testowe TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z FK 10/20Na początku września mieliśmy możliwość spędzenia z tym aparatem kilku dni w Berlinie podczas GPC IFA 2020, gdzie mogliśmy przetestować ten model w typowym dla aparatu środowisku fotograficznym. W naszych rozważaniach, tam gdzie to będzie miało sens odnosimy się do modelu Fujifilm X-T3, którego test opublikowaliśmy w Foto-Kurierze 5/19.
Fujifilm X-T4 + 16–80 mm f/4 R OIS WR. Par. eksp.: 1/17 s; ISO 640; f/4,5; f=24 mm
Ergonomia i estetyka
W nowym flagowcu niemal w całości zachowano pozycje pokręteł na górnym panelu (po co zmieniać to co jest dobre), centralnie umieszczony wizjer EVF (patrz dalej) oraz bardzo dobrze wyprofilowany uchwyt poprawiający wygodne trzymanie aparatu w prawej dłoni. Kształt górnych pokręteł wyboru czasu otwarcia migawki i czułości jest taki sam jak w X-T3, a pokrętło korekcji ekspozycji nadal nie ma blokady zapobiegającej przypadkowemu obrotowi, ale na szczęście zmieniamy jego pozycję z wyraźnym oporem.
Na pokrętle wyboru czułości ISO zmieniono tez nieznacznie oznaczenia. Nie ma już literek L i H, a w to miejsce pojawiła się litera C [1], gdzie po wybraniu pozycji z nią kojarzonej korzystamy z wcześniej wybranej preferowanej czułości ISO. To rozwiązanie jest lepsze o tyle, że jeśli mamy swoją preferowaną czułość to w tej chwili możemy z niej szybciej skorzystać przestawiając pokrętło w pozycję „C”.
Aparat występuje w wersji srebrno-czarnej i czarnej. Model X-T4 odziedziczył po Fujifilm X-T3 kształt przycisków na tylnym panelu (z wyjątkiem nieco bardziej zaokrąglonego przycisku AF-ON [2]), a także wygodną obsługę przedniego i tylnego pokrętła, które reagują na zmianę ustawienia charakterystycznym kliknięciem.
Zmieniono nieco opisy przycisków na tylnej ściance, na prawo od ekranu LCD, co widać na załączonych obok zdjęciach. Do dotychczasowego pokrętła znajdującego się pod pokrętłem zmiany czasów przypisano teraz funkcję przełączania między trybem fotografowania i filmowania [3]. Zapewne inspiracja przyszła od konkurencyjnych modeli Canona i użytkowników tej marki. Fujifilm liczy zapewne, że część zwolenników lustrzanek Canona przesiądzie się na bezlusterkowce Fujifilm.
data dodania: 08-03-2021
godzina dodania: 09:50
odsłon: 8729
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Test Panasonica LUMIX S 28-200 mm f/4–7,1 MACRO O.I.S. 22 lutego 2024 r. Panasonic zaprezentował obiektyw LUMIX S 28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S. oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany został z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym. LUMIX S 28-200 mm jest najmniejszym i najlżejszym na świecie obiektywem typu superzoom nie tylko dla kreatywnych podróżujących. Jest to pierwszy w serii LUMIX S obiektyw z tak szerokim zakresem ogniskowych. W marcu obiektyw trafił do redakcji... LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |