Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Najchętniej kupowane zdjęcia 2012 roku

Zdjęcia biznesowe, fotografie jedzenia oraz picia, krajobrazy, ludzie, a także tła i tekstury to najchętniej kupowane przez Polaków kategorie plików stockowych w 2012 roku. Takie wnioski płyną z danych Fotolii – wiodącego w Europie banku zdjęć, obrazów, grafik wektorowych oraz plików filmowych.

Fotolia, posiadająca w swojej bibliotece miliony plików, to jeden z najchętniej odwiedzanych microstocków w Polsce. Szeroki wybór plików, innowacyjne narzędzia wyszukiwania oraz przystępne ceny sprawiają, że serwis Fotolia od lat cieszy się dużym zainteresowaniem wśród wszystkich, którzy na co dzień korzystają z obrazów. – Jak wynika z naszych danych podsumowujących rok, biznes, żywność, krajobrazy, ludzie oraz bitmapy to najczęściej wybierane przez Polaków w 2012 roku kategorie plików. Co ciekawe, dużą popularnością cieszyły się również zdjęcia z kategorii: emocje i uczucia, odpoczynek, technologia oraz flora i fauna – powiedziała Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę.


©Sergey Nivens/Fotolia.com

Nr 1: Biznes
Duży wybór szeroko pojętych obrazów biznesowych sprawia, że ta tematyka cieszy się największą popularnością wśród klientów z tego segmentu rynku. Z biblioteki serwisu korzystają zarówno duże korporacje, pracujące globalnie, jak i małe firmy, które promują swoje usługi wśród lokalnych partnerów. Duże zainteresowanie wzbudzają również zdjęcia wykorzystywane w komunikacji wewnętrznej firm i organizacji.


©Marco Mayer/Fotolia.com

Nr 2: Jedzenie i picie
Ostatnie lata to istny boom jeśli chodzi o modę na gotowanie, prowadzenie blogów kulinarnych czy stron internetowych poświęconych konkretnym kuchniom świata. Polacy coraz chętniej robią zdjęcia swoich kulinarnych dokonań, chwaląc się nimi później w mediach społecznościowych. Analogicznie moda ta przekłada się na zainteresowanie apetycznymi zdjęciami jedzenia oraz picia ze stocku. Te następnie są wykorzystywane właśnie na tematycznych blogach czy prywatnych stronach internetowych użytkowników.


©great photo/Fotolia.com

Nr 3: Krajobrazy
Duża popularność tej kategorii, to przede wszystkim zasługa powracającej mody na fototapety w domach. Do łask wróciły panoramiczne widoki w salonach natura na szklanych fototapetach w jadalni, kuchni czy nawet w łazience. Zielone łąki i lasy, rodem z polskiej wsi, zdjęcia morza czy charakterystyczne fragmenty dużych miast to najchętniej wybierane przez Polaków motywy tematyczne.


©gekaskr/Fotolia.com

Nr 4: Ludzie
To jedna z najpopularniejszych kategorii ze względu na uniwersalność obrazów, które są w niej zgromadzone. To zdjęcia, które przedstawiają osoby o różnej płci, pochodzeniu oraz stylu zaaranżowane w najbardziej charakterystycznych pozach czy sytuacjach. Tego typu obrazy są wykorzystywane zarówno w komunikacji firm, mediach społecznościowych czy ilustracjach w prasie oraz serwisach internetowych.


©Vitaly Krivosheev/Fotolia.com

Nr 5: Tła i tekstury
Jedną z największych grup odbiorców i klientów banku zdjęć Fotolia stanowią graficy, artyści cyfrowi oraz projektanci, czyli wszyscy ci, którzy na co dzień pracują na obrazach cyfrowych. Szeroki wybór teł, ram, tekstur czy grafik wektorowych sprawia, że baza Fotolii jest najchętniej odwiedzanym microstockiem w całej Europie.




 
data dodania: 19-12-2012
 
godzina dodania: 09:25
 
odsłon: 9686
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:





Zdjęcie miesiąca
Sierpień 2018
zdjęcie miesiąca
© fot. Jerzy Kowalski
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |