Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Wydania specjalne

Foto-Kurier wyd. specjalne 2/14. 176 obiektywów w cenie do 10 tys. zł.

fotografia
Wymiary: 190 mm x 270 mm
Stron: 152
Cena: 19.00 zł
Dostępność: tak

 

 

 

Z przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejne, dziewiętnaste już wydanie specjalne Foto-Kuriera.

Tym razem na 152 stronach zamieszczamy, po raz drugi w ponad 20-letniej historii naszego wydawnictwa, obszerne zestawienie obiektywów do lustrzanek i aparatów z wymienną optyką w cenie do 9999 zł (i nie tylko). Przybliżamy Państwu poszczególne konstrukcje, wskazując ich największe wady i zalety. Jesteśmy pewni, że specyfikacje zawierające podstawowe dane ponad 170 obiektywów umożliwią szybkie ich porównanie.
Jak wiadomo, wybierając obiektyw, kierujemy się nie tylko jego możliwościami, ale również ceną. Cena sugerowana, podawana przez importera, najczęściej niewiele ma wspólnego z faktyczną, jaką znajdziemy w sklepie. Dlatego zebraliśmy dla Państwa również ceny występujące w internetowych porównywarkach cenowych.
Przegląd istniejących rozwiązań poprzedzony jest obszernym opracowaniem, w którym wyjaśniamy podstawowe pojęcia związane z obiektywami, z technologiami w nich zastosowanymi, omawiamy niektóre konstrukcje optyczne, krzywe MTF, oraz udzielamy praktycznych rad o tym jak stworzyć niektóre efekty za pomocą obiektywów.
Opracowanie tym razem podzielone jest na 2 główne części. Pierwsza poświęcona jest obiektywom do lustrzanek. Grupę tę, jako najliczniejszą dodatkowo podzieliliśmy na 2 podgrupy: obiektywy pełnoklatowe (z podziałem na stałoogniskowe i zmiennoogniskowe) i tzw. „cropy”. Drugą grupę stanowią obiektywy do tzw. bezlusterkowców. Obiektywy w ramach lustrzanek uporządkowane są w podgrupach według początkowej ogniskowej, a w przypadku bezlusterkowców według nazw producentów, a następnie według ogniskowych. Tam, gdzie było to możliwe, do opisów obiektywów dołączaliśmy zdjęcia wykonane danym obiektywem, krzywe MTF oraz schematy układów optycznych. W doborze obiektywów pomogli nam przedstawiciele poszczególnych marek w Polsce, dzięki czemu piszemy tylko o tych produktach, które są dostępne na naszym rynku bądź też wkrótce na nim zagoszczą.
Jesteśmy pewni, że ta idea ułożenia obiektywów umożliwi Państwu łatwiejsze dotarcie do produktów, którymi jesteście  zainteresowani.
Jak zwykle życzymy efektywnej lektury i udanych zdjęć wykonanych wybranymi obiektywami.
W wydaniu zamieszczamy również tabele porównawcze wybranych obiektywów.
Bez wątpienia to niecodzienne, jedyne na naszym rynku, kompendium praktycznej wiedzy o obiektywach będzie przydatne zarówno dla tych, którzy kupują, jak i dla tych, którzy stoją po drugiej stronie lady.

Redaktor Naczelny
Krzysztof Patrycy

 

 

złap lub kliknij na róg strony

 

Spis treści


ABC obiektywów

Co to jest obiektyw    6
Ogniskowa    10
Przysłona    12
Wady optyczne    18
Stabilizacja optyczna    20
Filtry    22
Obiektywy do zadań ­specjalnych    24
Obiektywy makro    27
Krzywe MTF    44

Oznaczenia obiektywów
Canon    30
Fujifilm    33
Nikon    34
Olympus    36
Panasonic    37
Samsung    38
Sigma    39
Sony    40
Tamron    42
Tokina    43
Zeiss    44

Do lustrzanek pełnoklatkowych
Obiektywy stałoogniskowe    48
Tabela porównawcza    64
Obiektywy zmiennoogniskowe    66
Tabela porównawcza    88

Do lustrzanek z matrycą APS-C
Wstęp    90
Opisy obiektywów    91
Tabela porównawcza            108
Do aparatów z wymienną optyką
Wstęp    110
Opisy obiektywów    112
Tabela porównawcza    154

 

SP

 

 

 

logo

 
FF stałoogniskowe
35 mm f/1,4L
35 mm f/2
50 mm f/1,2
50 mm f/1.4
85 mm f/1,2L
85 mm f/1.8
100 mm f/2,8L
300 mm f/2,8
500 mm f/4L
FF zoomy
8–15 mm f/4
16–35 mm f/2,8
16–35 mm f/4
17–40 mm f/4
24–70 mm f/2,8
24–70 mm f/4
70–200 mm f/2,8
70–300 mm f/4–5,6
200–400 mm f/4
APS-C/DX
10–18 mm f/4,5–5,6
10–22 mm f/3,5–4,5
17–55 mm f/2,8
55–250 mm f/4–5,6

 

logo


Do bezlusterkowców
10–24 mm f/4
14 mm f/2,8
16–50 f/3,5–5,6
18 mm f/2
18–55 mm f/2,8–4
23 mm f/1,4
27 mm f/2,8
35 mm f/1,4
50–230 f/4,5–6,7
55–200 f/3,5–4,8
56 mm f/1,2
60 mm f/2,4

 

logo



FF stałoogniskowe
28 mm f/2,8 50
90 mm f/2,5 57

 

 

logo



FF stałoogniskowe
28 mm f/1,8
28 mm f/2,8
35 mm f/1,4
35 mm f/1,8
50 mm f/1,4
50 mm f/1,8
85 mm f/1,4
85 mm f/1,8
105 mm f/2,8
200 mm f/2
400 mm f/2,8




FF zoomy
14–24 mm f/2,8
18–35 f/3,5–4,5
16–35 mm f/4
24–120 mm f/3,5–5,6
24–120 mm f/4
24–70 mm f/2,8
28–300 mm f/3,5–5,6
70–300 mm f/4,5–5,6
70–200 mm f/2,8
70–200 mm f/4
80–400 mm f/4,5–5,6
APS-C/DX
10,5 mm f/2,8
10–24 mm f/3,5–4,5
12–24 mm f/4
16–85 mm
17–55 mm f/2,8
18–35 mm f/3,5–4,5
18–105 mm f/3,5–5,6
18–135 mm f/3,5–5,6
18–140 mm f/3,5–5,6
18–300 mm f/3,5–6,3
24–85 mm f/3,5–4,5
35 mm f/1,8
40 mm f/2,8
55–300 mm f/4,5–5,6

 

SP



logo


 

Do bezlusterkowców
9–18 f/4–5,6
12 mm f/2
12–40 f/2,8
14–150 f/4–5,6
17 mm f/1,8
25 mm f/1,8
45 mm f/1,8
60 mm f/2,8
75 mm f/1,8
75–300 mm f/4,8–6,7

 

logo

 



Do bezlusterkowców
12–35 mm f/2,8
12–32 mm f/3,5–5,6
14–140 mm f/4–5,8
15 mm f/1,7
20 mm f/1,7
35–100 mm f/2,8
42,5 mm f/1,2
45–200 f/4–5,6
45–175 f/4–5,6
100–300 f/4–5,6


logo

 

APS-C/DX
21 mm f/3,2
50–135 mm f/2,8

SP

 

logo

 



Do bezlusterkowców
9–27 f/3,5–5,6 ED OIS
10 mm f/3,5
12-24 mm f/4-5,6 ED
16 mm f/2,4
16–50 f/3,5–5,6
16–50 f/2–2,8
18–200 mm f/3,5–6,3 ED OIS
20–50 f/3,5–5,6
30 mm f/2
45 mm f/1,8 2D/3D
60 mm f/2,8
85 mm f/1,4


logo

 

FF stałoogniskowe
14 mm f/2,8
300 mm f/6,3


APS-C/DX
8 mm f/3,5

 

 

 

 

logo



FF stałoogniskowe
8 mm f/3,5
15 mm f/2,8
20 mm f/1,8
35 mm f/1,4
50 mm f/1,4
85 mm f/1,4
105 f/2,8

FF zoomy
12–24 mm f/4,5–5,6
15–30 mm f/3,5–4,5
24–70 mm f/2,8
24–105 f/4
50–500 f/4,5–6,3
50–500 f/4,5–6,3
70–200 f/2,8
70–300 f/4–5,6
APS-C/DX
10 mm f/2,8
10–20 mm f/3,5
10–20 mm f/4–5,6
17–50 f/2,8
18–35 mm f/1,8
18–200 mm f/3,5–6,3


logo


FF stałoogniskowe
100 mm f/2,8
135 mm f/1,8

FF zoomy
16–35 mm f/2,8
24–70 mm f/2,8
24–70 mm f/4
28–75 mm f/2,8
70–200 mm f/2,8
70–400 f/4–5,6



APS-C/DX
11–18 mm f/4,5–5,6
16–80 mm f/3,5–4,5
18–135 mm f/3,5–5,6
35 mm f/1,8
50 mm f/1,8
55–300 mm f/4,5-5,6

Do bezlusterkowców
16–70 mm f/4
16 mm f/2,8
24–70 mm f/4
30 mm f/3,5
35 mm f/1,8
50 mm f/1,8
55 mm f/1,8
55–210 f/4,5–6,3

SP


logo


FF zoomy
24–70 mm f/2,8
28–75 mm f/2,8
70–200 mm f/2,8
70–300 f/4–5,6
150–600 mm f/5–6,3
APS-C/DX
16–300 mm f/3,5–6,3
17–50 mm f/2,8
18–200 mm f/3,5–6,3
18–270 mm f/3,5–6,3D
60 mm f/2


logo


FF zoomy
AF 16–28 f/2,8


APS-C/DX
10–17 mm f/3,5–4,5
11–16 mm f/2,8
12–24 mm f/4


logo


FF stałoogniskowe
18 mm f/3,5
21 mm f/2,8
25 mm f/2
35 mm f/1,4
50 mm f/2
100 mm f/2
135 mm f/2
Do bezlusterkowców
12 mm f/2,8
32 mm f/1,8
50 mm f/2,8



 

 

 

 


 
fotografia
fotografia
 
 
powrót na wydania specjalne » powrót na stronę główną »
Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2019
zdjęcie miesiąca
© fot. Jan Siemiński


Obiektyw kinowy z mocowaniem typu E - Sony FE C 16–35 mm T3,1 G

Firma Sony poinformowała o powiększeniu oferty o pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E 16–35 mm (FE C 16–35 mm T3,1 G). Nowy model, ogłoszony razem z pełnoklatkowym kamkorderem FX9 (
PXW-FX9 - pisaliśmy o nim tutaj), wyróżnia się dobrymi parametrami optycznymi, niezawodnym działaniem i inteligentnymi funkcjami dla profesjonalnych twórców materiałów wideo. Współpracuje on z szerokim wachlarzem kamer i aparatów z mocowaniem typu E, od VENICE poprzez aparaty z wymiennymi obiektywami Alpha™ aż po nową, flagową kamerę FX9. Pojawienie się obiektywu zoptymalizowanego do użytku w profesjonalnych produkcjach filmowych zapewni twórcom treści niespotykaną przedtem swobodę twórczą. W przyszłości firma Sony zamierza wprowadzać kolejne produkty z linii Cinema Lens.
więcej
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |