Wydania FK: 184,
publikacje: 9684,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317530,
użytkownicy: 10121
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
World Photography Organisation ogłosiło nazwiska finalistów tegorocznych konkursów: studenckiego i młodzieżowego
World Photography Organisation ogłosiło nazwiska finalistów dwóch tegorocznych konkursów: studenckiego i młodzieżowego. Przekazano także nowe informacje o projektach fotograficznych zrealizowanych dzięki grantom studenckim za rok 2019 r. Prace finalistów konkursów studenckiego i młodzieżowego oraz studentów nagrodzonych grantami będzie można obejrzeć w kwietniu na wystawie Sony World Photography Awards 2020 w londyńskim Somerset House.
Na liście finalistów konkursu studenckiego znalazły się prace dziesięciorga studentów najlepszych wyższych uczelni z całego świata. Ich zadaniem było przygotowanie serii od 5 do 10 zdjęć na dwa zadane tematy. Wszyscy finaliści otrzymali cyfrowy sprzęt fotograficzny Sony, który ułatwi im dokończenie projektu. Zwycięzca konkursu zdobędzie tytuł Fotografa roku w konkursie studenckim, a jego uczelnia otrzyma sprzęt fotograficzny firmy Sony o wartości 30 000 euro.
Pierwszym z tematów konkursowych był Invisible Lines (Niewidzialne linie). Studenci mieli za zadanie opowiedzieć na zdjęciach o ludziach, którzy starają się pokonywać niewidzialne bariery — biologiczne, społeczne lub intelektualne. Cykl Reyada Abedina (Bangladesz, Counter Foto — A Center for Visual Arts) zatytułowany The Name of My City is Dust and Smoke and Life (Moje miasto zwie się pył, dym i życie) ukazuje Dhakę — rodzinne miasto autora, w którym szybki rozwój infrastruktury i naruszenie granic między naturą a budowlami człowieka miały katastrofalny wpływ na równowagę ekologiczną w samym mieście i jego otoczeniu. Z kolei Ioanna Sakellaraki (Grecja, Royal College of Art) w projekcie The Truth is in The Soil (Prawda jest w ziemi) przedstawiła tradycyjne społeczności zawodowych płaczek, mieszkanek półwyspu Mani w Grecji. Podejmując temat osobistego żalu i straty, Sakellaraki ukazuje sylwetki płaczek w zestawieniu z abstrakcyjnymi tłami, oddającymi związek i pogodzenie się ze śmiercią.
Do najciekawszych prac poświęconych drugiemu tematowi - Sustainability Now (Równowaga ekologiczna dziś), należy cykl Guardians (Strażnicy) autorstwa Fangbina Chena (Chiny, Qilu University of Technology). Fotograf pokazał starania, jakie podejmowała jego lokalna społeczność, by powstrzymać rozprzestrzenianie się koronawirusa. Zdjęcia Chena, odwołujące się do drapieżnictwa jako możliwej przyczyny epidemii, stanowią wezwanie do przemyślenia związków ludzi ze światem natury. Z kolei cykl Roots of Cause (Praprzyczyna) Arantzy Sánchez Reyes (Meksyk, LCI Monterrey) stanowi refleksję nad wysiłkiem mieszkańców Monterrey — jednego z najbardziej zanieczyszczonych miast Ameryki Łacińskiej — pragnących odzyskać równowagę z przyrodą poprzez wprowadzanie bardziej zrównoważonego stylu życia.
Do finału awansowali także: Micaela del Sol Angulo (Peru, Centro de la Imagen), Robin Ansart (Francja, Ecole Nationale Supérieure Louis-Lumière), Amy Davis (RPA, CityVarsity Cape Town), Ashley Tofa (Nowa Zelandia, The University of Auckland), Tobia Faverio (Włochy, Nuova Accademia di Belle Arti) oraz Chip Skingley (Wielka Brytania, University of the West of England — Bristol).
Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami.
Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie.
Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25,
który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024