50 f/3,5–5,6
16–50 f/2–2,8
18–200 mm f/3,5–6,3 ED OIS
20–50 f/3,5–5,6
30 mm f/2
45 mm f/1,8 2D/3D
60 mm f/2,8
85 mm f/1,4
FF stałoogniskowe
14 mm f/2,8
300 mm f/6,3
APS-C/DX
8 mm f/3,5
FF stałoogniskowe
8 mm f/3,5
15 mm f/2,8
20 mm f/1,8
35 mm f/1,4
50 mm f/1,4
85 mm f/1,4
105 f/2,8
FF zoomy
12–24 mm f/4,5–5,6
15–30 mm f/3,5–4,5
24–70 mm f/2,8
24–105 f/4
50–500 f/4,5–6,3
50–500 f/4,5–6,3
70–200 f/2,8
70–300 f/4–5,6
APS-C/DX
10 mm f/2,8
10–20 mm f/3,5
10–20 mm f/4–5,6
17–50 f/2,8
18–35 mm f/1,8
18–200 mm f/3,5–6,3
FF stałoogniskowe
100 mm f/2,8
135 mm f/1,8
FF zoomy
16–35 mm f/2,8
24–70 mm f/2,8
24–70 mm f/4
28–75 mm f/2,8
70–200 mm f/2,8
70–400 f/4–5,6
APS-C/DX
11–18 mm f/4,5–5,6
16–80 mm f/3,5–4,5
18–135 mm f/3,5–5,6
35 mm f/1,8
50 mm f/1,8
55–300 mm f/4,5-5,6
Do bezlusterkowców
16–70 mm f/4
16 mm f/2,8
24–70 mm f/4
30 mm f/3,5
35 mm f/1,8
50 mm f/1,8
55 mm f/1,8
55–210 f/4,5–6,3
FF zoomy
24–70 mm f/2,8
28–75 mm f/2,8
70–200 mm f/2,8
70–300 f/4–5,6
150–600 mm f/5–6,3
APS-C/DX
16–300 mm f/3,5–6,3
17–50 mm f/2,8
18–200 mm f/3,5–6,3
18–270 mm f/3,5–6,3D
60 mm f/2
FF zoomy
AF 16–28 f/2,8
APS-C/DX
10–17 mm f/3,5–4,5
11–16 mm f/2,8
12–24 mm f/4
FF stałoogniskowe
18 mm f/3,5
21 mm f/2,8
25 mm f/2
35 mm f/1,4
50 mm f/2
100 mm f/2
135 mm f/2
Do bezlusterkowców
12 mm f/2,8
32 mm f/1,8
50 mm f/2,8
Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą
inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16
tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie
jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie
Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024