testowe Fotograficzne ABCABC Filmowania aparatem cz. I - artykuł z Foto-Kuriera 1/21
Fotografując kadrujesz, edytujesz i retuszujesz, aby wyeksponować wykonywane zdjęcia w ramce, dać je komuś w prezencie, czy wrzucić na media społecznościowe. A gdyby tak pójść o krok dalej i wykorzystać aparat do stworzenia filmu, który uwieczni ważne wydarzenie? Jak zabrać się do tego, gdy do tej pory fokus ustawiony był wyłącznie na zdjęcia? W serii artykułów postaramy się podpowiedzieć, jak rozpocząć przygodę z filmowaniem aparatem. Na początek 9 praktycznych wskazówek, które ułatwią zrozumienie języka filmu.
Znak wodny, czyli fotografowanie zabezpieczeń banknotów - artykuł z Foto-Kuriera 3/99Okiem Leonarda - artykuł poradnikowy z FK 12/12
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna? Oczywiście że tak, ale odnosi się to tylko do technicznej strony obrazu. Kiedy chcemy jednak osądzić jego wartość estetyczną, w pełni jesteśmy skazani na subiektywny osąd. Podane oceny są moim osobistym zdaniem, z którym można się zgodzić, bądź nie, ale proszę go nie lekceważyć, ponieważ wynika ono z wieloletniego obcowania z tworzeniem i odbiorem obrazów fotograficznych. Pamiętajmy także o tym, że najlepszym kryterium wartości obrazu fotograficznego jest czas: jeśli chętnie oglądamy zdjęcie wykonane przed dwudziestoma latami, to naprawdę jest ono dobre.
Foto-Kurier na weekend: Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane – artykuł z FK 10/13
Panuje przekonanie, że tylko posiadacze drogiego sprzętu fotograficznego są w stanie zrobić dobre zdjęcie makro. Sebastian Janicki, autor tego artykułu, udowadnia że jest inaczej. Liczy się głównie cierpliwość i wytrwałość. Rozpoczynamy cykl o makrofotografii, w którym autor będzie radził, przedstawiał sprawdzone rozwiązania i omawiał jak wykonać dobre zdjęcie makro bez nakładu dużych środków finanswych.
Foto-Kurier na weekend: Łam zasady - fotografuj pod słońce - artykuł z FK 10/14Foto-Kurier na weekend: Sposób na „zimowe safari” - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/10PORADY: Studio w salonie - artykuł Foto-Kurier 10/13PORADY: Mikrofotografia - artykuł Foto-Kurier 10/13Okiem Leonarda - czy ocena zdjęcia może być obiektywna? Artykuł Foto-Kurier 10/13
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna? Oczywiście że tak, ale odnosi się to tylko do technicznej strony obrazu. Kiedy chcemy jednak osądzić jego wartość estetyczną, w pełni jesteśmy skazani na subiektywny osąd. Podane oceny są moim osobistym zdaniem, z którym można się zgodzić, bądź nie, ale proszę go nie lekceważyć, ponieważ wynika ono z wieloletniego obcowania z tworzeniem i odbiorem obrazów fotograficznych. Pamiętajmy także o tym, że najlepszym kryterium wartości obrazu fotograficznego jest czas: jeśli chętnie oglądamy zdjęcie wykonane przed dwudziestoma latami, to naprawdę jest ono dobre.
Foto-Kurier na weekend: Węzeł Gordyjski czyli o co chodzi z kartami SD - artykuł Foto-Kurier 4/16
Najczęściej spotykanym nośnikiem pamięci w aparatach cyfrowych są karty SD. Z kolei w najdoskonalszych i ultrasupernowoczesnych profesjonalnych urządzeniach do „megalajkowalnych selfi na fejsbuka” stosuje się kompletnie inne (w sklepach mówią, że dużo lepsze) karty microSD. No właśnie, czy naprawdę SD i microSD to są zupełnie inne karty?
Wdrożenie RODO - jak się za to zabrać - tekst Foto-Kurier 5/2018
W poprzednim artykule (FK 4/2018 >>>) przybliżyłam tematykę związaną z RODO – czyli ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Termin jego wejścia w życie zbliża się nieunikniony. Mimo, iż polskie regulacje, które mają implementować RODO do porządku prawnego będą mieć prawdopodobnie opóźnienie – samo rozporządzenie wejdzie w życie w dniu 25 maja 2018 r. Co oznacza to dla nas? Przede wszystkim to, że nowe regulacje powinny być stosowane już od tego dnia. Powstaje zatem pytanie jak przygotować swoją firmę do wdrożenia RODO.
Kalibracja - prawie wszystko co musisz wiedzieć, żeby wiernie odwzorować kolory - pełna wersja art. z Foto-Kuriera 12/15
Kalibracja polega na takiej regulacji monitora, aby wyświetlał on obraz
o zadanych parametrach jasności, temperatury punktu bieli oraz gradacji
odcieni (gamma). W praktyce efektem kalibracji jest doprowadzenie
do zgodności np. zdjęć widzianych na ekranie monitora z tym, co
otrzymamy w rzeczywistości.
Foto-Kurier na weekend: Jak dobrze nagrać dźwięk - pełny artykuł z Foto-Kuriera 10/2015
Jak dobrze nagrać dźwięk czyli jak wybrać mikrofon do aparatu fotograficznego lub kamery. Większość z nas lubi robić zdjęcia i przy okazji nagrywać. Często, na zasadzie jajka i kury, nie wiadomo, co jest istotą sprawy: statyczny obraz czy film z dźwiękiem. A może jedno i drugie? Oczywiście, że jest to możliwe, tylko trzeba pamiętać, że aparaty fotograficzne i kamery potrafią perfekcyjnie odwzorować nieruchomy i ruchomy obraz, ale z dźwiękiem kompletnie sobie nie radzą. Nie ma problemu, jeśli ktoś wybiera nieme kino. Ale przecież chodzi o to, aby ten ruchomy obraz przemówił potem do nas z taką samą siłą i ekspresją, z jaką przeżywamy to, co właśnie nagrywamy. Jak tego dokonać? Postaramy się na to odpowiedzieć w tym artykule.
Foto-Kurier 1-2/2017 jeszcze tylko chwilę…
To już ostatnia chwila na kupienie Foto-Kuriera 1-2/2017. Znajdziecie w nim m.in. artykuł o podstawach fotografii portretowej. Fotografia portretowa to bardzo szeroka i ciekawa dziedzina, którą możemy kreować na mnóstwo sposobów. W tym poradniku skupimy się na zagadnieniach, które pomogą wam w fotografii portretowej.
Wyczyść aparat, film, slajd
Każdy fotografujący wie, że jego sprzęt brudzi się wewnątrz i na zewnątrz w stopniu zależnym od częstotliwości i rodzaju użytkowania. Głównym wrogiem jego wnętrza i mechaniki jest kurz, pył, piasek. Optykę, oprócz tych czynników, brudzą substancje ciekłe, w tym opady atmosferyczne i nasze palce. Niektórzy stosują do czyszczenia i ochrony sprzętu różnego rodzaju metoyd domowe i własne patenty, inni sięgają po gotowe środki profesjonalne – rzecz gustu lub konkretnej potrzeby. Do prac laboratoryjnych i archiwizacji potrzebne są raczej te drugie. W dalszej części prezentujemy grupę produktów pochodzących od firm Kaiser i Kinetronics orporation, które mogą być pomocne w procesie walki z zanieczyszczeniami.
Mikroskopowe makro bez mikroskopu
W kolejnej części Fotograficznego ABC zajmiemy się stroną techniczną mikroskopowego makro czyli bardzo dużą skalą odwzorowania. Autor cyklu o makrofotografii, Sebastian Janicki, opowiada o tym, jakich obiektywów używał do wykonania konkretnych zdjęć, jak je mocował i jaki był proces postprodukcji. Okazuje się, że do wykonania mikroskopowego makro nie potrzeba wcale mikroskopu.
Autofocus - uzupełnienie
Poprawne ustawienie ostrości to jeden z podstawowych warunków wykonania udanego zdjęcia. Zarowno aparaty kompaktowe, jak i cyfrowe lustrzanki "oferują" wiele trybów pracy autofocusu, choć działa on na zupełnie innych zasadach. W FK 4/2010 przyglądamy się z bliska tym stosowanym najczęściej, czyli detekcji fazy i detekcji kontrastu. Dla tych, dla których czasy "analogowe" to zamierzchła przeszłość, przygotowaliśmy dodatkową część, w której omawiamy powszechnie stosowane jeszcze niedawno metody pomiaru ostrości.
Akcesoria foto-wideo
Kodak Black & White + 400
Seria filmów wysokiej jakości Kodak Select -
zawierająca dotychczas fil&...
Sony CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T - pojemn...
6 marca 2024 firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych kart CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T. Nowe pojemne i szybkie karty p...
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilny...
7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 różnych dysków SSD dla mobilnych twórców treści ko...
Opublikowane
Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Foto-Kurier 4/24 wysłano do prenumeratorów. Wydanie dostępne jest też w e-kiosku/on-line. Obejrzenie go w pełnej rodzielczości wy...
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24. Wydanie wkrótce będzie dostępne
w e-kiosku, a w przyszłym tygodniu w najlepszych salona...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |