Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22

ciąg dalszy...

SONY A& R V formaty plików wideo


Możliwości multimedialne

Sony A7R V to nie tylko nadzwyczajne narzędzie do wykonywania zdjęć, ale i zaawansowana kamera filmowa. Aparat nagrywa filmy 8K 24/25p
(14) i obraz 4K z oversamplingiem z 6,2K bez łączenia pikseli w grupy.

 

Sony A7R V ustawienie nagrywania

Sony A7R V umożliwia też użycie wydajnego kodeka MPEG-H HEVC/H.265, nagrywanie w formacie All-intra, 10-bitowe próbkowanie koloru 4:2:2 i znacznie więcej — wszystko z myślą o wysokiej jakości obrazu i elastyczności w czasie edycji. Ulepszenia w rozpoznawaniu obiektów przekładają się na niespotykaną dotąd, według producenta, niezawodność śledzenia w czasie rzeczywistym.

Sony A7R V umożliwia kompensację zmiany kąta widzenia podczas ustawiania ostrości, rejestrowanie metadanych do wykorzystania w późniejszej edycji oraz stabilizowanie obrazu za pomocą wbudowanego w korpus, zaawansowanego systemu. Oprócz wbudowanej w korpus stabilizacji Active Mode (W trybie Active Mode zachodzi nieznaczne przycinanie obrazu. Tryb Active Mode nie działa, gdy nagrywanie odbywa się w formacie XAVC HS 8K lub z szybkością 120 (100) kl./s, zwiększającą płynność obrazu nagrywanego podczas chodzenia, można też używać systemu stabilizacji obrazu dostępnego w zgodnych obiektywach

 

(Informacje na temat zgodności obiektywów podano na stronie pomocy technicznej Sony: sony.net/dics/7rm5-s/). Pewne obiektywy mogą wymagać aktualizacji oprogramowania. Efektywność kompensacji zależy od używanego obiektywu.


SONY A5R V odchylany karty

Złącza i transmisja danych

Sony A7R V ma dwa dwustronne gniazda na nośniki danych obsługujące karty CFexpress typu A i SDXC typu UHS-II (15). Dzięki zmodernizowanym funkcjom łączności Sony A7R V umożliwia optymalizację pracy w zastosowaniach profesjonalnych.

Sony A7R V złącza


Do szybkiego przesyłania danych można używać sieci Wi-Fi (802.11ac) z technologią MIMO 2×2 (Łącze Wi-Fi® obsługuje pasma 2,4 GHz i 5 GHz. W pewnych krajach i regionach mogą obowiązywać ograniczenia w wykorzystaniu pasma 5 GHz) lub portu USB-C zapewniającego przewodową łączność SuperSpeed USB 10 Gb/s.

 

Sony A7R V - wysyłka zdjęć


Zastosowania łącza USB nie ograniczają się jednak do zdalnego sterowania zdjęciami i szybkiego przesyłania plików ze zdjęciami i filmami — zgodność ze standardami UVC/UAC umożliwia streaming obrazu w rozdzielczości do 4K (QFHD) wraz z dźwiękiem.


W aparacie ulepszono system rozpraszania ciepła, choć jest to nadal system pasywny. Dzięki temu Sony A7R V umożliwia, według Sony, nieprzerwane filmowanie przez dłuższy czas (do 30 minut w 8K). Niestety nie udało nam się potwierdzić tej informacji. W Sony A7R V nie ma złącza NFC.

Sony A7R V - l.klatek na sekundę


S-Cinetone™


Sony A7R V, podobnie jak A7 IV jest zgodny z technologią S-Cinetone, powstałą dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas prac nad kamerą CineAlta VENICE. Nadaje ona odcieniom karnacji piękny wygląd, za który powszechnie cenione są kamery Cinema Line: FX9, FX6 i FX3. Zapewnia też naturalne tony ze środka skali, a w rezultacie naturalną kolorystykę skóry, jak również delikatne odwzorowanie kolorów i atrakcyjne światła. Ponieważ całe przetwarzanie odbywa się w aparacie, łatwo jest wzmocnić ekspresję filmu bez późniejszego przetwarzania. Dostępny pozostał nadal S-Log3 znany z modelu A7R IV.

Zasilanie

Do zasilania A7R V przeznaczono ten sam co do A7R IV akumulator NP-FZ1000.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 27-05-2024
 
godzina dodania: 16:50
 
odsłon: 3486
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.064) / 0.057

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |