testowe TEST Nikon D3200, Canon EOS 1100D, Sony SLT-A37 (pełna wersja artykułu z FK 8/2012)![]() W naszym kraju pokutuje przekonanie, że dobre zdjęcia można robić jedynie lustrzanką. Aktualnie w zasadzie tradycyjne lustrzanki na dużą skalę produkuje już tylko Canon i Nikon. Do tej grupy aparatów możemy jeszcze zaliczyć aparaty SLT Sony. Dziś przyjrzymy się najprostszym lustrzankom. Rywalizować będą: półtoraroczny Canon EOS 1100D, oraz wiosenne nowości – Nikon D3200 i Sony α37
![]()
![]()
![]() Stając się posiadaczem jednej z tych konstrukcji „wchodzimy” do jednego z systemów oferującego nam szeroką paletę optyki oraz akcesoriów (w tym systemów oświetleniowych), która zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Aparaty Canona i Nikona były opisywane już na naszych łamach (FK 4/ 2011 i 5/2012). Sony 37 to nowy, najtańszy model w portfolio tego producenta.
![]()
![]()
![]() Wygląd zewnętrzny i ergonomia Modele te nie odbiegają swoim wyglądem od przyjętego wzoru danego producenta. Największym korpusem może pochwalić się Canon, a najmniejszym Sony. Jakość użytych materiałów nie budzi zastrzeżeń, choć tworzywa użyte w Nikonie i Sony sprawiają wrażenie solidniejszych. Modele te mają również gumowane okładziny. W Canonie zastosowano jedynie matowe tworzywo, jednak jest ono przyjemne w dotyku. Z uwagi na wymiary Canon najlepiej leży w ręku, Sony ma dosyć niski korpus (ale z dużym wyprofilowanym uchwytem), co może osobom o większych dłoniach stwarzać pewien dyskomfort w trzymaniu. Dużą zaletą 37 jest uchylny ekran LCD, którego nie mają konkurenci. Na plus Nikona za to należy zaliczyć gniazdo karty pamięci umieszczone z boku aparatu, a nie razem z akumulatorem w dolnej części korpusu. Modele te sprzedawane są z tzw. obiektywami kitowymi 18-55 mm (odpowiednik klasycznie stosowanych w tego typu konstrukcjach, ogniskowych 28–70 mm). Za estetykę przyznajemy po 5 punktów dla Nikona i Sony oraz 4,75 punktów dla Canona. Natomiast za ergonomię po 5 punktów dla całej trójki.
![]()
![]()
![]()
Intuicyjność obsługi Wszystkie modele mają dobrze i przewidywalnie rozmieszczone funkcje. Sony w lustrzankach i SLT ma dużo bardziej przewidywalne menu niż ma to miejsce w NEX-ach. Wszystkim modelom w tej kategorii przyznajemy po 5,5 punktu.
Ekran Pod względem wielkości ekranu na prowadzenie wysuwa się Nikon z ekranem o przekątnej 3 cali. Również wygrywa w kategorii jego rozdzielczości (921 tys. punktów). Konkurenci otrzymali ekrany 2,7 cala z ok. 230 tys. punktów. Jednak nie należy zapomnieć, że jedynie Sony zastosowało ekran ruchomy (uchylny) zwiększający kreatywne możliwości aparatu. Niestety, w 37 w trudnych warunkach oświetleniowych obraz na ekranie jest najbardziej zaszumiony.
data dodania: 16-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 102075
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
![]() Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
![]() Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
![]() Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19
![]() Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K
![]() Test Nikkora AF-S 85 mm f/1,4 vs Nikkor AF-S 85 mm f/1,8 - portretówki dla wymagających - artykuł z FK 1-2/2014
![]() Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
![]() TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
![]() TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
![]() Sony zaczyna szkolić studentów ze szkół filmowych w Europie Słuchacze szkoły filmowej AMA Film Academy z Warszawy mieli okazję poznać bliżej najnowsze kamery Sony z serii Cinema Line. Byli to słuchacze I roku kierunku Camera Light. Zajęcia, w warszawskim oddziale ATM System, prowadził Marcin Pabiniak. ![]() Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21 Uniwersalny zoom standardowy jest na wyposażeniu praktycznie każdego mniej lub bardziej świadomie fotografującego. Można nim z powodzeniem fotografować krajobrazy, uprawiać fotografię uliczną, wykonywać portrety czy nawet rejestrować dzikie zwierzęta. Jednym z takich obiektywów jest Nikkor 24–70 mm f/4 z serii Z. ![]() RemaDays 2023 fotograficznie Trzydzieści tysięcy odwiedzających, pięciuset wystawców, trzydziestu prelegentów i 50 tysięcy m2 powierzchni wystawienniczej – taka była 18. edycja RemaDays Warsaw organizowana w Ptak Warsaw Expo. Doskonale znane targi reklamy i druku były po raz pierwszy organizowane na tak dużą skalę, z tak znaczącym udziałem międzynarodowej publiki. Co fotograficznego było na targach? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |