Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Nikon D3200, Canon EOS 1100D, Sony SLT-A37 (pełna wersja artykułu z FK 8/2012)

W naszym kraju pokutuje przekonanie, że dobre zdjęcia można robić jedynie lustrzanką. Aktualnie w zasadzie tradycyjne lustrzanki na dużą skalę produkuje już tylko Canon i Nikon. Do tej grupy aparatów możemy jeszcze zaliczyć aparaty SLT Sony. Dziś przyjrzymy się najprostszym lustrzankom. Rywalizować będą: półtoraroczny Canon EOS 1100D, oraz wiosenne nowości – Nikon D3200 i Sony α37

Canon EOS 1100D

Nikon D3200

Nikon D3200

Stając się posiadaczem jednej z tych konstrukcji „wchodzimy” do jednego z systemów oferującego nam szeroką paletę optyki oraz akcesoriów (w tym systemów oświetleniowych), która zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Aparaty Canona i ­Nikona były opisywane już na naszych łamach (FK 4/ 20115/2012). Sony 37 to nowy, najtańszy ­model w portfolio tego produ­centa.

Canon EOS 1100D

Nikon D3200

Sony a37
 

Wygląd zewnętrzny i ergonomia

Modele te nie odbiegają swoim wyglądem od przyjętego wzoru danego producenta. Największym korpusem może pochwalić się Canon, a najmniejszym Sony. Jakość użytych materiałów nie budzi zastrzeżeń, choć tworzywa użyte w Nikonie i Sony sprawiają wrażenie solidniejszych. Modele te mają również gumowane okładziny. W Canonie zastosowano jedynie matowe tworzywo, jednak jest ono przyjemne w dotyku. Z uwagi na wymiary Canon najlepiej leży w ręku, Sony ma dosyć niski korpus (ale z dużym wyprofilowanym uchwytem), co może osobom o większych dłoniach stwarzać pewien dyskomfort w trzymaniu. Dużą zaletą 37 jest uchylny ekran LCD, którego nie mają konkurenci. Na plus Nikona za to należy zaliczyć gniazdo karty pamięci umieszczone z boku aparatu, a nie razem z akumulatorem w dolnej części korpusu. Modele te sprzedawane są z tzw. obiektywami kitowymi 18-55 mm (odpowiednik klasycznie stosowanych w tego typu konstrukcjach, ogniskowych 28–70 mm).

Za estetykę przyznajemy po 5 punktów dla Nikona i Sony oraz 4,75 punktów dla Canona. Natomiast za ergonomię po 5 punktów dla całej trójki.

Canon EOS 1100D

Nikon D3200

Sony a37

 

Intuicyjność obsługi

Wszystkie modele mają dobrze i przewidywalnie rozmieszczone funkcje. Sony w lustrzankach i SLT ma dużo bardziej przewidywalne menu niż ma to miejsce w NEX-ach. Wszystkim modelom w tej kategorii przyznajemy po 5,5 punktu.

 

Ekran

Pod względem wielkości ekranu na prowadzenie wysuwa się Nikon z ekranem o przekątnej 3 cali. Również wygrywa w kategorii jego rozdzielczości (921 tys. punktów). Konkurenci otrzymali ekrany 2,7 cala z ok. 230 tys. punktów. Jednak nie należy zapomnieć, że jedynie Sony zastosowało ekran ruchomy (uchylny) zwiększający kreatywne możliwości aparatu. Niestety, w 37 w trudnych warunkach oświetleniowych obraz na ekranie jest najbardziej zaszumiony.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 16-01-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 102075
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
fotografia
Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD - wszechstronny zoom, jeden zamiast wielu
fotografia
Tamron 18–300 mm f/3,5–6,3 Di III-A VC VXD - pierwszy superzoom z mocowaniem Fujifilm X i Sony E
fotografia
Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19
fotografia
Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K
fotografia
EPSON EH-TW7100 - zdjęcia o przekątnej 12 m (500") - test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Nikkor Z 28-75 mm f/2,8 - test jasnego, ostrego, pełnoklatkowego i standardowego zoomu
fotografia
Test Nikkora AF-S 85 mm f/1,4 vs Nikkor AF-S 85 mm f/1,8 - portretówki dla wymagających - artykuł z FK 1-2/2014
fotografia
Test drukarki Canon PIXMA G640 - MegaTank, szybkie wydruki w rozsądnej cenie - artykuł z FK 5/22
fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2023. (0.139) / 0.124

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |