testowe Canon EOS C100
Canon rozszerzył system Cinema EOS prezentując kamerę C100. Nowy model uzupełnia linię w której znajdują się również zapowiedziane w kwietniu produkty: kamera EOS C500, obiektywy CN-E15,5-47 mm T2,8 L S/SP oraz CN-E30-105 mm T2,8 L S/SP.
Dzięki matrycy CMOS typu Super 35mm o rozdzielczości 8,3 mln. pikseli z filtrem Bayera, EOS C100 oferuje wysoką jakość zamkniętą w obudowie mniejszej o blisko 15 proc. w porównaniu do EOSa C300. System obrazowania daje takie same możliwości jak 3-kanałowe przetwarzanie RGB, gwarantując uzyskanie żywych kolorów, szerokiego zakresu dynamicznego oraz doskonałą wydajność przy słabym oświetleniu. Jednocześnie, wsparcie oprogramowania do edycji nieliniowej NLE, czyni kamerę odpowiednim narzędziem dla dużego grona użytkowników, odpowiadając na różne potrzeby produkcyjne. Nowy model został wyposażony w mocowanie EF, które daje możliwość skorzystania z ponad 60 obiektywów, jak również eksperymentowania z rozwijaną linią filmowych obiektywów EF. ![]() Zaawansowany system obrazowania kamery EOS C100 korzysta z powszechnie używanego kodeka AVCHD, co w połączeniu z matrycą CMOS, nagrywającą w rozdzielczości 1920x1080 (Full HD) bezpośrednio na kartę SD z prędkością 24 Mbps i samplingiem barw 4:2:0, gwarantuje wyraziste, pełne żywych kolorów, profesjonalne efekty filmowe. Nieskompresowane wideo może także zostać zapisane bezpośrednio na zewnętrznych nośnikach pamięci, dzięki zintegrowanemu złączu HDMI. Bogaty zestaw kreatywnych opcji, w jakie została wyposażona kamera EOS C100, pozwala użytkownikom tworzyć wysokiej jakości materiały. Wsparcie dla obsługi częstotliwości 24/25/30p oraz 50/60i daje wyjątkową elastyczność, podczas gdy zakres czułości ISO od 320 do 20000 zapewnia pełną kontrolę nad ekspozycją i niski poziom szumów w każdych warunkach oświetleniowych. Dodatkowo, kamera oferuje szeroki zakres dynamiczny (800%), który ułatwia nagrywanie wymagających scen z wysokim kontrastem, eliminując konieczność wprowadzania korekcji kolorów w procesie postprodukcji. Ponadto oferuje logarytmiczną korekcję gamma (Canon Log Gamma), umożliwiając rejestrowanie wysokiej jakości obrazu o dużej tolerancji ekspozycji i zakresie dynamicznym, co przekłada się na profesjonalne i spójne rezultaty również w przypadku materiałów tworzonych przy użyciu kilku kamer systemu Cinema EOS. ![]() Łatwiejsza obsługa dla jednego użytkownika EOS C100 daje możliwość pełnej ręcznej kontroli. Jednocześnie integruje szereg nowych funkcji automatycznych tak, by ułatwiać pracę twórcom filmów dokumentalnych czy reporterom, którzy najczęściej pracują sami. Jednym z takich usprawnień jest przycisk One Shot AF, który pozwala użytkownikom błyskawicznie sprawdzić ostrość oraz automatycznie kontrolować centralny obszar obrazu tuż przed rozpoczęciem nagrania. Z kolei Auto Iris ocenia jakość ekspozycji i dokonuje niezbędnej korekty przed rozpoczęciem nagrania, a Auto White Balance wykorzystuje moc procesora Canon DIGIC DV III, aby dostarczyć informacje o kolorze i wyrównać go tam, gdzie to konieczne. Dzięki temu, każdy niezależny operator będzie mógł bez reszty skupić się na opowiadanej historii, która rozgrywa się na jego oczach. Nowy graficzny interfejs pozwala użytkownikom dostosowywać standardowe ustawienia kamery z poziomu ekranu LCD. Kamera daje między innymi możliwość dostrojenia ustawień Gamma, wyświetlając na ekranie krzywe zarówno „przed”, jak i „po” korekcji. Ustawienia balansu bieli można zmieniać za pomocą dżojstika kamery, mając jednocześnie podgląd na poziom kompensacji w czasie rzeczywistym. W 2013 roku planowana jest aktualizacja, która ma zapewnić wsparcie dla ciągłego automatycznego ustawienia ostrości i regulacji przysłony, by w ten sposób zagwarantować szybką, sprawną współpracę z obiektywami serii EF z silnikiem krokowym (STM). Użytkownicy mogą rejestrować sekwencje wideo na obu dwóch kartach SD jednocześnie, wykorzystując podwójne gniazdo nagrywania lub opcję Relay Recording dla automatycznego przełączania pomiędzy kartami pamięci, w momencie gdy jedna z nich się zapełni. Wbudowane opcje konwersji pozwalają użytkownikom na konwertowanie filmów HD do rozdzielczości SD, a następnie zachowanie nowych plików na drugim nośniku pamięci. Jest to rozwiązanie idealne dla operatorów, którym zależy na redukcji rozmiaru bądź zmianie rozdzielczości materiału jeszcze przed rozpoczęciem transferu. Profesjonalny design, profesjonalny dźwięk EOS C100 korzysta z koncepcji konstrukcji opartej na modułach, która została zastosowana w modelu EOS C300. Budowa kamery zapewnia mobilność i wytrzymałość - posiada solidną, a jednocześnie lekką obudowę, dzięki czemu sprawdza się podczas filmowania w różnych warunkach i sytuacjach. Korpus wykonany ze stopu magnezu zapewnia odporność na uszkodzenia i odpowiada za usztywnienie konstrukcji, przy jednoczesnym ograniczeniu wagi do minimum, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć się wszechstronnością zastosowań oraz pełnym komfortem – nawet w ciągu całego dnia pracy. Duży, 3,5 calowy wyświetlacz LCD mieści się na tylnej części korpusu kamery. Można go odchylać, co daje łatwy dostęp do znajdujących się za nim przycisków funkcyjnych. Podczas filmowania z ręki, regulowany uchwyt zapewnia ergonomię znaną z lustrzanek, a gdy sytuacja tego wymaga rączkę można odłączyć. Układ przycisków został zaprojektowany przy uwzględnieniu opinii użytkowników. Udogodnieniem są między innymi czerwone oznaczenia przycisków nagrywania dla jeszcze większej wygody. Dodatkowo użytkownicy mają do dyspozycji 15 programowalnych przycisków, które zapewniają wysoki poziom personalizacji. Tym samym, każdy może zoptymalizować działanie kamery dla zaspokojenia własnych potrzeb. ![]() EOS C100 oferuje dodatkowo opcje profesjonalnie zoptymalizowanego dźwięku i łączności, wspierając system zapisu dźwięku Dolby Digital AC3 oraz nagrywanie 16-bitowego linearnego dźwięku PCM z częstotliwością 48 kHz - wysokiej jakości sygnału, który stanowi standard dla profesjonalnych materiałów telewizyjnych. Kamera posiada odpinany uchwyt z wbudowanym mikrofonem oraz pokrętła sterujące dźwiękiem i dwa wejścia XLR, które umożliwiają połączenie z zewnętrznymi mikrofonami lub innymi urządzeniami. EOS C100 posiada także złącze HDMI z blokadą, która podczas filmowania zabezpiecza podłączone do wejścia kable .
Obiektywy serii EF oraz obiektywy filmowe data dodania: 30-08-2012
godzina dodania: 05:31
odsłon: 2470 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie (po 15 stycznia). ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||