Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - TEST z Foto-Kuriera 6-7/2020

Zakres ogniskowych 70–180 mm to ciekawa propozycja zarówno dla miłośników portretów jak i dla tych, co lubią się trochę „zbliżyć” do fotografowanej osoby / obiektu nie podchodząc zbyt blisko. Testowany Tamron idealnie nadaje się do tego typu fotografii, tym bardziej, że jego jasność wynosząca f/2,8 jest dostępna w całym zakresie ogniskowych.

f=180 mm; 1/320 s; f/5,6; ISO 200; fot. Kentaro Fukuda

f=180 mm; 1/320 s; f/5,6; ISO 200; fot. Kentaro Fukuda

 

Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD został zaprezentowany 7 kwietnia 2020 roku. W swojej ofercie firma ma kilka modeli o podobnym zakresie (70–200 mm), jednak testowany zoom jest pierwszą konstrukcją tego producenta przeznaczony do współpracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Sony o takim zakresie ogniskowych. Firma Sony ma w swoim portfolio tylko jeden model przeznaczony do bezlusterkowców o podobnym zakresie (FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS). Jest on jednak cięższy, większy i droższy, zatem Tamron 70–180 mm może sporo namieszać…

 

Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/2020

 

Mechanika i ergonomia

Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD zaprojektowany został w Japonii (o czym informuje dość widoczny napis na obiektywie [1]), a wyprodukowany w Wietnamie (co nie jest już tak okazale przedstawione). Przystosowany jest do pracy z aparatami pełnoklatkowymi Sony. Po podłączeniu go do modeli z matrycą APS-C kąt widzenia obiektywu będzie odpowiadał ogniskowej 105–270 mm, nie będzie jednak wtedy pracował całym polem obrazowym. Tamron 70–180 mm waży 810 g i ma wymiary 149 × 81 mm przy 35 mm (przy maksymalnej ogniskowej dłuższy jest o ok. 32 mm). Testowany model ma metalowy bagnet otaczający 10 styków komunikacyjnych [2].

 

Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/2020

 

Tuż za bagnetem jest mała, biała kreska ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu. Dalej jest 16-milimetrowy, radełkowany pierścień ustawiania ostrości w trybie ręcznym [3]. Jego kąt obrotu uzależniony jest od szybkości obracania go. Czym wolniej będziemy go obraca, tym precyzyjniej ustawimy ostrość. Kolejny, bardzo szeroki pierścień (ok. 58 mm z czego ok. 49 mm jest pokryte gumowaną, radełkowaną okładziną) służy do zmiany ogniskowej [4]. Na tubusie znajduje się jeszcze przełącznik blokujący samoistne wysuwanie się obiektywu [5] (testowany przez nas model nie wysuwa się nawet wtedy, gdy przełącznik nie był w pozycji blokującej, ale być może przy dłuższym użytkowaniu może się to zmienić i stąd to zabezpieczenie).

 

Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/2020

 

Wspomniane pierścienie poruszają się płynnie.
Obiektyw kończy się gwintem mocowania filtra o średnicy 67 mm. Warto zauważyć, że wszystkie obiektywy Tamrona z mocowaniem Sony FE (na tę chwilę jest ich 7) mają taką samą średnicę gwintu [6]. Dzięki temu możemy w każdym z nich stosować te same filtry.

Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/2020

Na przedniej części obiektywu możemy zamontować osłonę przeciwsłoneczną. Przednia soczewka nie rotuje.

System AF testowanego Tamrona działa cicho, szybko i przede wszystkim skutecznie. To zasługa zastosowania nowo opracowanego silnika VXD [7] (Voice-coil eXtreme-torque Drive). Jest to pierwszy liniowy silnik opracowany w firmie Tamron. Ma dwa ruchome moduły VXD sterowane elektronicznymi impulsami, co ma pozytywny wpływ m.in. przy fotografowaniu obiektów w ruchu.

 

Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/2020

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 14-08-2020
 
godzina dodania: 11:06
 
odsłon: 875
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST Panasonic S5 - najmniejszy bezlusterkowiec w portfolio - test z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Fujifilm X-T3 - trzecie wcielenie flagowca Fujifilm - test z Foto-Kuriera 5/19
fotografia
TEST Nikon D7500 - rozwój uhonorowany nagrodą EISA - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2,8ED PRO - superszeroki zoooom - test z FK 1-2/2016
fotografia
TEST Epson SC-P7500 Spectro - 12 kolorów dla kreatywnego i wymagającego fotografa - TEST z FK 3/20
fotografia
Ponad 100° na pełnej klatce - TEST Tamron SP 15- 30 mm f/2,8 Di VC USD vs. Canon z Foto-Kuriera 6/15
fotografia
TEST Nikkor Z 14–30 mm f/4 S - szerokokątny zoom bez dystorsji - test z Foto-Kuriera 8-9/19
fotografia
Nikkor Z 85 mm f/1,8 S, nie tylko portretowy - test z Foto-Kuriera 10/19
fotografia
TEST: Epson SureLab D700, czyli drukarka o możliwościach ekonomicznego minilabu - test z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
TEST Epsona SC-F500, czyli 24 cale nowych sublimacyjnych możliwości - pełny test z Foto-Kuriera 12/19
fotografia
TEST: Nikon Z 50, pierwszy bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19
fotografia
TEST: Canon EOS RP - niewielki, pełnoklatkowy bezlusterkowiec - test z Foto-Kuriera 5/19


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2020. (0.104)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |