testowe Test aparatów SONY NEX-5 i NEX-3 - najmniejszych aparatów w systemie alfa![]() W Foto-Kurierze 5/2010 przedstawiliśmy szczegółowy opis testowanych modeli. Dlatego też w teście skupimy się jedynie na właściwościach użytkowych minialf.
![]() Ergonomia, estetyka i intuicyjność obsługi
NEX-5
![]() Zarówno testowany Sony NEX-3 jak i Sony NEX-5 wyposażono w uchylny ekran LCDS (80° do góry i 45° w dół), co poprawia możliwości kreatywne fotografującego. Szkoda, że ekranów nie umieszczono na przegubie. Oczywiście jeśli wykonujemy tę czynność sporadycznie to to rozwiązanie jest do zaakceptowania. Jednak gdy zechcemy ten parametr zmieniać często to nie wpadniemy w euforię radości. Dodatkowo należy się zastanowić, czy szukanie zmiany wartości czułości ISO powinno być przypisane do zakładki „Jasność/kolor”. Dziwne jest też to, że w tej samej zakładce znajdziemy takie funkcje jak: tryb pomiaru, funkcję DRO, HDR itp. Może warto byłoby to nazwać np. „funkcje/parametry ekspozycji” itp.- generalnie inaczej, bardziej intuicyjnie. Obserwując wnikliwie korpusy testowanych aparatów zauważymy, że testowany Sony NEX-5 (model bardziej zaawansowany) ma znacznik płaszczyzny matrycy położony w dolnej części aparatu, a Sony NEX-3 na górze korpusu.
![]() W Sony NEX-5 znacznik płaszczyzny matrycy umieszczono na spodzie korpusu aparatu Tak więc mówiąc o intuicyjności obsługi tych aparatów nie można wydać jednoznacznego osądu. Jeśli nie jesteś skażony obsługą kompaktu czy też lustrzanki i zamierzasz ograniczyć się jedynie do fotografowania w trybie zielonym tzw. inteligentnej automatyki to system sterowania aparatem się sprawdzi. Jest przyjazny i intuicyjny w obsłudze. Gdy jednak podejdziemy do aparatu jako dotychczasowy użytkownik lustrzanki to systematykę ich obsługi i związanej z nią intuicyjności nie można ocenić na więcej niż 4, co nam daje uśrednioną ocenę tego parametru na poziomie 4,5 punktu.
NEX-5
![]()
Sony NEX-5 jest znacznie mniejszy niż Sony NEX-3. Ma też inaczej ukształtowany uchwyt, który przypomina ten zastosowany w modelu Sony F717
![]() NEX-3
![]() Sony F717 Estetyka często wiąże się z ergonomią obsługi. Tutaj też jest podobnie. Weźmy np. pod uwagę system mocowania akcesoriów dodatkowych tj. mikrofon, wizjer optyczny, czy też lampa błyskowa. Szybka ich zmiana jest wręcz niemożliwa. Długotrwałe przykręcanie śrubki mocującej B jest tym bardziej irytujące im szybciej chcemy to zrobić. Inżynierowie i konstruktorzy firmy Sony, rozumiemy, że szybko chcieliście wprowadzić ten model na rynek. Przecież w kraju kwitnącej wiśni tego typu aparaty stanowią ok. 20% rynku, a firma Sony nie może odpuścić tak lukratywnego kawałka rynkowego tortu, ale to rozwiązanie nie jest godne tej firmy.
![]() Pod klapką w górnej części aparatu ukryto styki i gwint (A) do mocowania akcesoriów
![]()
data dodania: 07-12-2010
godzina dodania: 08:59
odsłon: 118082
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
![]() TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
![]() TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
![]() TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
![]() TEST Nikon Z 6II - drugie wcielenie przystępnego cenowo bezlusterkowca - pełny test z Foto-Kuriera 12/20
![]() Nowa linia plecaków Gomatic Peter McKinnon oryginalne, wygodne w użyciu i wytrzymałe Firma Gomatic opracowuje torby i plecaki przy współpracy z influencerem Peterem McKinnonem. Wszystko zaczęło się w 2018 r., gdy rozpoczęto projektowanie modelu PM X Gomatic Travel Pack. Gomatic i Peter McKinnon prezentują teraz trzy nowe modele akcesoriów fotograficznych do codziennego użytku. ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2022 - konkurs fotograficzny, do wygrania nagrody warte ponad 25 tysięcy zł Z przyjemnością informujemy, że pula nagród w Lidze Foto-Kuriera 2022 przekroczyła 25 tysięcy złotych termin przyjmowania prac na piaty etap Ligi Foto-Kuriera pt. "Rywalizacja" mija 5 czerwca o 23:59. Naszą zabawę można zacząć w dowolnej fazie konkursu. Firma TCL, kolejny ze sponsorów LIGI Foto-Kuriera, ufundowała nagrodę główną w postaci 65-calowego telewizora 4K nowej serii C83. Zapraszamy do wspólnej zabawy. ![]() Wygraj 1500 euro i tytuł EISA MAESTRO 2022 - konkurs „Radość” przedłużono termin do 29 maja Jury konkursu EISA MAESTRO 2022 przedłużyło termin przyjmowania zgłoszeń na konkurs "JOY/ Radość" do 29 maja. Zapraszamy spóźnialskich do skorzystania z tej okazji i wysłania serii zdjęć. Główna nagroda wynosi 1500 euro. Żeby wziąć udział w konkursie należy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2022 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga max 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać poprzez „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |