Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 4/2017

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 4/2017
OD REDAKCJI
str. 3
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 14
TEST
str. 37
KONKURS
str. 48
WYWIAD MIESIĄCA
str. 52
PRAKTYCZNA STRONA FOTOGRAFII
str. 62
Niezbędnik fotografa-podróżnika. Zaglądamy do plecaka Marcina Dobasa
str. 62
Nigdy nie wybiera się w podróż bez aparatu. Zawsze dba o to, żeby sprzęt, z którego korzysta, był wydajny, niezawodny i mobilny. Bo przecież musi taki być,...

wi�cej
II ETAP LIGI FOTO-KURIERA - "Światła"
str. 68
„Światła” były tematem 2 etapu ligi Foto-Kuriera. Temat wydawał się dość prosty i stwarzał możliwość wielu interpretacji. Zgodnie z  przewidywaniami...

wi�cej
AKADEMIA NIKONA
str. 84
FOTOGRAFICZNE ABC
str. 90
PORADY
str. 96
RECENZJE
str. 99
WARSZTATY FOTOSZOPA
str. 100





Fotografia ślubna i nie tylko, czyli Noritsu Green II, zielony gwarant sukcesu

1 grudnia 1927 to dzień, w którym swoją fotograficzną działalność zapoczątkowała rodzina pani Grażyny Nelec z Ostrzeszowa. Z okazji 90. rocznicy powstania firmy udało nam się z nią porozmawiać. Rozmowę z naszą bohaterką przeprowadzamy w studio, w którym od 25 lat (16 grudnia 1992) czynnie fotografuje.

Foto-Kurier: Rodzinna tradycja fotografowania w Ostrzeszowie w zakładzie pani Grażyny Nelec sięga 1927 roku. Pani zakład, z tego co mi wiadomo, jest jednym z niewielu w Polsce czynnym, działającym tak długo studiem fotograficznym. Jakie były początki działalności Pani firmy i jak ta działalność zmieniała się na przestrzeni lat?


Grażyna Nelec: Tak jest w rzeczywistości. Firma mojego dziadka funkcjonowała najpierw pod rodzinną nazwą – FOTO FEIGE. Wykonywano tam zdjęcia studyjne dla par ślubnych, rodzin itp. Można było również wykonać zdjęcia do dowodu osobistego. Wykonywano też piękne i duże portrety oprawiane w stylowe ramy. Rejestracji obrazu dokonywano na negatywach szklanych. Brak było wtedy sztucznego oświetlenia studyjnego, a cały efekt fotograficzny osiągało się odpowiednio „ujarzmiając” światło dzienne. Poziom oświetlenia sterowano odpowiednim ustawieniem żaluzji w oknach i w szklanym dachu. Zmiany w usprzętowieniu firmy dziadka zachodziły raczej powoli. Gwałtowne, rewolucyjne nastąpiły dopiero po wprowadzeniu minilabów, a później w erze fotografii cyfrowej.

 

Przejdź do pełnej wersji artykułu >>>

 

więcej Foto-Kurier 4/2017 str. 52

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność
fotografia
Zdjęcie nie jest warte życia - Piotr Biegaj - historia, którą warto przeczytać do końca


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.112) / 0.102

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |