testowe Sony FX6 - pełnoklatkowa, profesjonalna kamera z serii Cinema Line![]() Firma Sony pod koniec listopada 2020 roku oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie na rynek kamery FX6 (ILME‑FX6V) — najnowszego produktu z serii Cinema Line. Kamera FX6 łączy najlepszą w branży cyfrową technologię kinową z zaawansowanymi funkcjami przetwarzania obrazu z aparatów bezlusterkowych Alpha.
![]()
[i] Dotyczy krzywej S-Log3. Test Sony.
Seria Cinema Line, do której należą również kamery VENICE i FX9, jest owocem bogatego doświadczenia firmy Sony w cyfrowej produkcji filmowej. Pozwala nadawać obrazowi ceniony wygląd materiałów z tradycyjnych taśm filmowych, a ponadto ma szereg zalet użytkowych: innowacyjną konstrukcję, większą trwałość i łatwość dostosowywania do własnych potrzeb.
![]()
Nowa kamera jest wyposażona w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o rozdzielczości 10,2 megapiksela[ii], cechujący się ponad 15-stopniowym zakres dynamicznym[iii], dużą czułością i niskim poziomem szumów. Bazowa czułość kamery FX6 wynosi ISO 800. Filmując w słabym lub bardzo słabym oświetleniu, można wybrać ustawienie ISO 12 800[iv] lub rozszerzyć czułość do maksymalnie 409 600[v]. Kamera umożliwia nagrywanie obrazu w formatach XAVC All Intra z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2, w DCI 4K (4096 x 2160 z szybkością do 60 kl./s[vi]), QFHD 4K (3840 x 2160 - z szybkością do 120kl./svi) i FHD (1920 x 1080 - z szybkością do 240kl./svi) oraz w formacie także XAVC Long GOP z 8-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:0 QFHD 4K (3840 x 2160 - z szybkością do 120pvi) i z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2 FHD (1920 x 1080 - z szybkością do 240 kl./s). Zapis w formacie XAVC Long GOP pozwala na znaczną redukcję rozmiarów plików. Wydajność procesora obrazu BIONZ XR™ - zastosowanego po raz pierwszy w nowym aparacie Sony α7S III - jest nawet czterokrotnie większa niż jego odpowiednika z modelu FS5 II.
![]()
W pracach nad kamerą FX6 wykorzystano zaawansowaną technologię przetwarzania koloru, która wcześniej posłużyła do stworzenia najlepszej kamery filmowej Sony VENICE. Nowy model pozwala więc wzbogacać reprodukcję tonalną za pomocą profilu obrazu S-Cinetone™ lub użyć ustawień S-Log3, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine do zwiększenia elastyczności w postprodukcji. Technologia kinowego koloru w kamerze FX6 jest zoptymalizowana do zastosowań o wysokim standardzie. W pełni wykorzystuje zakres dynamiczny przetwornika i zapewnia maksimum twórczej swobody. Pozwala ponadto z łatwością dopasować materiał filmowy do nagrań z innych z kamer z serii Cinema line.
data dodania: 15-12-2020
godzina dodania: 10:09
odsłon: 382 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() 10 grudnia Nikon Z 7II zagościł na półkach sklepowych - czym różni się nowy model od dotychczasowego
![]() Premiera najnowszego aparatu Sony A1 - 26 stycznia godz. 16:00
W dniu dzisiejszym o godzinie 16 polskiego czasu firma Sony zaprezentowała Sony A1. Zapraszamy na transmisję z tego wydarzenia. ![]() Wydanie Specjalne Obiektywy 2020 - w dobrych salonach prasowych, przejrzyj całe wydanie Wydanie Specjalne pod tytułem "Obiektywy do fotografowania i filmowania" dostępne jest w najważniejszych salonach prasowych. Wewnątrz znajdziecie, oprócz kompendium wiedzy na temat obiektywów, aż 114 modeli 11 marek. Wydanie to można zamawiać również przez naszą stronę. Redakcja pokrywa koszt przesyłki na terenie kraju. Przejrzyj całe wydanie on-line. ![]() Wacom Intuos Pro S jako jedna z nagród głównych Ligi Foto-Kuriera 2021! Z przyjemnością informujemy, że wśród nagród głównych Ligi Foto-Kuriera 2021, oprócz Nikona Z 50 z obiektywem 16-50 mm VR i statywu Sirui W-2004 z głowicą kulową K-20 II znalazł się tablet graficzny Wacom Intuos Pro S ufundowany przez firmę Alstor. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |