Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 3/2017

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 3/2017
OD REDAKCJI
str. 3
Najlepsze znajlepszych
str. 6
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu foto-kurier.pl.

wi�cej
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 14
Nowe lustrzanki Canona EOS 77D i EOS 800D
str. 18
15 lutego 2017 r. Canon zaprezentował dwie nowe lustrzanki cyfrowe z rodziny EOS – EOS 77D i EOS 800D. Wyposażony w matrycę APS-C CMOS o rozdzielczości 24,2 megapiksela...

wi�cej
FOTO RYNEK
str. 24
„Średnioformatowa” Nicea, bezlusterkowce i kompakty APS-C
str. 24
W dniach 6-7 lutego 2017 w Nicei w hotelu Le Negresco odbyła się europejska konferencja poświęcona najnowszym aparatom bezlusterkowym koncernu Fujifilm.

wi�cej
KONKURS
str. 27
World Press Photo 2016
str. 27
13 lutego 2016 roku poznaliśmy zwycięzców najważniejszego konkursu fotografii prasowej World Press Photo. Tytuł Zdjęcia Roku (World Press Photo of the Year) zdobyła fotografia...

wi�cej
WYDARZENIA
str. 44
Festiwal w ramach Sopotu
str. 44
W dniach 14–18 grudnia 2016 odbyła się druga edycja festiwalu "W ramach Sopotu". Jeszcze nie przebrzmiały jej echa, a milowymi krokami zbliża się kolejny festiwal. Tym...

wi�cej
WYWIAD MIESIĄCA
str. 54
Sucha strona fotografii czyli Noritsu D705 w praktyce
str. 54
Na początku lutego udało nam się porozmawiać z Jackiem Pędzichem, właścicielem laboratorium fotograficznego „Kontrast”, który ponad dwa lata temu zakupił nową...

wi�cej
TEST
str. 60
Fujifilm X-T2 drugi flagowiec Fujifilm
str. 60
7 lipca 2016 firma FUJIFILM, w dwa i pół roku po premierze modelu X-T2 (28 stycznia 2014, patrz test FK 3/14), poinformowała, że we wrześniu 2016 roku...

wi�cej
PROMOCJA
str. 70
Dacuda PocketScan, mobilny rejestrator wybranych informacji
str. 70
Czy zdarzyła się wam kiedyś konieczność szybkiego przekazania innym fragmentu oglądanego zdjęcia lub szybkiego posiadania części oglądanych zdjęć, rysunków, map lub dokumentów?...

wi�cej
PORADY
str. 72
Sztuka cytowania
str. 72
Tego, czym jest cytat, nie trzeba chyba tłumaczyć nikomu. W końcu wszyscy posługujemy się tym narzędziem wielokrotnie każdego dnia, nie zdając sobie nawet sprawy, że tym...

wi�cej
KONKURS Liga Foto-Kuriera
str. 74
"W kuchni"
str. 74
Temat pierwszego z etapów Ligi Foto-Kuriera pt. „W kuchni” okazał się dość trudny. Przeważały lepiej bądź gorzej wykonane zdjęcia potraw. Mało było prac...

wi�cej
PORADY
str. 90
Fotografia uliczna. Dokumentacja codziennego życia
str. 90
Fotografia uliczna pochodzi od angielskiego wyrażenia street photo a oznacza specyficzny gatunek fotografii, który można nazwać „fotoreportażem włóczęgi”. Jest...

wi�cej
FOTOGRAFICZNE ABC
str. 96
Kompozycja
str. 96
Kompozycja to układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one pełna i harmonijną całość. Określenie „kompozycja” odnosi się nie tylko...

wi�cej
OPROGRAMOWANIE
str. 101
Adobe Lightroom CC
str. 101
W grudniu 2016 Adobe udostępniło uaktualnienie programu m.in. do wywoływania RAW-ów Lightroom CC (2015.4–2015.8). W nowej wersji skupiono się w dużej mierze...

wi�cej





Sucha strona fotografii czyli Noritsu D705 w praktyce

Sucha strona fotografii czyli Noritsu D705 w praktyce


Na początku lutego udało nam się porozmawiać z Jackiem Pędzichem, właścicielem laboratorium fotograficznego „Kontrast”, który ponad dwa lata temu zakupił nową maszynę „suchą” Noritsu D705, która stworzyła mu nowe możliwości realizacji fotograficznych zleceń. O tym jaki wpływ miał na jego działalność zakup tej maszyny rozmawiamy z nim w dalszej części.

 

Foto-Kurier: Laboratorium Fotograficzne „Kontrast” działa w Ostrołęce od wielu lat. Pan, z tego co nam wiadomo, rozpoczął działalność fotograficzną w marcu 1990 roku. Czy od razu zaczął pan od zakładu fotograficzny w tym miejscu? Jak w wielkim skrócie wyglądała pana fotograficzna droga do dnia dzisiejszego?

Jacek Pędzich: Zacząłem swoją fotograficzną działalność od zakupu nowej maszyny Noritsu 1001, która kosztowała ponad 100 tysięcy DEM, było to w latach 90-tych kiedy miesięcznie zarabiano w Polsce równowartość 20-30 DEM. Stworzyłem zakład w piwnicy w Ostrołęce, a potem kupowałem kolejne maszyny Noritsu i przechodziłem na kolejne piętra w budynku. W pewnym momencie otworzyliśmy drugi zakład w Ciechanowie i tam wstawiliśmy zakupioną na targach w Łodzi maszynę AGFA MSC 2, której wydajność wynosiła ok. 1200 odbitek na godzinę. W tamtych czasach takie było zapotrzebowanie na odbitki, że niezbędna nam była właśnie maszyna o takiej wydajności. I od tej chwili zaczęliśmy przygodę z siecią Agfa Star Print. Trwało to do końca dni funkcjonowania Agfy Polska w Polsce.

Cały artykuł można przeczytać tutaj

więcej Foto-Kurier 3/2017 str. 54

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność
fotografia
Zdjęcie nie jest warte życia - Piotr Biegaj - historia, którą warto przeczytać do końca


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.068) / 0.060

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |