REGULAMIN
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU FOTOGRAFII PRZYRODNICZEJ
FOTO-EKO 2022
1. Organizatorem Konkursu jest Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody „Salamandra” z siedzibą w Poznaniu, ul. Stolarska 7/3.
2. Celem Konkursu jest popularyzacja wiedzy przyrodniczej oraz rozwijanie i kształtowanie postaw przyjaznych naturze.
3. Przedmiotem Konkursu są zdjęcia przedstawiające
przyrodę Polski (dziko występujące rośliny, grzyby, zwierzęta lub
ciekawe przyrodniczo miejsca). Prosimy nie zgłaszać do Konkursu zdjęć
przedstawiających zwierzęta domowe, zwierzęta sfotografowane w zoo czy
innej hodowli, albo rośliny lub grzyby w warunkach uprawy.
4. Prace na Konkurs należy zgłaszać za pośrednictwem strony internetowej: https://www.foto-kurier.pl/uzytkownik/twoje_zdjecia.html. Przed wysłaniem prac należy zarejestrować się w tym serwisie. Przy
rejestracji konieczne jest podanie danych osobowych umożliwiających
kontakt z uczestnikami (informacje o zasadach przetwarzania tych danych
podano w załączniku do Regulaminu).
Po wybraniu zakładki „dodaj zdjęcie” proszę wybrać galerię „FOTO-EKO'22”.
5. Uczestnikiem Konkursu może być każda osoba
fizyczna będąca obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej, posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych. W Konkursie nie mogą brać udziału
pracownicy i przedstawiciele Organizatora, członkowie Jury, oraz
członkowie ich rodzin i osoby im najbliższe.
6. Jeden uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy prace. Każda
fotografia rozpatrywana będzie osobno. W przypadku zgłoszenia większej
liczby prac, żadna z fotografii zgłoszonych przez autora tych prac nie
będzie rozpatrywana w Konkursie.
7. W Konkursie nie mogą brać udziału prace nagrodzone w poprzednich edycjach FOTO-EKO.
8. W Konkursie biorą udział wyłącznie prace
kolorowe. Dłuższy bok oryginalnej fotografii zgłaszanej na Konkurs nie
może mieć mniej niż 3000 pikseli, jednak plik wgrywany do serwisu
foto-kurier.pl nie może mieć więcej niż 2 MB. Organizator FOTO-EKO,
po rozwiązaniu Konkursu, poprosi autorów fotografii nagrodzonych,
wyróżnionych i zakwalifikowanych na wystawę o przesłanie prac
w oryginalnym rozmiarze.
9. Autor odpowiada za jakość (w tym rozdzielczość,
stopień kompresji i inne parametry techniczne) przesłanych fotografii.
Wady plików będą wpływały na ocenę pracy. Nie dopuszcza się zgłaszania
do Konkursu fotomontaży oraz dokonywania znaczących zmian oryginalnej
kompozycji zdjęcia. Niedopuszczalne jest także dodawanie do fotografii
jakichkolwiek elementów, w tym rysunków czy napisów. Prosimy także nie
zgłaszać do Konkursu fotografii z widoczną w kadrze datą wykonania.
Dopuszczalne jest dokonywanie podstawowych, nieznacznych zmian
w zakresie kadrowania, korekcji jasności, kontrastu i barw przesyłanych
prac.
10. Fotografie zgłaszane na Konkurs nie mogą
naruszać prawa, w szczególności przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004
r. o ochronie przyrody (Dz.U. 2016 poz. 2134, z późn. zm.) oraz
rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie
ochrony gatunkowej zwierząt (Dz.U. 2016 poz. 2183), ani praw i dóbr
osobistych osób trzecich, a także ogólnie przyjętych norm obyczajowych.
Powinny być także wykonane w sposób nie szkodzący przyrodzie, zgodnie
z zasadami Kodeksu etycznego fotografii przyrodniczej ZPFP dostępnego
na stronie: http://www.zpfp.pl/o-zpfp/kodeks-etyczny. Ostateczna interpretacja leży w gestii jury.
11. Wszystkie fotografie nadesłane do Konkursu podlegają ocenie
Jury powołanego przez Organizatora. Nagradzane są trzy najlepsze prace,
którym Jury przydziela pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Przyznawane
są ponadto wyróżnienia. Jury może wyróżnić dowolną liczbę prac.
12. Jury przysługuje prawo do innego podziału
nagród. Decyzje podjęte przez Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla
wszystkich uczestników Konkursu.
13. Dla laureatów przewidziano nagrody w postaci
kart podarunkowych do wykorzystania w sklepach internetowych, a także
nagrody niespodzianki o łącznej wartości minimum 3 tysiące złotych.
14. Z nagrodzonych prac utworzona zostanie wystawa
pokonkursowa. Będzie ona udostępniana do ekspozycji zainteresowanym
podmiotom w celach edukacyjnych, w szczególności szkołom z województwa
wielkopolskiego.
15. Terminarz Konkursu:
- zgłaszanie prac – 31 sierpnia 2022 r.
- rozstrzygnięcie Konkursu i opublikowanie informacji o wynikach – 20 września 2022 r.
16. Zgłoszenie prac do Konkursu jest równoznaczne
z oświadczeniem, że osoba zgłaszająca jest autorem/autorką tych prac
oraz przysługują jej wyłączne i nieograniczone prawa autorskie
do nadesłanych fotografii, a także że wszystkie osoby widniejące
na fotografiach wyrażają zgodę na ich publiczne udostępnienie.
17. Zgłoszenie prac na konkurs oznacza udzielenie
Organizatorowi nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie i przestrzeni
licencji do eksploatacji tych prac na następujących polach eksploatacji,
w związku z publikowaniem i innym upowszechnianiem informacji
o Konkursie i jego wynikach oraz promocją Konkursu i wystaw
pokonkursowych:
1) wytwarzanie egzemplarzy prac techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
2) wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału prac albo egzemplarzy, na których prace utrwalono;
3) publiczne wystawienie, wyświetlenie i nadawanie,
a także publiczne udostępnianie prac w taki sposób, aby każdy mógł mieć
do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (w
szczególności w Internecie).
- z zaznaczeniem imienia i nazwiska autora, oryginalnego tytułu pracy
oraz, w przypadku prac nagrodzonych, miejsca, które zajęła w Konkursie.
Obejmuje to także prawa udzielania przez Organizatora sublicencji innym
podmiotom publikującym informacje o Konkursie oraz prawo do wykonywania
praw zależnych w zakresie niezbędnym do dostosowania prac do formy
publikacji – np. obróbki redakcyjnej, zmiany rozmiaru czy publikacji
w wersji monochromatycznej.
18. W przypadku wykorzystania prac nadesłanych
na Konkurs w drukowanych publikacjach wydawanych przez PTOP
„Salamandra”, autorowi przysługuje jeden bezpłatny egzemplarz autorski.
19. Wszelkie informacje lub egzemplarze autorskie
wysłane za pomocą e-maila lub Poczty Polskiej pod jeden z adresów
podanych przez autora uznaje się za skutecznie przekazane.
20. Wyniki Konkursu oraz nagrodzone prace zostaną m.in. zamieszczone na stronie internetowej PTOP „Salamandra” http://www.salamandra.org.pl.
21. Organizatorowi oraz Jury przysługuje prawo
do odrzucenia fotografii, które nie spełniają warunków określonych
w regulaminie. Organizator zdyskwalifikuje uczestników, którzy nie
spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym Regulaminie
lub podadzą nieprawdziwe informacje.
22. Zgłoszenie fotografii do Konkursu jest równoznaczne
z oświadczeniem, że autor zapoznał się z Regulaminem oraz z załącznikiem
dotyczącym ochrony danych osobowych i akceptuje wszystkie zawarte
w nich warunki i zasady.
23. Patronat medialny nad Konkursem sprawuje
Magazyn Przyrodniczy „Salamandra” oraz Foto-Kurier. Organizatorzy
zastrzegają sobie prawo do przyjęcia także innych patronatów, w tym
medialnych.
W razie wątpliwości czy pytań dotyczących Konkursu i jego Regulaminu prosimy o kontakt pod adresem: ewa@salamandra.org.pl