Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST: Nikon D750 - pełnoklatkowy artysta - pełny test z Foto-Kuriera 10/14

ciąg dalszy...

 

 

Po podpięciu obiektywu DX na matówce aparatu pojawia siędodatkowa ramka [H], ograniczajacapole kadru oraz symbol DX [I].

Po podpięciu obiektywu DX na matówce aparatu pojawia siędodatkowa ramka [H], ograniczajacapole kadru oraz symbol DX [I]; fot. K. Patrycy.

 

Do aparatu możemy również podpiąć obiektyw DX. Po jego założeniu w wizjerze pojawia się, w prawym górnym rogu, informacja na ten temat, a na matówce widzimy zawężone pole krycia obiektywu dedykowanego do matryc APS-C. Nikon D750 może współpracować z kreatywnym systemem oświetlenia (CLS) firmy Nikon i współpracuje z wieloma lampami błyskowymi, których można używać do  twórczego fotografowania z lampą zamocowaną na aparacie lub z niego zdjętą. Wśród trybów kreatywnych znajdziemy m.in.: tryb HDR (High Dynamic Range), wbudowaną funkcję zdjęć poklatkowych, efekty specjalne i programy tematyczne. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,75 punktu.

 

Większość przycisków pozostało na swoim miejscu. Przeprojektowano głównie koło wyboru trybu pracy [C] i przyciski na prawo od ekranu LCD [D]. Rozdzielono też pokrywy osłaniające złącza [E].

Większość przycisków pozostało na swoim miejscu. Przeprojektowano głównie koło wyboru trybu pracy [C] i przyciski na prawo od ekranu LCD [D]. Rozdzielono też pokrywy osłaniające złącza [E].

 

Ekran Nikona D750 jest odchylany [B]. Większość przycisków pozostało na swoim miejscu. Przeprojektowano głównie koło wyboru trybu pracy [C] i przyciski na prawo od ekranu LCD [D]. Rozdzielono też pokrywy osłaniające złącza [E]

 

Pomiary

W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetworników, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność dedykowanych ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy wykorzystując testową tablicę barwną X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Pomiary testowe wykonane zostały na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i Minolta Color Meter III.

 

Nikon

 

Szumy

 

Nikon D750 pod kątem szumów wypada lepiej od D700 pomimo tego, że ma dwa razy więcej pikseli na tej samej powierzchni matrycy

 

Nikon D750 pod kątem szumów wypada lepiej od D700 pomimo tego, że ma dwa razy więcej pikseli na tej samej powierzchni matrycy

 

Nikon D750 pod kątem szumów wypada lepiej od D700 pomimo tego, że ma dwa razy więcej pikseli na tej samej powierzchni matrycy

 

Pomiary testowe wykonaliśmy na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na  największych. Pomiary przy świetle żarowym i błyskowym wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, oraz przy redukcji na poziomie normalnym i  zwiększonym.
W świetle żarowym, z wyłączoną redukcją, poziom zaszumienia rośnie dość szybko wraz z podnoszeniem czułości ISO. Przy ISO 800 poziom szumów ma ok. 2,5%. Do tego momentu charakterystyka wykresu podobna jest do tej z 12-milionowego Nikona D700. Po włączeniu redukcji szumów w Nikonie D750 ich poziom jest już zdecydowanie niższy od D700 aż do czułości ISO 25 600. Pomimo mniejszych szumów nie obserwujemy w D750 drastycznej degradacji szczegółów.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 16-12-2019
 
godzina dodania: 16:00
 
odsłon: 16058
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.141) / 0.128

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |