Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 10/2014

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 10/2014
OD REDAKCJI
str. 4
Najlepsze z najlepszych
str. 8
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu www.foto-kurier.pl.

wi�cej
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 16
Stabi-active L 2
str. 20
Przy okazji targów Photokina odwiedziliśmy stoisko firmy BEiKS, na którym znaleźliśmy kilka bardzo interesujących produktów.

wi�cej
Kto jest ojcem fotografii?
str. 25
Większość osób zainteresowanych fotografią, którym zadano tytułowe pytanie, bez wahania odpowie: „Ależ to oczywiste, Daguerre!” Bowiem oficjalnie ogłoszone odkrycie...

wi�cej
Foto-Rynek
str. 28
THE AL-THANI AWARD FOR PHOTOGRAPHY
str. 30
Al-Thani Award for Photography to jeden z największych i najbardziej prestiżowych konkursów na świecie. Wysokie nagrody gwarantują wysoki poziom zgłaszanych prac. A jest...

wi�cej
TEST
str. 40
Pełnoklatkowy artysta - Nikon D750
str. 40
12 września Nikon przedstawił nową lustrzankę formatu FX o symbolu D750. Korzystając z targów Photokina mogliśmy przyjrzeć się nieco bliżej tej konstrukcji, a po powrocie z nich...

wi�cej
TEST PORÓWNAWCZY
str. 46
Ponad 100° na „pełnej klatce”
str. 46
Szerokokątne zoomy cieszą się dużą popularnością. Większość fotografujących wcześniej czy później myśli o zakupie tego typu obiektywu. Dlatego zdecydowaliśmy się porównać dwa...

wi�cej
TEST
str. 54
Olympus E-PL7 - nie tylko dla blogerów
str. 54
28 sierpnia 2014 Olympus zaprezentował PEN’a E-PL7. W tym samym dniu znana blogerka, autorka serwisu mademoisellerobot.com, nazwała swojego PEN’a E-PL7...

wi�cej
Porady
str. 68
10 rad jak nie popełniać fotograficznych błędów
str. 68
Jesienne miesiące, jak żadne inne, sprzyjają fotografowaniu. Ekscytacja związana z odkrywaniem nowych miejsc oraz chęć udokumentowania każdego kroku sprawia, że zamiast...

wi�cej
Porady
str. 74
OKIEM LEONARDA
str. 74
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna?

wi�cej
TEST
str. 80
900 mm dla każdego czyli Fujifilm FinePix S8600
str. 80
6 stycznia 2014 firma Fujifilm wprowadziła na rynek kompakt klasy superzoom o symbolu FinePix S8600. Wyposażono go w 36-krotny zoom, 16 milionową matrycę CCD oraz mnóstwo...

wi�cej
PORADY
str. 84
Łam zasady - fotografuj pod słońce
str. 84
Chyba każdy z nas ucząc się fotografii wielokrotnie słyszał aby nie robić zdjęć pod światło. Nie umieszczaj słońca w kadrze ustaw się tak, aby słońce mieć za plecami, itp....

wi�cej
Porady
str. 88
Ochrona wizerunku reprezentanta Polski
str. 88
Prawo autorskie reguluje nie tylko zagadnienia związane z ochroną praw autorów zdjęć, obrotem tych praw oraz dochodzeniem wynikających z nich roszczeń. Prawo autorskie odnosi...

wi�cej
WARSZTATY PHOTOSHOPA
str. 92
Portretw odblaskach
str. 92
Jak wiemy, chwile są ulotne. Często chcąc je uchwycić łapiemy za aparat i naciskamy spust migawki bez ustawiania parametrów ekspozycji i kadrowania. Efektem...

wi�cej
TEST
str. 96
Portretowy Zeiss Otus 85 mm f/1,4
str. 96
Otus 85 mm f/1,4 to najnowszy obiektyw Zeissa, premierę miał 8 września 2014 roku. Czy w przypadku tego modelu będzie również można powiedzieć, że Zeiss to synonim wysokiej...

wi�cej
Liga FK - Z bliska
str. 100
Już podczas wymyślania tematów Ligi Foto-Kuriera byliśmy więcej jak pewni, że większość nadesłanych zdjęć na temat „Z bliska” będzie dotyczyła fotografii makro....

wi�cej
RECENZJE
str. 108
Konie, konie
str. 108
Joanna Maria Rybczyńska – „Piękno, gracja, temperament”, Galeria van Golik Warszawa, wystawa czynna 27.09 – 24.10.2014

wi�cej
Portugalia w fotografii
str. 108
„(Nie)ciągłość. Portugalia w XX wieku od upadku monarchii do Rewolucji Goździków”, wyd. Dom Spotkań z Historią, Warszawa, 2014, stron 168.

wi�cej
Kolekcja Przewłockiego
str. 108
Joanna Maria Rybczyńska – „Piękno, gracja, temperament”, Galeria van Golik Warszawa, wystawa czynna 27.09 – 24.10.2014

wi�cej
Foto-Wideo Market
str. 109
Spis reklam
str. 110



Ponad 100° na „pełnej klatce”

Ponad 100° na „pełnej klatce”


Szerokokątne zoomy cieszą się dużą popularnością. Większość fotografujących wcześniej czy później myśli o zakupie tego typu obiektywu. Dlatego zdecydowaliśmy się porównać dwa obiektywy: Canon EF 16–35 mm f/4L IS USM i Tokina AT-X PRO FX SD 17–35 mm f/4 (IF).

 

Na wstępie odpowiemy na pytanie, które na pewno część z Państwa zada: czemu w tym porównaniu nie ma Nikkora 16–35 mm f/4? Dlatego, że już go testowaliśmy (patrz FK 6/2010). Wtedy jeszcze nie było na rynku Canona 16–35 mm f/4 (premiera  maj 2014) oraz Tokiny 17–35 mm f/4 (premiera czerwiec 2011).

Mechanika i ergonomia

Oba obiektywy, Canon i Tokina, jak również wspomniany wcześniej Nikkor, są obiektywami dość ciężkimi i mają spore wymiary (Canon 615 g, 82,6×112,8 mm; Nikkor 680 g, 82,5×125 mm; Tokina 600 g, 94,5×89 mm). Pomijając fakt, że są to zoomy pełnoklatkowe i mają stałe światło f/4 w całym zakresie ogniskowej to na wielkość i wagę obiektywów ma duży wpływ liczba zastosowanych elementów optycznych oraz ich średnica (będziemy pisać o tym w dalszej części artykułu). Canon  (Nikkor również) ma wbudowany optyczny system stabilizacji oraz ultradźwiękowy silnik wspomagający AF – trudno zatem wymagać żeby obiektywy miały kompaktowe wymiary i małą wagę.

 

więcej Foto-Kurier 10/2014 str. 46

Dostępność: nakład wyczerpany
powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność
fotografia
Zdjęcie nie jest warte życia - Piotr Biegaj - historia, którą warto przeczytać do końca


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.136) / 0.121

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |