testowe Photokina 2020 - Obraz żyje i co dalej z Photokiną6 lutego w Amsterdamie odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona Photokinie 2020, dotychczas największym targom fotograficznym na świecie, które po raz pierwszy od wielu lat odbędą się w dniach 27-30 maja 2020 roku w Kolonii, tym razem pod hasłem „The image lives” (w wolnym tłumaczeniu „Obraz żyje”)Targi Photokina po raz kolejny otwierają swoje podwoje w Kolonii. Tym razem będą krótsze i w okresie poprzedzającym wakacje, czyli w dniach 27-30 maja 2020 r. Targi mają już 70–letnia tradycją, ale pierwszy raz tak wiele osób ekscytuje się związanymi z nimi zmianami. Intensywnie zmieniające się otoczenie rynkowe oraz procesy transformacji społecznej i gospodarczej stwarzają przed producentami, profesjonalistami i organizatorami targów wielkie wyzwanie pomimo tego, że przyjemność z korzystania z obrazu i tworzenia go trwa bez końca, a liczba wykonywanych zdjęć wzrasta z roku na rok.
Przedstawiciele Koelnmesse i Stowarzyszenia Przemysłu Fotograficznego odpowiadają na pytania prowadzącej fot. K.Patrycy O paradoksie tym dyskutowali , w stylu „gadające głowy”, przedstawiciele Koelnmesse Gmbh i Stowarzyszenia Przemysłu Fotograficznego (Photoindustrie-Verband e.V.) w obecności i z dziennikarzami na omawianej Europejskiej Konferencji Prasowej 6 lutego w Amsterdamie. Obrazowanie w różnych aspektach stało się stałym elementem naszego codziennego życia. Obrazu używamy tworząc mapy dróg, korzystając ze smartfonów, z telewizorów, tabletów i w wyświetlaczach dotykowych podczas dokonywania zakupów lub ważenia kupowanego jedzenia, a także w komunikacji miejskiej przy zakupie biletów i patrząc na zamieszczane tam reklamy. Obszary zastosowań obrazowania znajdują się w systemie opieki zdrowotnej, sektorze bezpieczeństwa i nadzoru, w przemyśle motoryzacyjnym, lotach kosmicznych, architekturze / nieruchomościach, a także podczas wykonywania badań naukowych. Nawet nasza komunikacja jest w wielu przypadkach definiowana wyłącznie przez obrazy, niezależnie od tego, czy dzielimy się pięknymi chwilami, wrażeniami itp. za pośrednictwem sieci społecznościowych lub serwisów informacyjnych, kiedy przesyłamy np. GIF na Twitter lub Facebook zamiast odpowiedzi ustnej.
Podczas konferencji przedstawiciele dwóch organizacji fotograficznych TIPA (z lewej) i EISA (z prawej) odpowiadali na pytania dotyczące rynku fotograficznego i jego przyszłości oraz wyrażali swoje opinie na temat nowej Photokiny. fot. K.Patrycy
1,4 miliarda zdjęć wykonywanych każdego roku na całym świecie nadal stanowi o sukcesie obrazowania. Dostawcy fotoksiążek, obrazów ściennych w sporej części już korzystają z tej rosnącej liczny użytkowników i autorów zdjęć itp. o czym świadczą zamieszczane obok dane. I wydaje się, że zapotrzebowanie na wizualizacja obrazu będzie się dalej rozwijać co może stanowić o sukcesie ogólnie pojętego fotofinishingu. Do pozyskiwania „atrakcyjnego” dla widza obrazu coraz częściej wykorzystywana jest sztuczna inteligencja (AI), za pomocą której opracowywane są różne możliwości twórczego zachowania pięknych wspomnień na przyszłość i co świadczy o tym, że do tworzenia współczesnych obrazów wykorzystywana jest najnowsza technologia, albo może należałoby stwierdzić, że jest to technologia przyszłości.
Sprzeczności w branży
Rynki wzrostowe (wartościowo) dotyczą obiektywów i statywów. Tu warto przy okazji zobaczyć jak mały wartosćiowo jest rynek statywów (patrz poniżej) w zestawieniu z rynkiem obiektywów.
data dodania: 11-02-2020
godzina dodania: 19:31
odsłon: 2178 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:FAIR FOR TRAVEL, PHOTOGRAPHY, OUTDOOR
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |