testowe TEST: Nikon D750 - pełnoklatkowy artysta - pełny test z Foto-Kuriera 10/14ciąg dalszy...
Dynamika
Zakres dynamiki w testowanym Nikonie jest na dość dobrym poziomie i wynosi 6 i 2/3 EV.
Zakres
dynamiki w testowanym Nikonie wynosi 6 i 2/3 EV. Jest to dość dobre
osiągnięcie. Charakterystyka dynamiki była na podobnym poziomie również w
Nikonie D700. W tej kategorii przyznajemy 5,4 punktu.
Odwzorowanie barwne
Przy
świetle żarowym ustawienie balansu w tryb Auto nie sprawdza się
najlepiej. W tym trybie na zdjęciach widać wyraźną żółtą dominantę.
Zdecydowanie lepiej skorzystać z trybu Żarowy lub ustawić samemu
temperaturę barwową. W obu przypadkach otrzymamy zadowalające efekty. W
przypadku światła błyskowego jest trochę inaczej. Nikon przy ustawieniu w
tryb Auto poradził sobie dobrze z odwzorowaniem kolorów. Podobnie było w
trybie Słońce i przy ręcznie wybieranie temperaturze barwowej (K). Przy
ustawieniu balansu bieli na światło błyskowe pojawiła się lekka
magentowa dominanta.
Funkcje edycyjne i kreatywność
Nowo
wprowadzony przez firmę Nikon system Picture Control drugiej generacji
ułatwia kontrolę nad rejestrowanymi zdjęciami podczas fotografowania,
jak i na dalszym etapie pracy. Aparat ma bogate funkcje edycyjne łącznie
z możliwością konwersji plików RAW (NEF) na JPEG. Dodatkowe możliwości
kreatywne oferuje wbudowana w aparat funkcja zdjęć poklatkowych, która
pozwala rejestrować serie zdjęć z płynnymi przejściami ekspozycji za
pomocą prostych operacji w menu. Za możliwości edycyjne przyznajemy 6 punktów.
Możliwości multimedialne Nikon D750 umożliwia rejestrowanie materiałów wideo do formatu Full HD (1080p) z częstotliwością 50p/60p. Specjalne menu znacznie upraszcza rejestrowanie obrazów wideo, umożliwiając zapisanie wszystkich ustawień filmowania w jednym miejscu. Sterowana elektrycznie przysłona może być przymykana i otwierana podczas nagrywania. Ponadto, aparat oferuje czysty sygnał wyjściowy HDMI oraz umożliwia jednoczesne nagrywanie materiału w pełnej rozdzielczości na karcie pamięci i na zewnętrznym rejestratorze. Podczas filmowania w trybie M można ustawić czułość w zakresie od ISO 100 do odpowiednika wartości ISO 51 200, a dla funkcji automatycznego doboru czułości można określić maksymalną wartość ISO, która ma być stosowana, począwszy od ISO 200. Opracowana przez Nikona funkcja trójwymiarowej redukcji szumów ogranicza przypadkowe szumy, dystorsję i migotanie powstające przy filmowaniu z wykorzystaniem wysokich czułości. W trybie wyświetlania obszarów prześwietlonych ekran dokładnie je wskazuje. Wejście mikrofonu stereofonicznego i wyjście audio umieszczone pod oddzielną gumowaną osłoną z lewej strony korpusu umożliwiają precyzyjną, niezależną regulację poziomów dźwięku przed nagrywaniem i w jego trakcie. Można ponadto wybrać zakres częstotliwości dźwięku (szeroki/głos) oraz ustawić redukcję szumu wiatru podczas nagrywania za pomocą wbudowanego mikrofonu. Aparat ma dwa gniazda kart pamięci typu SD przystosowane do współpracy z kartami SDXC i UHS-I (D700 ma jedno).
Nowym Nikonem D750 możemy filmować do Full HD/60p
Nikon D750 to pierwsza z zaawansowanych lustrzanek Nikona, która ma wbudowany interfejs Wi-Fi [3]. Umożliwia on szybkie przesyłanie pełnoklatkowych zdjęć na smartfon lub tablet, a także zdalne wyzwalanie migawki.
data dodania: 16-12-2019
godzina dodania: 16:00
odsłon: 16237
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |