Wydania FK: 169,
publikacje: 9009,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 286809,
użytkownicy: 9684
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Wydania specjalne
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/21 - Obiektywy
Wymiary: 190 mm x 270 mm
Stron: 152 Cena: 24.90 zł Dostępność: tak
Obiektywy bez tajemnic… Dla Państwa bijemy rekordy
15 lat za nami i już trzydziesty czwarty raz kłaniam się nisko wszystkim, którzy towarzyszą nam od samych początków i z nieukrywana przyjemnością tym, którzy sięgają po tę pozycję po raz pierwszy. Tym razem oddajemy w Państwa ręce, po raz dziewiąty, pierwsze tak liczne zestawienie obiektywów do lustrzanek i aparatów z wymienną optyką tzw. bezlusterkowców. Przybliżamy poszczególne konstrukcje, wskazując, w miarę możliwości, ich największe zalety i wady. Jesteśmy pewni, że specyfikacje zawierające podstawowe dane aż 143 obiektywów aż 12-tu marek umożliwią efektywne ich porównanie. W publikacji znajdą Państwo aż 91 obiektywów (to kolejny rekord), które nie wystąpiły w poprzednim wydaniu. Wszystkie te modele oznaczyliśmy etykietą „NOWY w WYDANIU”. Jak wiadomo, wybierając obiektyw, kierujemy się nie tylko jego możliwościami, ale również ceną. Udało nam się zgromadzić obiektywy z zakresu cenowego od 700 zł, aż do 66 400 zł. Można powiedzieć, że kolejny rekord rozpiętości cen został pobity :).
Przegląd istniejących rozwiązań poprzedzony jest, jak zwykle, obszernym opracowaniem, w którym wyjaśniamy podstawowe pojęcia związane z obiektywami, z technologiami w nich zastosowanymi, omawiamy niektóre konstrukcje optyczne, krzywe MTF oraz opisujemy też nowe systemy mocowań obiektywów i pokazujemy schematy zależności między nimi.
Opracowanie podzielone jest na dwie główne części. Uporządkowania obiektywów, wzorem poprzedniego wydania, dokonano ze względu na rodzaj matrycy, do której obiektyw jest dedykowany. I tak pierwszą, rekordową w stosunku do edycji z 2020 roku, grupę stanowią aż 33 obiektywy dedykowane do aparatów APS-C (tzw. cropy) i do M4/3, a drugą, zdecydowanie większą, aż 110 obiektywów do aparatów pełnoklatkowych. Proszę zauważyć, że żadnej z tych grup nie wyróżniamy z uwagi na ich przeznaczenie do lustrzanek lub do bezlusterkowców. Kontynuujemy w ten sposób zmianę rozpoczętą w poprzednim wydaniu mającą na celu dostosowanie się do nowego wyglądu rynku. W opracowaniu ponownie pojawiły się dwa symbole B – oznaczający bezlusterkowce i U – konstrukcje uniwersalne, których przeznaczenie zależy od rodzaju mocowania – mogą być dedykowane do lustrzanek, ale mogą też być podłączone do bezlusterkowców. Przy obiektywach tworzonych wyłącznie z myślą o lustrzankach nie umieszczaliśmy żadnego dodatkowego oznaczenia. „Pełnoklatkowce” dodatkowo podzieliliśmy na dwie podgrupy: obiektywy stałoogniskowe i zmiennoogniskowe (tzw. zoomy). Obiektywy podgrup uporządkowane są według początkowej ogniskowej, a następnie według marek. Dzięki temu możemy łatwo dotrzeć np. do aż 14 obiektywów o ogniskowej 50 mm (kolejny rekord) stworzonych przez najważniejszych producentów optyki fotograficznej na świecie. W wydaniu występuje też grupa obiektywów dedykowanych wyłącznie do filmowania, ale pamiętajmy, że dzisiaj, dzięki bezlusterkowcom, możemy powiedzieć, że każdy z obiektywów w tym wydaniu, np. poprzez przejściówki, może być wykorzystywany do filmowania.
W doborze obiektywów pomogli nam przedstawiciele poszczególnych marek w Polsce, dzięki czemu piszemy tylko o tych produktach, które są dostępne na polskim rynku, bądź też wkrótce na nim zagoszczą. Wydanie zawiera informacje na temat obiektywów następujących marek: Canon, Fujifilm, Laowa (po raz pierwszy), Nikon, Panasonic, Pentax, Samyang, Sigma, Sirui, Sony, Tamron oraz również pierwszy raz Voigtlander.
Przegląd i opisy obiektywów poprzedziliśmy artykułami, w których wyjaśniamy oznaczenia występujące na nich i opisujemy najnowsze technologie zastosowane w obiektywach w ostatnim czasie. Zaproponowana przez nas idea ułożenia obiektywów umożliwi Państwu łatwiejszy wybór tego, którym jesteście zainteresowani. W wydaniu zamieszczamy również tabele porównawcze wybranych „szkieł”, które ułatwią dotarcie do celu.
Jesteśmy pewni, że to niecodzienne, jedyne na polskim rynku i unikalne na świecie, kompendium praktycznej wiedzy o obiektywach, będzie przydatne zarówno dla tych, którzy kupują, jak i dla tych, którzy je sprzedają. W wydaniu polecamy również przegląd monitorów EIZO.
Po efektywnej lekturze życzymy trafionych wyborów i pięknych zdjęć wykonanych właściwymi obiektywami.
Index obiektywów:
FF stałoogniskowe Canon RF 35 mm f/1,8 Macro IS STM
Canon
RF 50 mm f/1,2L USM
Canon
RF 50 mm f/1,8 STM
Canon
RF 85 mm f/1,2L USM
Canon
RF 85 mm f/1,2L USM DS
Canon
RF 85 mm f/2 MACRO IS STM
Canon RF 100 mm f/2,8L Macro IS USM
Canon RF 400 mm f/2,8L IS USM
Canon
RF 600 mm f/4L IS USM
Canon
RF 600 mm f/11 IS STM
Canon
RF 800 mm f/11 IS STM
FF zoomy Canon RF 15–35 mm f/2,8 L IS USM
Canon
RF 24–70 mm f/2,8 L IS USM
Canon
RF 24-105 mm f/4L IS USM
Canon
RF 24–105 mm f/4–7,1 IS STM
Canon
RF 24–240 mm f/4–6,3 IS USM
Canon
RF 28–70 mm f/2 L USM
Canon
RF 70–200 mm f/2,8 L IS USM
Canon
RF 70–200 mm f/4L IS USM
Canon
RF 100–500 mm f/4,5–7,1 L IS USM
Typu crop Fujifilm XF 10–24 mm f/4 R OIS WR
Fujifilm XF 16–55 mm f/2,8 R LM WR
Fujifilm XF 18 mm f/1,4 R LM WR
Fujifilm XF 23 mm f/1,4 R
Fujifilm XF 23 mm f/2 R WR
Fujifilm XF 27 mm f/2,8 R WR
Fujifilm XF 35 mm f/1,4 R
Fujifilm XF 50 mm f/1 R WR
Fujifilm XF 56 mm f/1,2 R
Fujifilm XF 70–300 mm f/4–5,6 R LM OIS WR
Typu crop Laowa C&D-Dreamer 10 mm f/2 Zero-D
Laowa Argus 33 mm f/0,95 APO CF
FF stałoogniskowe Laowa 11 mm f/4,5 FF RL
Laowa D-Dreamer 12 mm f/2,8
Laowa 12 mm T2,9 Zero-D Cine
Laowa
14 mm f/4 FF RL Zero-D
Laowa
D-Dreamer 15 mm f/2 Zero-D
Laowa
15 mm T2,1 Zero-D Cine
Laowa 15 mm f/4,5 Zero-D Shift
Laowa CA-Dreamer 100 mm f/2,8 Macro 2:1
Typu crop Nikon AF-P DX 10–20 mm f/4,5–5,6G VR
Nikon
18–300 mm f/3,5–6,3G ED VR
Nikon
AF-S DX 35 mm f/1,8G
FF stałoogniskowe Nikon Z 35 mm f/1,8 S
Nikon
AF-S 35 mm f/1,8G ED
Nikon
AF-S 50 mm f/1,4G
Nikon
AF 50 mm f/1,8D
Nikon
AF-S 50 mm f/1,8G
Nikon
Z 50 mm f/1,8 S
Nikon
Z MC 50 mm f/2,8
Nikon
Z 85 mm f/1,8 S
Nikon
AF-S 85 mm f/1,8G
Nikon
Z MC 105 mm f/2,8 VR S
Nikon
AF-S VR Micro 105 mm f/2,8G IF-ED
FF zoomy Nikon Z 14–30 mm f/4 S
Nikon Z 24–70 mm f/2,8 S
Nikon
AF-S 24–70 mm f/2,8E ED VR
Nikon
Z 24–200 mm f/4–6,3 VR
Nikon
AF-P 70–300 mm f/4,5–5,6E ED VR
Nikon
AF-S 200–500 mm f/5,6E ED VR
Typu crop Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 8–18 mm f/2,8–4 ASPH
Panasonic Leica DG Vario Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH
Panasonic
Leica Summilux 12 mm f/1,4 ASPH
FF stałoogniskowe Panasonic Lumix S PRO 50 mm f/1,4
Panasonic Lumix 50 mm f/1,8
FF zoomy Panasonic Lumix S PRO 24–70 mm f/2,8
Panasonic
Lumix S 24–105 mm f/4 Macro O.I.S.
Panasonic Lumix S Pro 70–200 mm f/2,8
Typu crop Pentax Star HD DA 11–18 mm f/2,8 ED DC AW
FF stałoogniskowe Pentax DA HD 35 mm f/2,8 Macro Limited
Pentax
smc FA 43 mm f/1,9 Limited
Pentax
D HD FA* 50 mm f/1,4 SDM AW
Pentax
D Star FA 85 mm f/1,4ED SDM AW
FF zoomy Pentax D HD FA 15–30 mm f/2,8ED SDM WR W/case
Pentax
D HD FA 24–70 mm f/2,8ED SDM WR
Pentax
D HD FA 70–200 mm f/2,8 ED DC AW
Pentax
D HD FA 70–210 mm f/4 ED SDM WR
Pentax
D HD FA 150–450 mm f/4,5–5,6 ED DC AW
Typu crop Samyang 12 mm 1:2.0 NCS CS
FF stałoogniskowe Samyang 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC
Samyang
AF 14 mm f/2,8 ED AS IF UMC
Samyang
AF 18 mm f/2,8 FE
Samyang
AF 24 mm f/1,8 FE
Samyang
AF 35 mm f/1,4 FE
Samyang
AF 35 mm f/1,8 FE
Samyang
AF 45 mm 1,8 FE
Typu crop Sigma 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary
Sigma ART 18–35 mm f/1,8 DC HSM
FF stałoogniskowe Sigma 35 mm f/1,2 DG DN | Art
Sigma Art 35 mm f/1,4 DG HSM
Sigma 35 mm f/1,4 DG DN
Sigma 35 mm f/2 DG DN | CONTEMPORARY
Sigma 65 mm f/2 DG DN
Sigma 85 mm f/1,4 DG DN
Sigma 105 mm f/2,8 DG DN Macro
FF zoomy Sigma 24–70 mm f/2,8 A OS DG HSM
Sigma 24–70 mm f/2,8 A DG DN
Sigma 28–70 mm f/2,8 DG DN | Contemporary
Sigma 60–600 mm f/4,5–6,3 S DG OS HSM
Sigma S 70–200 f/2,8 DG OS HSM
Sigma 100–400 mm f/5–6,3 DG DN OS
Typu crop Sirui Anamorphic Lens 1,33x 24 mm f/2,8
Sirui Anamorphic 1,33× 50 mm f/1,8
Sirui Anamorphic Lens 1,33x 75 mm f/1,8
Typu crop Sony E 10–18 mm f/4 OSS
Sony E PZ 18–105 mm f/4 G OSS
Sony E 55–210 mm f/4,5–6,3 OSS
FF stałoogniskowe Sony FE 35 mm f/1,4 GM
Sony E 35 mm f/1,8 OSS
Sony FE 35 mm f/1,8
Sony FE 50 mm f/1,2 GM
Sony FE 50 mm f/1,8
Sony FE 50 mm f/2,5
Sony FE 85 mm f/1,4 GM
Sony FE 85 mm f/1,8
Sony FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS
FF zoomy Sony FE 16–35 mm f/2,8 GM
Sony Vario-Tessar T* FE 16–35 mm f/4 ZA OSS
Sony FE 24–70 mm f/2,8 GM
Sony FE 24–105 mm f/4 G OSS
Sony FE 28–60 mm f/4–5,6
Sony FE 70–200 mm f/4 G OSS
Sony FE 70–300 mm f/4,5–5,6 G OSS
Typu crop Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD
Tamron 17–70 mm f/2,8 Di III-A VC RXD
Tamron 18–400 mm f/3,5–6,3 Di II VC HLD
FF zoomy Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD
Tamron 28–75 mm f/2,8 Di III RXD
Tamron 28–200 mm f/2,8–5,6 Di III RXD
Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD
Tamron 70–300 mm f/4,5–6,3 Di III RXD
Tamron 150–500 mm f/5–6,7 Di III VC VXD
Tamron
SP 150–600 mm f/5–6,3 Di VC USD G2
FF stałoogniskowe
Voigtlander Nokton SE 35 mm f/1,2
Voigtlander Nokton SE 40 mm f/1,2
Voigtlander Nokton SE 50 mm f/1,2
Voigtlander Macro APO Lanthar 65 mm f/2
Voigtlander Macro APO Lanthar 110 mm f/2,5
Redaktor Naczelny
Krzysztof Patrycy
złap lub kliknij na róg strony
Wersja elektroniczna tego wydania dostępna
jest w naszym e-kiosku>>>
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024