testowe Panasonic z nową kamerą AU-EVA1![]() Zaprezentowana po raz pierwszy podczas Cine Gear Expo 2017 kamera to kompaktowy model skonstruowany z myślą o filmowaniu z ręki, jak również produkcjach dokumentalnych, reklamach i teledyskach. Kamera AU-EVA1 została wyposażona w nową matrycę Super 35 mm (24,6 mm x 12,97 mm). Umożliwia rejestrowanie obrazu w jakości 5,7K (5720 x 3016) i składa się z ponad 17,25 milionów pikseli. To blisko dwa razy więcej niż oferuje matryca 4K (4096 x 2160), czyli 8,8 miliona pikseli.Oprócz wyższej rozdzielczości natywnej, kamera zapewnia też wyższą rozdzielczość podczas skalowania w dół do formatu 4K, UHD, 2K lub nawet 720p. Dzięki temu lepiej wykrywa informacje o kolorze, co gwarantuje bardziej precyzyjne wykończenie obrazu.
![]()
Jedną z kluczowych cech filmowych kamer Panasonic jest podwójne natywne ISO. Umożliwia ono odczytanie informacji z sensora w diametralnie inny sposób i wydobycie z niego więcej informacji bez degradacji obrazu. To oznacza, że kamera może przełączać się ze standardowej na wyższą czułość bez zwiększania poziomu szumów i generowania artefaktów. EVA1 oferuje dwa standardy ISO 800 oraz 2500, które pozwolą operatorom na filmowanie niemal w każdych warunkach oświetleniowych.
![]() EVA1 posiada 14-stopniowy zakres dynamiki, co pozwala na precyzyjne stopniowanie ekspozycji od jasnych do ciemnych. Oprócz tego kamera zapewnia wierne odwzorowanie kolorów i bogatych odcieni skóry dzięki funkcjom V-Log oraz V-Gamut. Charakterystyka krzywej gamma V-Log przypomina film nakręcony na taśmie i umożliwia nagrywanie HDR. Z kolei V-Gamut obsługuje poszerzoną paletę kolorów BT.2020.
![]()
![]() Ekran LCD, w który wyposażona jest kamera to 3,5-calowy panel dotykowy, który pozwala na wybór opcji z menu, powiększanie obrazu i sterowanie odtwarzaniem. Wyświetlacz oferuje również regulację podświetlenia, w tym tryb Power LCD zapewniający dużą jasność podczas oglądania. Model ma mocowanie EF, dając możliwość korzystania z szerokiego zasobu obiektywów, w tym licznych stało- i zmiennoogniskowych obiektywów różnych producentów. Elektroniczna stabilizacja obrazu (EIS) jest wykorzystywana w celu kompensacji możliwych drgań i rozmycia obrazu w przypadku nagrywania z ręki lub mocowania na ramieniu. Kamera oferuje również pełną kontrolę nad przysłoną, funkcję One-Push Auto Focus oraz system Lens Data.
![]() Za mocowaniem obiektywu znajduje się pokrętło zintegrowanego filtra szarego redukujące światło o 2, 4 lub 6 stopni, które umożliwia precyzyjne sterowanie ekspozycją. EVA1 zawiera także przycisk umożliwiający odsunięcie filtra blokującego podczerwień poza ścieżkę do matrycy. Dzięki sterowaniu podczerwienią można uzyskiwać wyjątkowe efekty fotograficzne i nagrywać ujęcia nocą. Zarówno filtr ND, jak i filtr IR Cut są sterowane elektronicznie i można nimi operować zdalnie, za pomocą smartfonu bądź tabletu. Dla kamery EVA1 opracowano aplikację zdalnego sterowania z tabletów z systemem iOS i Android, która umożliwia operowanie urządzeniem, gdy znajduje się na wysięgniku bądź poza zasięgiem operatora.
![]()
data dodania: 11-08-2017
godzina dodania: 14:46
odsłon: 4322 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Tamron 18-400 mm f/3,5-6,3 Di II VC, prawie jak test 600 mm, pierwszy megazoom o takim zakresie ogniskowych
![]() TEST Sony FE 50–150 mm f/2 GM 2 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała, pierwszy na świecie, teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2. Przeznaczony jest on do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i wykonywania portretów. Jest to kolejny G Master, czyli obiektyw klasy premium, który warto mieć. ![]() Foto-Kurier 8-9/25 wysłany do prenumeratorów - od 29 sierpnia w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 8-9/25 wysłano do prenumeratorów. Jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku, a od 29 sierpnia zapraszamy do najlepszych salonach prasowych. Na okładce i w środku wydania prezentujemy m.in. najlepsze produkty fotograficzne według EISA 2025/2026 i testy: Sony 50-150 mm f/2,obiektywu LK Schneider-Kreuzenach 14-24 mm f/2,8 oraz Panasonica Lumix 24-60 mm f/2,8. Jest też ogromna ilość świetnych zdjęć finalistów EISA MAESTRO 2025, Konkursu Polskiej Fotografii Sportowej, którego byliśmy patronem medialnym oraz najlepsze prace użytkowników tego portalu. Jest co poczytać i czym się zainspirować. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |