Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 5/2018

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 5/2018
OD REDAKCJI
str. 3
NAJLEPSZE Z NAJLEPSZYCH
str. 6
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu foto-kurier.pl.

wi�cej
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 14
FOTO RYNEK
str. 18
FILM VIDEO FOTO 2018 - podsumowanie
str. 18
Za nami 21 edycja Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego, Audio-Video oraz Technologii Multimedialnych Film Video Foto. W wydarzeniu wzięło udział 117 wystawców. W ciągu 3...

wi�cej
KONKURS
str. 20
Sony World Photography Awards 2018
str. 20
19 kwietnia 2018 r. w Londynie odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników prestiżowego konkursu Sony World Photography Awards, organizowanego przez World Photography...

wi�cej
TEST
str. 32
Sony A7 III
str. 32
Sony A7 III o tym jak podobna jest wstąpić III raz do tej samej rzeki, czyli „trzecie wcielenie pełnej klatki”

wi�cej
TEST
str. 46
Sharp 8K TV LV-70X500E - nowy wymiar fotograficznej ostrości
str. 46
20 kwietnia SHARP poinformował, że jako pierwszy wprowadza na rynek europejski, w tym również polski monitor TV o rozdzielczości 8K (LV-70X500E ). Podczas konferencji...

wi�cej
TEST
str. 52
Sony FE 12-24 mm f/4 G - 122° na „pełnej klatce”
str. 52
FE 12-24 mm f/4 G to obiektyw unikalny, jedyny w portfolio Sony z tak szerokim kątem widzenia (122°). Dzięki ogniskowej 12 mm daje on bardzo duże możliwości kreatywne....

wi�cej
KONKURS
str. 60
Portret mężczyzny
str. 60
Przedstawiamy wyniki drugiej edycji konkursu Klubu Fotografii Artystycznej „Portret Mężczyzny” jury, spośród nadesłanych prac, nagrodziło Janusza Kanie (I miejsce),...

wi�cej
ZDJĘCIE MIESIĄCA
str. 62
FLASH
str. 64
LIGA FOTO-KURIERA
str. 66
„Z bliska”
str. 66
„Z bliska” to temat trzeciego etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Okazał się on inspirującym do tworzenia wielu naprawdę oryginalnych, ciekawych zdjęć. Wśród...

wi�cej
PORADY
str. 80
O fotografii ślubnej w świetle prawa
str. 80
Jeszcze w ferworze przygotowań do ślubu młoda para łatwo może zapomnieć o tym, że warto dokładnie ustalić w umowie z fotografem wzajemne oczekiwania co do zdjęć...

wi�cej
PORADY
str. 84
Rozmycie tła – bokeh
str. 84
Jak mówią: bokeh bokehowi nierówny. Przede wszystkim jedni preferują mocne rozmycie i wyraźne odizolowanie fotografowanego obiektu z tła, innym wystarczy delikatne...

wi�cej
RECENZJE
str. 89
Spotkanie z Emilem Bilińskim
str. 89
Na zaproszenie Klubu Fotografii Artystycznej, działającego przy Krajowym Cechu Fotografów przybył do Krakowa znany i ceniony artysta, fotograf Emil Biliński . Spotkanie...

wi�cej
Spojrzenie krótkowidza
str. 89
Jarek Madejski „Bez okularów”. Galeria NEY, Warszawa, wystawa czynna: 07.04 – 06.05.2018

wi�cej
PORADY
str. 90
Wdrożenie RODO jak się za to zabrać
str. 90
W poprzednim artykule przybliżyłam tematykę związaną z RODO – czyli ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Termin jego wejścia w życie zbliża się...

wi�cej
PORADY
str. 94
Adobe Bridge w służbie fotografującego
str. 94
Czyli automatyczne podpisywanie i zabezpieczanie zdjęć.

wi�cej





Sony FE 12-24 mm f/4 G - 122° na „pełnej klatce”

Sony FE 12-24 mm f/4 G - 122° na „pełnej klatce”


FE 12-24 mm f/4 G to obiektyw unikalny, jedyny w portfolio Sony z tak szerokim kątem widzenia (122°). Dzięki ogniskowej 12 mm daje on bardzo duże możliwości kreatywne. Sprawdziliśmy go w redakcyjnym laboratorium. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami testu.

 

Mechanika i ergonomia

Sony FE 12-24 mm f/4 G, zaprezentowany 17 maja 2017 roku, to, tak jak napisaliśmy we wstępie, unikalny obiektyw pełnoklatkowy. Analogiczny obiektyw ma też Sigma i Canon (w przypadku tego drugiego jest to nieco szerszy kąt widzenia 11-24 mm, od 126°). Ogniskowa 12 mm przy „pełnej klatce” to kąt, z którym możemy wykonać niekonwencjonalne kadry o oryginalnych przerysowaniach. Testowany zoom nie jest obiektywem lekkim, ale tak duże soczewki muszą ważyć (565 g). Z drugiej strony biorąc do porównania modele konkurentów (Canon EF 11-24 mm f/4L USM – 1180 g; Nikkor AF-S 14-24 mm f/2,8G ED – 970 g; Sigma A 12-24 mm f/4 DG HSM – 1150 g), to Sony jest od nich o połowę lżejszy. Sony to zoom pełnoklatkowy o stałej jasności f/4 w całym zakresie ogniskowych. Obiektyw jest znacznie mniejszy od konkurentów (87×117 mm, patrz tabela str. 56)
Sony 12–24 mm nie ma wbudowanego systemu stabilizacji optycznej, gdyż korpusy aparatów Sony mają wbudowaną stabilizację matrycy.

 

więcej Foto-Kurier 5/2018 str. 52

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność
fotografia
Zdjęcie nie jest warte życia - Piotr Biegaj - historia, którą warto przeczytać do końca


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.089) / 0.080

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |