Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Nowy pełnoklatkowy aparat typu box Panasonic LUMIX BS1H

Panasonic z dumą ogłasza wydanie nowego pełnoklatkowego aparatu typu box - DC-BS1H. LUMIX BS1H jest wszechstronnym aparatem typu box, łączącym kinową jakość wideo LUMIX S1H z łatwym do użycia w wielu sytuacjach pudełkowym kształtem. Wyposażony w 24-megapikselową matrycę pełnoklatkową z technologią Dual Native ISO, aparat LUMIX BS1H dodatkowo zwiększa swój potencjał poprzez, nagrywanie wysokiej rozdzielczości 6K w pełnym obszarze matrycy, imponujący efekt bokeh, wysoką wydajność przy słabym oświetleniu, szeroki zakres dynamiki wynoszący ponad 14 stopni V-Log i więcej.

 

Nowy pełnoklatkowy aparat typu box Panasonic LUMIX BS1H

Dzięki swojej wszechstronności w dziedzinach łączności i mobilności użytkownicy mogą elastycznie wkomponować BS1H w idealny system aparatów zgodnie ze swoimi potrzebami. Spójny wygląd obrazów minimalizuje obróbkę postprodukcyjną, gdy inne aparaty produkcyjne Panasonic LUMIX, takie jak BGH1, aparat typu box w systemie Mikro Cztery Trzecie lub S1H, pełnoklatkbwy bezlusterkowy aparat kinowy, są używane razem z nim.

Kinowa jakość produkcji z pełnoklatkowym przetwornikiem 35 mm
BS1H zawiera 24,2-megapikselową pełnoklatkową matrycę CMOS 35 mm (35,6 mm x 23,8 mm), która rejestruje rozdzielczość 6K. Z aktywną rozdzielczością 6024 x 4016, BS1H zapewnia około 24,2 miliona elementów światłoczułych. Zastosowanie OLPF (optycznego filtra dolnoprzepustowego) eliminuje morę i fałszywe kolory. Przetwornik obrazu z Dual Native ISO w BS1H minimalizuje generowanie szumu, wybierając optymalny obwód a zgodnie z czułością przed przetwarzaniem wzmocnienia. W połączeniu z optymalnym przetwarzaniem sygnału przez Venus Engine zapewnia nagrywanie z maksymalną czułością ISO 51200 przy minimalnym poziomie szumów.

Maksymalnie wykorzystując piksele w pełnoklatkowym przetworniku obrazu, LUMIX BS1H obsługuje wysoką rozdzielczość 6K/24p, 5.4K/30p (proporcje 3:2) lub 5.9K/30p (proporcje 16:9) i płynne nagrywanie wideo. Umożliwia również nagrywanie 10-bitowego wideo 60p 4K/C4K*1 HEVC przy użyciu obszaru obrazu odpowiadającego Super 35 mm. 10-bitowy format 4:2:2 4K30p można nagrywać w standardzie H.264 na całym obszarze przetwornika. Dane o wysokiej rozdzielczości mogą być również wykorzystywane do tworzenia filmów 4K o wyższej jakości obrazu lub do przycinania obrazów w 4K.

Zakres dynamiczny to zakres luminancji, który może uchwycić aparat cyfrowy. LUMIX BS1H zapewnia ponad 14-stopniowy zakres dynamiki z V-Log, które są praktycznie takie same jak w kamerach kinowych Panasonic, aby precyzyjnie odwzorować dosłownie wszystko, od ciemnych po jasne obszary.

Możliwość uchwycenia dokładnych kolorów i bogatych odcieni skóry jest koniecznością dla każdego filmowca. LUMIX BS1H importuje słynną kolorymetrię rodziny kamer kinowych VariCam. LUMIX BS1H zawiera przechwytywanie V-Log/V-Gamut, aby zapewnić wysoki zakres dynamiki i szeroką paletę kolorów. V-Log renderuje bardzo płaski obraz, zachowując wszystkie informacje o kolorze w obrazie. Oznacza to, że poziom zabawy jest wyższy, gdy obrazy są poddawane procesom postprodukcji. Matryca CMOS aparatu LUMIX BS1H osiąga szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią w BS1H i osiąga przestrzeń kolorów szerszą niż BT.2020. V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco film negatywowy, a V-Gamut zapewnia przestrzeń kolorów nawet większą niż film.

Oprócz nagrywania wideo HDR (High Dynamic Range), aparat nagrywa wideo z wyznaczoną krzywą gamma zgodną z ITU-R BT.2100, a użytkownik może teraz wybrać Hybrid Log Gamma (HLG) w menu Styl ZdjęćPhoto.

LUMIX BS1H zapewnia również wykrywanie obiektów w czasie rzeczywistym za pomocą zaawansowanej technologii głębokiego uczenia, aby precyzyjnie ustawić ostrość na obiekcie docelowym, takim jak ludzie i zwierzęta, nawet jeśli poruszają się szybko.

* Odpowiada 4K (4096×2160) zgodnie z definicją Digital Cinema Initiatives (DCI).

Duży wybór formatów nagrywania, ilości klatek na sekundę i rozdzielczości.
LUMIX BS1H obsługuje 10-bitowe wyjście HDMI 4:2:2 4K 60p/50p. Przyjmując nową strukturę rozpraszania ciepła, osiągnięto nieograniczone nagrywanie wideo w różnych formatach, w tym w trybie anamorficznym 4:3, aby sprostać profesjonalnym potrzebom.
Co więcej, zapewniając dwie alternatywy dla pracy w formacie RAW, BS1H w większym stopniu odpowiada na szerokie potrzeby twórcze. [5,9K] / [4K] / [Anamorficzny (4:3) 3,5K] 12-bitowe dane wideo RAW mogą być przesyłane przez HDMI, aby zapisać Apple ProRes RAW w Atomos Ninja V lub zapisać Blackmagic RAW w Blackmagic Video Assist 12G HDR.

- V-Log lub V709 można wybrać na zewnętrznym monitorze Live View przez SDI podczas wyjścia RAW.
- Funkcje wspomagające rejestrację obrazu, w tym V-Log View Assist, WFM (monitor kształtu fali), zakres wektorowy, punktowy miernik luminancji i wzór zebry, mogą być używane podczas używania wyjścia RAW.


Apple ProRes RAW
*Tryb nagrywania, który można wybrać, zależy od wersji oprogramowania Atomos Ninja V.
*Aby uzyskać informacje na temat odpowiedniej wersji oprogramowania sprzętowego Atomos Ninja V, odwiedź stronę internetową Atomos.
*Do edycji wideo RAW nagranego za pomocą NINJA V wymagane jest oprogramowanie obsługujące Apple ProRes RAW. Zastosuj tabelę LUT (tabela przeglądowa) dostępną w następującej witrynie obsługi klienta, aby uzyskać taką samą gradację kolorów jak V-Log/V-Gamut
https://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/download/lut/s1h_raw_lut/
*Wszystkie funkcje mogą nie być dostępne w zależności od sytuacji.

Blackmagic RAW
*Wybór trybu nagrywania zależy od wersji oprogramowania Blackmagic Video Assist 12G HDR.
*Aby uzyskać informacje na temat odpowiedniej wersji oprogramowania sprzętowego Blackmagic Video Assist 12G HDR, odwiedź stronę internetową Blackmagic Design.
*Do odtwarzania i edycji danych Blackmagic RAW wymagane jest oprogramowanie DaVinci Resolve lub DaVinci Resolve Studio. DaVinci Resolve Studio jest wymagane do dostarczania projektów z wykorzystaniem danych Blackmagic RAW w rozdzielczościach powyżej 3840x2160.
*Do odtwarzania danych Blackmagic RAW wymagane jest oprogramowanie DaVinci Resolve lub DaVinci Resolve Studio. Do edycji danych Blackmagic RAW wymagane jest DaVinci Resolve Studio.
*Wszystkie funkcje mogą nie być dostępne w zależności od sytuacji.

 

Nowy pełnoklatkowy aparat typu box Panasonic LUMIX BS1H

 

VFR (Variable Frame Rate) pozwala użytkownikom nagrywać wideo w C4K/4K (60 kl./s, maksymalnie 2,5 raza wolniej w 24p) i FHD (180 kl./s, maksymalnie 7,5 raza wolniej w 24p). Minimalna liczba klatek na sekundę dla wideo w szybkim ruchu to 2 kl./s. Ponadto wideo HFR (High Frame Rate) z dźwiękiem można nagrywać nawet przy użyciu autofokusa. Dostępnych jest wiele efektów do tworzenia wideo w zwolnionym tempie w procesie postprodukcji.

LUMIX BS1H przyjął nową strukturę rozpraszania ciepła, aby osiągnąć nieograniczone nagrywanie wideo. Rama korpusu składa się ze stopu aluminium i magnezu, aby zapewnić zarówno trwałość, jak i lekkość.

Aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na transmisję strumieniową na żywo, BS1H zapewnia funkcję przesyłania strumieniowego IP, która umożliwia odległą transmisję wysokiej jakości obrazu do platformy społecznościowej online przez połączenie z komputerem przewodową siecią LAN. Warto zauważyć, że LUMIX BS1H może przesyłać strumieniowo wideo 4K 60p (50p) w H.265. H.265 realizuje połowę szybkości transmisji, zachowując jakość obrazu taką samą jak H.264, co oznacza, że ​​może zapewnić 2x wyższą jakość obrazu przy tej samej szybkości transmisji bitów co H.264. Strumieniowanie w ultrawysokiej rozdzielczości 4K przy niskim bitrate jest możliwe nawet w przypadkach, gdy przepustowość nie jest wystarczająco duża.

 


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 18-10-2021
 
godzina dodania: 09:05
 
odsłon: 884
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

ABC filmowania aparatem cz. VIII: używamy smartfonu Sony Xperia 1 III i gimbala ZHIYUN SMOOTH-Q3
ABC filmowania aparatem cz. VIII: używamy smartfonu Sony Xperia 1 III i gimbala ZHIYUN SMOOTH-Q3
Leica Leitz Phone 1 – smartfon z 1-calową matrycą, czyli powrót do przeszłości 2
Leica Leitz Phone 1 – smartfon z 1-calową matrycą, czyli powrót do przeszłości 2
Fujifilm GFX50S II - lekki, kompaktowy ze stabilizacją i 51,4-milionową średnioformatową matrycą
Fujifilm GFX50S II - lekki, kompaktowy ze stabilizacją i 51,4-milionową średnioformatową matrycą
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
Nikon Z 5 najlepszym pełnoklatkowy aparatem seoznu 2021-2022 pod względem relacji jakości do ceny
Nikon Z 5 najlepszym pełnoklatkowy aparatem seoznu 2021-2022 pod względem relacji jakości do ceny
Już w sprzedaży - Nikon Z fc - cena następcy Nikona FM2 oraz dedykowane: Nikkor Z DX 16-50 mm i Nikkor Z 28 mm
Już w sprzedaży - Nikon Z fc - cena następcy Nikona FM2 oraz dedykowane: Nikkor Z DX 16-50 mm i Nikkor Z 28 mm




Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.091) / 0.080

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |