Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST: Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S - TEST Foto-Kurier 7/19

ciąg dalszy...

 

 

Rozdzielczość

 

Rozdzielczość obiektywu jest na bardzo dobrym poziomie w całym zakresie badanych przysłon zarówno w centrum jak i na brzegach kadru. Potwierdzają to również wykresy MTF udostępnione przez producenta.

Rozdzielczość obiektywu jest na bardzo dobrym poziomie w całym zakresie badanych przysłon zarówno w centrum jak i na brzegach kadru. Potwierdzają to również wykresy MTF udostępnione przez producenta. 

 

 

Rozdzielczość testowanego Nikkora Z z 45,7-milionową matrycą Nikona Z7 zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegach jest na bardzo dobrym, wysokim poziomie [13]. W badanym zakresie przysłon utrzymuje się w większości przypadków na poziomie aż 70 linii/mm.

 

Rozdzielczość obiektywu jest na bardzo dobrym poziomie w całym zakresie badanych przysłon zarówno w centrum jak i na brzegach kadru. Potwierdzają to również wykresy MTF udostępnione przez producenta.

Rozdzielczość obiektywu jest na bardzo dobrym poziomie w całym zakresie badanych przysłon zarówno w centrum jak i na brzegach kadru. Potwierdzają to również wykresy MTF udostępnione przez producenta.

 

Za rozdzielczość przy przysłonie minimalnej oraz przy przysłonie optymalnej (przymknięta o 3 EV) przyznajemy po 5,7 punktów!

Aberracja chromatyczna

Na zdjęciach z wykorzystaniem Nikkora Z 24–70 mm f/2,8 S. aberracja chromatyczna jest praktycznie niezauważalna. Za aberrację chromatyczną przyznajemy 6 punktów.

Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S to idealny zestaw do rejestracji życia ulicy. Par. eksp.: 1/1250 s; ISO 800; f/2,8; f=70 mm

Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S to idealny zestaw do rejestracji życia ulicy.
Par. eksp.: 1/1250 s; ISO 800; f/2,8; f=70 mm

 

Winietowanie

Jak to w przypadku tego typu zoomów bywa tak jest i w Nikkorze, że przy przysłonie f/2,8 i ogniskowej 24 mm winieta jest dość widoczna. Rogi są ciemniejsze w stosunku do środka kadru aż o 3 i 1/3 EV. Przymykając przysłonę o 2 EV winietowanie zanika do akceptowalnego poziomu. Wydłużając ogniskową (35–70 mm) winietowanie jest trochę mniej widoczne. Tam rogi są ciemniejsze od środka kadru o 1 i 2/3 EV. W tym przypadku przymknięcie przysłony do f/5 sprawia, że jest ono w praktyce niezauważalne.
Za winietowanie przyznajemy 4,4 punktu.

Pod światło

 

Winietowanie w testowanym Nikkorze jest dość znaczne, za to podczas zdjęć pod światło radzi sobie bardzo dobrze. Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 100; f/4; f=24 mm

Winietowanie w testowanym Nikkorze jest dość znaczne, za to podczas zdjęć pod światło obiektyw radzi sobie bardzo dobrze. Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 100; f/4; f=24 mm


Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S w warunkach studyjnych pod ostre światło poradził sobie bardzo dobrze. Blik praktycznie był niezauważalny niezależnie od długości ogniskowej i przysłony. Fotografując pod ostre, wiosenne słońce bliki sporadycznie pojawiały się po przeciwnej stronie kadru w stosunku do położenia słońca.
Za zdjęcia pod światło przyznajemy 5,8 punktu.

 

Dystorsja

 

Dystorsja


W Nikkorze Z 24–70 mm f/2,8 S przy najkrótszej ogniskowej pojawia się dość znaczna jak na tą ogniskową dystorsja beczkowata. Odchylenie wynosi 2,6%. Wydłużając ogniskową dość szybko zmienia się w dystorsję poduszkowatą i przy 35 mm odchylenie wynosi 0,9%. Wydłużając ogniskową dystorsja poduszkowata powiększa się i przy 70 mm wynosi 2,6%. Wartości te nie są aż tak duże. Za dystorsję przyznajemy 5,75 punktu.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 08-04-2020
 
godzina dodania: 09:10
 
odsłon: 8814
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.114) / 0.099

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |