testowe Nikon D300 - cudowna „zabawka” nie tylko dla profesjonalistówW sierpniu 2007 roku Nikon pokazał dwie zaawansowane lustrzanki cyfrowe. Jedną – model Nikon D3 – opisywaliśmy w F•K 9/2007. Teraz prezentujemy Nikona D300. Nowy aparat jest nafaszerowany nowymi rozwiązaniami, niestosowanymi dotychczas w tej klasie sprzętowej.
Nikon D200 miał swą premierę 1 listopada 2005 roku. Nie minęły dwa lata, a japoński koncern – śledząc na bieżąco tendencje rynkowe – pokazał jego następcę. W drugiej połowie sierpnia światło dzienne ujrzał Nikon D300, wyposażony w nowy przetwornik, nowy procesor obrazowy i wiele innych funkcji, o których użytkownik Nikona D200 mógł tylko pomarzyć. Nikon D300 jest konstrukcją z założenia półprofesjonalną, choć ma z pewnością więcej profesjonalnych rozwiązań niż D200. Na zachodzie jego odbiorcami są przede wszystkim zaawansowani fotoamatorzy. W Polsce natomiast – podobnie jak Canon EOS 40D – będzie służył prawdopodobnie głównie zawodowym fotoreporterom. Tym bardziej, że bardziej zaawansowany jest tylko model Nikon D3.
Na tylnej ściance aparatu umieszczono 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 922 tys. pikseli (VGA) za pomocą którego można kadrować obraz w czasie rzeczywistym (Live View).
Wygląd zewnętrzny
Aparat, jak na półprofesjonalną lustrzankę, jest
niewielkich rozmiarów (147×113×74 mm). Waży 825 g (bez akumulatora
i nośnika pamięci). Korpus wykonano ze stopu magnezu, dodatkowo
stosując w newralgicznych miejscach (np. wokół przycisków)
uszczelnienia, przez co zwiększono jego odporność na kurz i wodę.
Na górnej płaszczyźnie aparatu znajdują się m.in.: podświetlany wyświetlacz, spust migawki, otoczony pierścieniem umożliwiającym włączenie i wyłączenie lustrzanki, oraz przyciski umożliwiające błyskawiczny dostęp do ekw. czułości ISO i balansu bieli.
Przetwornik i rejestracja zdjęć Nikona D300 wyposażono w matrycę CMOS o formacie DX (23,7×15,6 mm) i rozdzielczości efektywnej ok. 12,3 mln pikseli. Zdjęcia można rejestrować w kilku rozdzielczościach, najwyższej 4288×2848 pikseli. Umożliwia to uzyskanie wydruku o formacie 24,1×36,3 cm dla 300 dpi. Zdjęcia w D300 – w zależności od potrzeb – mogą być zapisywane jako RAW-y, JPEG-i lub TIFF-y. Nośnikiem pamięci są karty CF I/II/Microdrive. D300 współpracuje też z kartami CF UDMA. Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.plWniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 8 ; Liczba tabel i ilustracji: 5 ; Liczba znaków: 13536 Wybierz formę płatności data dodania: 30-07-2009
godzina dodania: 14:41
odsłon: 4865
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
Fujifilm Instax WIDE Evo - elegancja i kreatywność w szerszym wymiarze - cena i dostępność 21 stycznia 2025 r. Fujifilm Europe GmbH, dział Imaging Solutions, poinformował o wprowadzeniu na rynek hybrydowego aparatu natychmiastowego instax WIDE Evo - najnowszego przedstawiciela cieszącej się popularnością linii aparatów natychmiastowych i drukarek do smartfonów instax. W dzień później w salach Muzemu Gazowni Warszawskiej odbyła się oficjalna, pierwsza w Polsce prezentacja tego oryginalnego i eleganckiego aparatu. Canon RF 16-28 mm f/2,8 IS STM – jasny, ultraszerokokątny zoom - dostępność i cena 22 stycznia 2025 r. Canon zaprezentował ultraszerokokątny pełnoklatkowy zoom Canon RF 16-28 mm f/2,8 IS STM, który wydaje się być doskonałym narzędziem dla kreatywnych użytkowników. Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy bez tajemnic - w najlepszych salonach prasowych i on line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |