testowe VII Ogólnopolski Festiwal Diaporam Cyfrowych’ 2012
Fotoklub Zamek ogłosił kolejna edycję Festiwalu Diaporam Cyfrowych. Celem festiwalu jest stworzenie możliwości fotografującym do zaprezentowania swoich prac na szerszym forum odbiorców oraz promocja diaporamy jako środka wypowiedzi autorskiej wywodzącego się z fotografii. Konkurs jest otwarty dla wszystkich fotografujących tworzących diaporamy, bez ograniczeń. Prace należy przesłać do 10 września 2012 roku.
Diaporama jest swoistym spektaklem audiowizualnym, w którym autor poddaje widza w sposób świadomy i zaplanowany równoczesnemu oddziaływaniu obrazów, dźwięków, barw i treści. Z fotografii „wzięła” obraz nieruchomy. Ponieważ diaporamę powinniśmy traktować jako udźwiękowiony zbiór wielozdjęciowy, środkami łączącymi kolejne obrazy lub sekwencje obrazów są narracja, przenikania, cięcia, rozjaśnienia, ściemnienia, migotania, czy chwilowy brak obrazu. Z filmem łączy diaporamę: narracja, montaż, scenariusz, dźwięk.
Diaporamy zgłoszone do konkursu o dowolnej tematyce mogą mieć formę impresji, etiud, reportaży, ilustracji piosenek, esejów, opowiadań, eksperymentów, itd. Wszystkie prace powinny być zapisane cyfrowo. Wszelkie informacje o konkursie będą zamieszczane na stronie http://.fotoklub.zamek.szczecin.pl WARUNKI UDZIAŁU Każdy autor może przedstawić maksymalnie 3 prace pod warunkiem nadesłania karty zgłoszenia wraz z podpisanym regulaminem, oraz płyty CD lub DVD z nagranymi diaporamami spełniającymi warunki techniczne. WARUNKI TECHNICZNE płyta CD lub DVD, czas projekcji 1 diaporamy - do 12 minut , rozdzielczość 1024 x 768 pix, format JPG, plik startowy, samouruchamiający się, w trybie pełnoekranowym, w formacie EXE (przygotowany w programach: Pictures To Exe, Pro Show Gold, Wings Platinum, MObjects), dźwięk –mp3. W celu zapewnienia najwyższej jakości prezentacji podczas projekcji konkursowych, wszystkie diaporamy będą przegrane na dysk twardy komputera i z niego odtwarzane - komputer klasy PC z procesorem Pentium i systemem operacyjnym Windows XP, Vista, 7. ZAWARTOŚĆ CD lub DVD Płyta z diaporamą winna zawierać: katalog o nazwie " Nazwisko_Imię" autora. W katalogu następujące pliki: plik diaporamy, o strukturze nazwy: "Imię_Nazwisko_Tytuł_diaporamy.exe", karta zgłoszenia autora, zdjęcie autora w rozdzielczości 600x800 pix plik jpeg, krótka notka biograficzna plik txt (rok urodzenia, dokonania fotograficzne, przynależność do stowarzyszeń i organizacji związanych z fotografią), afisz dotyczący diaporamy w rozdzielczości 1500x1100 pix, plik jpeg, do zamieszczenia na stronie internetowej konkursu. W przypadku, gdy autor chce zgłosić więcej niż jedną diaporamę, powinny one zostać zapisane na osobnych płytach. Każda płyta CD lub DVD, na etykiecie powinna mieć opis, imię i nazwisko autora, tytuł diaporamy, czas trwania, użyty program, e-mail i telefon autora. Płyty z diaporamami nie będą zwracane. JURY I OCENA Ten sam konkursowy zestaw diaporam, na który złożą się wszystkie nadesłane oraz przygotowane zgodnie z niniejszym regulaminem diaporamy, zostanie oceniony przez różne składy niezależnych jury w poszczególnych przeglądach regionalnych. Skład jury powołuje bezpośredni organizator przeglądu regionalnego. W jego skład powinni wchodzić doświadczeni fotograficy, autorzy diaporam, filmów, a także muzycy, plastycy, dziennikarze. Jury każdego z przeglądów ustali listę najlepszych 20 diaporam wg kolejności zdobytych ocen. Za zajęte w poszczególnych przeglądach regionalnych miejsca zostaną przyznane punkty. Po zakończeniu wszystkich imprez ogłoszona zostanie klasyfikacja generalna festiwalu, która wyłoni laureatów konkursu. Wyniki będą umieszczane na stronie konkursu. Członkowie jury mogą brać udział w konkursie, jednak ich prace są automatycznie wyłączone z oceny tego jury w którym uczestniczą. Diaporamy oceniane będą bez podziału na kategorie tematyczne lub techniczne. Werdykty i oceny jury regionalnych przeglądów są ostateczne. . TERMINY Przeglądy regionalne odbędą się w okresie 1.10. - 30.10.2012 r. Organizatorami przeglądów regionalnych są instytucje kultury, uczelnie, stowarzyszenia i kluby fotograficzne w miejscowościach na terenie kraju , które zgłoszą gotowość do ich organizacji do dnia 20.06. br. Klasyfikacja generalna zostanie opublikowana do 10 listopada 2012 r. Pokaz galowy i wręczenie nagród odbędzie się w Szczecinie podczas XXXIII Pomorskich Spotkań z Diaporamą w dniu 17 listopada 2012 r. NAGRODY W konkursie dla laureatów I, II, i III miejsca zostaną przyznane medale Fotoklubu Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie, za kolejne trzy miejsca medale festiwalu oraz dyplomy wyróżnienia. Dla zwycięzców poszczególnych edycji regionalnych mogą być przyznane nagrody specjalne i dyplomy wyróżnienia przyznane przez właściwego organizatora. KURATOR: Leszek Kurpiewski e-mail: fotoklubzamek@interia.pl, mobile: 501 148 252. UWAGI KOŃCOWE Diaporamy muszą być oryginalną pracą uczestnika, współautora (-ów). Nadesłanie karty zgłoszenia oznacza, że uczestnik posiada wszelkie niezbędne licencje i zezwolenia na używanie jakichkolwiek materiałów autorskich zawartych w swojej diaporamie. Diaporamy nie spełniające warunków technicznych niniejszego regulaminu nie będą oceniane. Autor wyraża zgodę na powielanie jego diaporamy i odtwarzanie publiczne wyłącznie dla potrzeb przeprowadzenia konkursu. Regionalne przeglądy powinny być otwarte dla publiczności przynajmniej w formie pokazu laureatów. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za zaginięcie, ograbienie lub uszkodzenie diaporam podczas przesyłki. adres: Zamek Książąt Pomorskich, ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin ,z dopiskiem „Fotoklub Zamek”. data dodania: 29-05-2012
godzina dodania: 13:46
odsłon: 1468 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||