testowe ![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22![]() 26 października 2022 r., niemal w rok po premierze Sony A7 IV (21.10.21 r.), firma Sony zaprezentowała pełnoklatkowego bezlusterkowca o symbolu Sony A7R V. Ujrzał on światło dzienne w ponad 3 lata po premierze poprzednika - Sony A7R IV (19 lipca 2019 r.). Na kilka dni przed premierą Sony A7R V trafił do naszej redakcji, dzięki czemu możemy podzielić się z Państwem pierwszymi wrażeniami powstałymi po obcowaniu z tą konstrukcją. Czy jest to jedynie ewolucyjny czy rewolucyjny model w stosunku do swojego poprzednika. Staramy się odpowiedzieć na to pytanie.
![]() Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
![]()
![]()
Z pokrętła korekty ekspozycji usunięto teraz skalę kompensacji w zakresie +/–3 EV, gdyż poszerzono jej zakres do +/–5 EV i można go zmienić jedynie posiłkując się wizjerem lub ekranem. Szkoda (3). Nie podoba nam się to, ale pewnie dla filmujących nie będzie to miało większego znaczenia. Z drugiej strony zwolennicy tego rozwiązania będą zadowoleni gdyż zyskali dodatkową możliwość przystosowania elementów sterujących do wybranego trybu pracy, co może ułatwić fotografowanie i filmowanie, a na tym głównie zależało zapewne producentowi aparatu. ![]()
![]() Na tylnej ściance zachowano joystick z A7R IV z tym, że jest on teraz nieco wyżej ułożony co jest dobrym rozwiązaniem. Jest też nieco więcej miejsca na ułożenie kciuka na tyle korpusu, lepiej się on na nim układa i trudniej nam przypadkowo nacisnąć przyciski. Podobnie jak w przypadku A7R IV wiele z przycisków i pokręteł można indywidualnie skonfigurować. Wreszcie na tylnej ściance pojawił się ekran obrotowy osadzony na przegubie, który bez problemu można zabezpieczyć podczas transportu i wykorzystać do ujęć z nietypowej perspektywy, w tym selfie. W podróży sprawdza się on doskonale.
data dodania: 27-05-2024
godzina dodania: 16:50
odsłon: 8020
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Test Nikona Z5II 3 kwietnia 2025 r., w blisko 5 lat po debiucie Nikona Z5 (21.07.2020 r.) firma Nikon zaprezentowała nowego bezlusterkowca - Nikona Z5II. Jest to aparat z pełnoklatkową matrycą (FX) o szerokich możliwościach fotograficznych i filmowych. Ten kompaktowych wymiarów model wyposażono w wiele funkcji występujących dotychczas jedynie w aparatach profesjonalnych tej marki. ![]() Sandisk PRO-CINEMA CFexpress Type A 4 kwietnia 2025 r. Sandisk zaprezentował kartę PRO-CINEMA CFexpress Type A, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom profesjonalnych operatorów filmowych i twórców wideo. ![]() Test Canona EOS R50 V - wideoaparat - nowa linia produktowa 26 marca 2025 r. Canon zaprezentował m.in. nowy bezlusterkowiec dla vlogerów i twórców, którzy potrzebują wydajności ukrytej w niewielkich wymiarach aparatu, ale z możliwością podpięcia różnych obiektywów i akcesoriów. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |